ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلتفرم RCS
تکنولوژی

کشف آسیب پذیری‌های متعدد در پلتفرم جایگزین SMS

محققین حوزه امنیت SRLabs تعدادی آسیب‌پذیری در پلتفرم RCS پیدا کرده‌اند که گریبان بیش از ۱۰۰ ارائه دهنده خدمات همراه را گرفته است. در بعضی از موارد، آسیب‌پذیری‌ها باعث می‌شوند موقعیت مکانی کاربر لو برود، ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

محققین حوزه امنیت SRLabs تعدادی آسیب‌پذیری در پلتفرم RCS پیدا کرده‌اند که گریبان بیش از ۱۰۰ ارائه دهنده خدمات همراه را گرفته است. در بعضی از موارد، آسیب‌پذیری‌ها باعث می‌شوند موقعیت مکانی کاربر لو برود، تداخل در پیامک‌ها و تماس‌‌ها ایجاد شده و همچنین شماره تلفن کاربران جعل شود.

اگر از RCS اطلاع چندانی ندارید، باید بگوییم که جدیدترین تلاش گوگل برای ارائه یک پیام‌رسان جامع که به خوبی با iMessage رقابت کند، همین پلتفرم RCS نام دارد. از قابلیت‌های پلتفرم RCS می‌توان به رسید خواندن پیام‌ها، نشانگر در حال تایپ بودن مخاطب و پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف اشاره کرد. گوگل در ابتدا تلاش زیادی کرد تا RCS را فراگیر کند اما بعضی از سازندگان گوشی هوشمند مانند سامسونگ، علاقه‌ای به پشتیبانی از این پلتفرم نداشته و ترجیح می‌دهند که از پیام‌رسان‌های خود استفاده کنند.

پلتفرم RCS

با این حال لازم به ذکر است که این پلتفرم خود به تنهایی مشکلی ندارد، بلکه این ارائه دهندگان خدمات همراه هستند که با اعمال نادرست این قابلیت‌ها، باعث بروز مشکلات و ایجاد حفره‌های امنیتی می‌شوند. برای مثال، یکی از این آسیب‌پذیری‌ها به برنامه دیگری اجازه دسترسی به نام کاربری و رمز عبور تایید هویت کاربر را می‌دهد. یا این برنامه می‌تواند رمز ۶ رقمی تایید هویت کاربر برای شرکت ارائه‌دهنده خدمات همراه را به دست بیاورد.

با این حال SRLabs عنوان نکرده است که کدام آسیب‌پذیری و حفره امنیتی مربوط به کدام ارائه دهنده خدمات همراه می‌شود. اما تاکید کرده که این پلتفرم توسط ۱۰۰ ارائه دهنده خدمات همراه در کشور‌های مختلفی در حال پیاده‌سازی و اجراست. یکی از سخنگویان این شرکت می‌گوید:

چیزی که ما پیدا کرده‌ایم، قدمی رو به عقب برای این شرکت‌ها به حساب می‌آید. تمام این مشکلات مربوط به دهه ۹۰ میلادی می‌شود که دوباره در حال معرفی شدن به کاربر هستند.

پلتفرم RCS

همچنین یکی از سخنگویان سازمان GSMA در این رابطه گفته است که یافته‌های شرکت SRLabs طی هفته آینده در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد. او همچنین تاکید کرده که شرکت SRLabs از وجود راه‌هایی برای مقابله با این حفره‌های امنیتی وجود دارد و قرار است این راه‌ها به سازمان ارائه شوند. همچنین سازمان GSMA از هرگونه اقدامی که به منظور بهبود امنیت کاربران صورت گیرد، استقبال خواهد کرد.

قرار است که SRLabs یافته‌های خود را در کنفرانس اروپایی Black Hat ارائه کرده و پس از آن، کارهای انجام شده در رابطه با پلتفرم RCS را نیز در کنفرانس DeepSec به عموم نشان دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • hadi haddadian
    hadi haddadian | ۹ آذر ۱۳۹۸

    این همه غلط املایی؟

  • علی
    علی | ۹ آذر ۱۳۹۸

    شکرت
    قرا است

  • HhMojtaba666
    HhMojtaba666 | ۹ آذر ۱۳۹۸

    برنامه ای هست که شبیه اس ام اس باشه ولی از اینترنت استفاده کنه؟

    • Hamedtv
      Hamedtv | ۹ آذر ۱۳۹۸

      پس تلگرام چیه بنظرتون؟ ?

      • HhMojtaba666
        HhMojtaba666 | ۹ آذر ۱۳۹۸

        دقیقا شبیه اس ام اس .
        تلگرام به ننظرم همونه که تو جیب جا میشه.خیلی ممنون از کمکت دانشمند.حواسم به تلگرام نبود?

مطالب پیشنهادی