ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

DxOMark
تکنولوژی

بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ برای عکاسی و فیلمبرداری به انتخاب DxOMark

سایت DxOMark به عنوان مرجعی برای بررسی دوربین‌های گوشی‌های هوشمند و همچنین دوربین‌های حرفه‌ای شناخته می‌شود. این وب سایت سالانه لیستی از بهترین دوربین موجود در گوشی‌های هوشمند معرفی می‌کند. امسال هم مانند سال‌های گذشته ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

سایت DxOMark به عنوان مرجعی برای بررسی دوربین‌های گوشی‌های هوشمند و همچنین دوربین‌های حرفه‌ای شناخته می‌شود. این وب سایت سالانه لیستی از بهترین دوربین موجود در گوشی‌های هوشمند معرفی می‌کند. امسال هم مانند سال‌های گذشته لیستی توسط این سایت منتشر شده است که در آن چند سورپرایز هم وجود دارد. با ما همراه باشید.

بهترین گوشی هوشمند برای تصویربرداری: میت ۳۰ پرو

DxOMark

اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که بتوانید در هر شرایط و مکانی عکس‌های بی‌نظیر ثبت کنید، DxOMark گوشی هواوی میت ۳۰ پرو را بهترین انتخاب شما معرفی می‌کند. البته گفتنی است که جایگاه نخست هواوی، توسط شیائومی می سی سی ۹ پرو نسخه پریمیوم تهدید می‌شود. بر اساس بررسی‌های این سایت، میت ۳۰ پرو کمی عکس‌های بهتری می گیرد، زیرا نویز کمتر ثبت کرده و جزئیات تصنعی را بهتر پردازش می‌کند. اما شیائومی می سی سی ۹ پرو، بزرگنمایی خارق‌العاده‌ای دارد و ویدیو‌ها را با کیفیت بهتری ثبت می کند.

بهترین گوشی برای فیلم‌برداری: آیفون ۱۱ پرو مکس

DxOMark

از نظر سایت DxOMark، بهترین گوشی برای فیلم‌برداری آیفون ۱۱ پرو مکس است. البته این سایت این گوشی را تنها به افرادی پیشنهاد می‌کند که در اکوسیستم اپل هستند. اگر به دنبال گوشی دیگری هستید که کیفیت فیلم‌برداری مشابه آیفون ۱۱ پرو مکس را ارائه دهد، این سایت باز هم شیائومی می سی سی ۹ پرو پریمیوم را معرفی می‌کند.

البته گفتنی است که از نظر این سایت ویژگی Smart HDR در آیفون ۱۱ پرو مکس برگ برنده‌ای برای این گوشی بوده که آن را به انتخاب اول DxOMark تبدیل کرده است.

بهترین گوشی از نظر بزرگ‌نمایی: شیائومی می سی سی ۹ پرو

DxOMark

در زمینه بزرگ‌نمایی باز هم این شیائومی است که گوی سبقت را از بقیه رقبا ربوده است. بنا بر گفته وب سایت DxOMark، قدرت بزرگنمایی می سی سی ۹ پرو آن قدر بالاست که هیچ گوشی هوشمندی به پایش نمی‌رسد. این گوشی از دو سنسور ۲ برابر و ۳.۷ برابر بزرگ نمایی بهره می‌برد که باعث می‌شود در تمام حالات، عکس‌هایی با کیفیت ثبت کنید.

هواوی پی ۳۰ پرو نیز یکی دیگر از گزینه‌های این وب سایت است. با این حال گوشی هواوی جزئیات می سی سی ۹ پرو را ثبت نمی‌کند ولی آن قدر‌ها هم با شیائومی فاصله ندارد.

بهترین سنسور اولترا واید در گوشی‌های هوشمند: گلکسی نوت ۱۰ پلاس

DxOMark

اولین سازنده گوشی هوشمندی که استفاده از سنسور اولترا واید را باب کرد، ال جی بود. اما این کمپانی رفته رفته قافیه را به رقبا واگذار کرد تا این که سایت DxOMark، گلکسی نوت ۱۰ پلاس را به عنوان دارنده بهترین سنسور اولترا واید معرفی کند. بررسی‌های این سایت نشان می‌دهد که این گوشی بیشترین گستره دید و بهترین کیفیت را در مکان‌های سرپوشیده و رو باز دارد.

رتبه دوم در این زمینه گوشی‌ای نیست جز آیفون ۱۱ پرو مکس. با وجود این که گستره دید آیفون نسبت به گلکسی نوت کمتر است، اما سایت DxOMark می‌گوید که جزئیات در این گوشی بهتر از همتای کره‌ای ثبت می‌شوند.

بهترین گوشی برای عکاسی در شب: میت ۳۰ پرو

DxOMark

گوشی‌های هوشمند پیشرفت زیادی در زمینه عکاسی در شب داشته‌اند. یکی از این گوشی‌ها، هواوی پی ۳۰ پرو بوده که پیشرفت در این زمینه را یک پله بالاتر برده است. از نظر این سایت هم گوشی پی ۳۰ پرو بهترین کیفیت عکاسی در شب را ارائه می‌دهد. گوشی دوم این لیست باز هم توسط هواوی ساخته شده که میت ۳۰ پرو نام دارد. البته این اتفاق غافلگیر کننده‌ای نیست زیرا هر دو توسط یک کمپانی ساخته شده‌اند و عموما سنسورها مشابه‌ای دارند.

بهترین گوشی برای سلفی گرفتن: گلکسی نوت ۱۰ پلاس

DxOMark

از نظر سایت DxOMark، این گلکسی نوت ۱۰ پلاس بوده که بهترین دوربین سلفی را دارد. البته جالب است بدانید گلکسی نوت ۱۰ پلاس، بهترین کیفیت فیلم‌برداری با دوربین سلفی را نیز دارد که این گوشی را به عنوان بهترین گوشی برای ثبت سلفی تبدیل می‌کند.

با تمام این تفاسیر لازم است بدانید، با وجود این که سایت DxOMark به عنوان وزنه‌ای در این زمینه حساب می‌شود، اما دلیل بر آن نیست که گوشی‌های دیگر دوربین‌های بدی دارند یا یک گوشی بهترین دوربین را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Dale
    Dale | ۹ آذر ۱۳۹۸

    کلا هواوی تسخیر کرده لیست رو

  • رضا
    رضا | ۹ آذر ۱۳۹۸

    جالبه نوشتن پرچم نوت بالاس اونم با وجود می سی سی۹که بهترین دنیاست

  • iliyatiger
    iliyatiger | ۹ آذر ۱۳۹۸

    پرچمه نوت سامسونگ همیشه بالاست

  • pishro
    pishro | ۹ آذر ۱۳۹۸

    جووووووونم میت ۳۰،،فقط حیف که گوگل پلی نداره

مطالب پیشنهادی