ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بیشترین آلودگی صوتی در کدام مناطق تهران است؟

اگرچه بسیاری از افراد تصور می کنند تنها آلودگی خطرناک جهان، آلودگی هوا است، اما گاهی آلودگی صوتی بسیار خطرناک تر از آلودگی هوا است. آلودگی صوتی گاهی می تواند مشکلات جسمانی و روانی خطرناکی ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

اگرچه بسیاری از افراد تصور می کنند تنها آلودگی خطرناک جهان، آلودگی هوا است، اما گاهی آلودگی صوتی بسیار خطرناک تر از آلودگی هوا است. آلودگی صوتی گاهی می تواند مشکلات جسمانی و روانی خطرناکی را برای افراد ایجاد کند.

آلودگی های زیست محیطی در سه دهه اخیر بیش از گذشته توجه جهانیان را به خود معطوف داشته است و در این میان موضوع آلودگی صدای شهرها در اکثر کشورها به عنوان یک مشکل فراگیر مطرح می شود.

آلودگی صوتی

بسیاری از مطالعات انجام شده در کشورهای توسعه یافته نشان می‌ دهد که صدای ترافیک به عنوان یک صدای محیطی مزاحم مورد توجه است و منجر به اختلال در رفاه و سلامتی جامعه می‌ شود.

منظور از آلودگی صوتی امواج ناخواسته‌ ای است که در شرایط مکانی و زمانی ویژه بر فعالیت موجودات زنده به ویژه انسان تأثیر گذاشته و می ‌تواند عوارض متعدد جسمی و روحی را به همراه داشته باشد.

بر اساس اطلاعات ایستگاه های سنجش صوت در تهران ۹ نقطه از پایتخت در وضعیت قرمز صدا هستند.

ایستگاه های بعثت، میدان الغدیر، آذری، منطقه ۱۸، نیروی هوایی، مترو، تهرانسر- گلها، همت، شهید گمنام هستند که شاخص آنها بالای ۷۰ و خطرناک هستند.

ایستگاه های منطقه ۴، هلال احمر، توحید، میدان بهاران، آریاشهر، صنعت، شهران، میدان تهرانسر و میدان المپیک دارای شاخص آزار دهنده هستند و ایستگاه های فتح، منطقه ۲۱، منطقه ۲۲، ایستگاه ترافیک دارای شاخص ۶۰ تا ۶۵ هستند که وضعیت نامناسب برای کودکان و بیماران محسوب می شوند. تنها دو ایستگاه گلبرگ و شهید محلاتی از لحاظ آلودگی صوتی وضعیت سالم را نشان می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی