ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمزارز
تکنولوژی

خسارت ۴.۴ میلیارد دلاری قربانیان کلاهبرداری های مبتنی بر رمزارز در سال ۲۰۱۹

طبق آخرین گزارش CipherTrace زیان های ناشی از جرائم دیجیتالی که در آنها رمزارزها نقش اصلی را ایفا کرده اند طی ۹ ماه گذشته به ۴.۴ میلیارد دلار رسیده است. جالب آنکه هنوز به پایان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

طبق آخرین گزارش CipherTrace زیان های ناشی از جرائم دیجیتالی که در آنها رمزارزها نقش اصلی را ایفا کرده اند طی ۹ ماه گذشته به ۴.۴ میلیارد دلار رسیده است.

جالب آنکه هنوز به پایان سال ۲۰۱۹ میلادی نرسیده ایم و امکان افزایش این رقم وجود دارد. رقم اعلام شده همچنین نسبت به کل زیان ناشی از جرائم مرتبط با رمزارز در سال ۲۰۱۸ افزایشی ۱۵۰ درصدی را نشان می دهد. سال گذشته تنها ۱.۷ میلیارد دلار به خاطر جرائم مرتبط با پول های دیجیتالی به قربانیان ضرر وارد شد.

افزایش ۱۵۰ درصدی سرقت های مبتنی بر رمزارز و جعل نشان می دهد که مجرمین چطور خود را با مکانیزم های امنیتی وفق می دهند تا سرقت های بزرگ تری رقم بزنند.

امسال دو مورد جعل (PlusToken و QuadrigaCX) بخش اعظمی از زیان وارده به کسب و کارها و افراد را به خود اختصاص دادند.

PlusToken طبق گزارش ها نوعی ترفند پانزی بود که توسط هکرهای کره جنوبی اجرا شد و گفته می شود ۲.۹ میلیارد دلار خسارت را به قربانیان خود وارد کرده است.

کلاهبرداری
مدیرعامل شرکت QuadrigaCX

در جایگاه دوم هم صرافی کانادایی رمزارز QuadrigaCX قرار دارد که بعد از مرگ مدیرعاملش تعطیل شد. به دنبال مرگ این فرد نیز کلیه اطلاعات مربوط به کیف پول دیجیتالی شرکت به زیر خاک رفت و ۱۹۲ میلیون دلار خسارت به مشتریان آن وارد گردید.

لازم به یادآوری است که بخش اعظم زیان های امسال در نیمه نخست آن رخ دادند. براساس گزارش سه ماهه دوم CipherTrace که در ماه اوت منتشر شد کلاهبرداران رمزارز مجموعا ۴.۲۶ میلیارد دلار را ظرف شش ماهه نخست سال ۲۰۱۹ به جیب زدند.

محققان خاطر نشان کرده اند که میزان پول سرقتی بین جولای و سپتامبر در پایین ترین میزان خود ظرف دو سال اخیر قرار داشته است. در واقع به نظر می رسد که این روند به نحوی روبه کاهش است اما خسارت های وارده تا به امروز بسیار شدید است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی