ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایمن سازی داده ها در شبکه های 5G
تکنولوژی

سیسکو برای ایمن‌سازی شبکه 5G از بلاکچین بهره می‌برد

سیسکو، غول مخابراتی آمریکا پتنتنی را ثبت کرده که در آن نحوه استفاده از فناوری بلاکچین برای تامین امنیت داده در شبکه 5G شرح داده شده است. بر اساس این پتنت که در «اداره ثبت اختراع ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۸

سیسکو، غول مخابراتی آمریکا پتنتنی را ثبت کرده که در آن نحوه استفاده از فناوری بلاکچین برای تامین امنیت داده در شبکه 5G شرح داده شده است.

بر اساس این پتنت که در «اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده» (USPTO) به ثبت رسیده می توان با یکپارچه سازی یک پلتفرم بلاکچین در شبکه های بی سیم، ایمنی داده را تضمین کرد. مسئولیت پلتفرم مذکور مدیریت سشن های داده بین گجت کاربر، برای مثال موبایل یا لپتاپ و شبکه ای مجازی است. به عبارت دیگر فناوری سیسکو قادر به مدیریت آن بخش از تبادل داده ها است که بین شبکه و دستگاه متصل از طریق رابط کاربری بلاکچین صورت می گیرد.

 ایمن سازی داده ها در شبکه های 5G

سیسکو در این پتنت به معماری خاصی اشاره کرده که چندین شبکه مجازی جداگانه را روی زیرساخت فیزیکی یکسانی با کارایی بالا اجرا می کند. مهندسان این شرکت نشان داده اند که با بهره گیری از این ساختار می توان برای پشتیبانی برش های شبکه از بلاکچین استفاده کرد:

این معماری سرویس محور از آندسته برش های شبکه پشتیبانی می کند که مجموعه مجزایی از منابع قابل برنامه ریزی را به کار می گیرند. این مجموعه ها از طریق برنامه های نرم افزاری درون برش شبکه و بدون ایجاد تداخل با دیگر کارکردها و سرویس ها روی برش، قادر به پیاده سازی سرویس های کاربردی هستند.

به جز سیسکو چندین کمپانی دیگر هم در حال بررسی امکان یکپارچه سازی فناوری بلاکچین در اینترنت اشیاء هستند. شرکت هایی از قبیل بوش، BNY Mellon، Chronicled و Filament از هایپرلجر، اتریوم و کورم برای ایجاد یا ارتقای محصولات و سرویس هایشان استفاده کرده اند.

سیسکو پیش از این با همکاری یکی از ارائه دهندگان سرویس های هوش مصنوعی به نام SingularityNet پروژه غیر متمرکزسازی سیستم های هوش مصنوعی را اجرا کرده بود. این شرکت همچنین در پی توسعه یک فناوری مبتنی بر بلاکچین برای ارتقای امنیت چت های گروهی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی