ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سهم آموزشگاه های رانندگی در وقوع تصادف مشخص می‌شود

در دنیای مدرن امروزی، با پیچیده تر شدن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، به خصوص در شهرهای بزرگ، رانندگی کار آسانی نیست. علم، تجربه، تخصص و البته تمرین، نیازمندی های تبدیل شدن به یک ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

در دنیای مدرن امروزی، با پیچیده تر شدن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، به خصوص در شهرهای بزرگ، رانندگی کار آسانی نیست. علم، تجربه، تخصص و البته تمرین، نیازمندی های تبدیل شدن به یک راننده خوب و حرفه ای هستند. در این میان آموزشگاه های رانندگی ، نقش بسزایی در آموزش هنرجویان خواهند داشت.

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از ابلاغیه جدید پلیس راهور برای بررسی و مشخص کردن سهم آموزشگاه‌های رانندگی در وقوع حوادث رانندگی سنگین خبر داد.

سرهنگ احمد کرمی اسد، در این‌باره گفت:‌ «اقدامات جدیدی در مورد آموزشگاه‌های رانندگی در دستور کار قرار داده‌ایم، از جمله اینکه جلسات ماهیانه و منظمی میان روسای پلس راهور با مدیران آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود و در جریان آن نکات و موارد مورد نیاز به مدیران آموزشگاه‌ها اعلام خواهد شد.»

مربی رانندگی شخصی است آموزش دیده و ماهر در امر تعلیم رانندگی که فنون، قوانین و مقررات و اصول ایمنی مربوط به رانندگی صحیح را برای کسب مهارتهای لازم به هنرآموز آموزش می‌دهد. مربی رانندگی به افراد می آموزد که چگونه ایمن رانندگی کنند. همچنین مهارت های لازم برای گذراندن موفق آزمون رانندگی را نیز به آنها آموزش می دهد.

آموزشگاه رانندگی

وی با اشاره به اجرای یک طرح جدید دیگر نیز گفت:‌ «در راستای مسئولیت پذیرتر کردن مدیران، مربیان و متولی آزمون‌ها در آموزشگاه‌های رانندگی، ابلاغیه‌ای را طی چند روز گذشته به تمام استان‌ها فرستاده و از آنان خواستیم که با استفاده از اطلاعات و آمارهای مربوط به تصادفات رانندگی، در تصادفات سنگین که منجر به فوتی یا جرح شدید شده باشند، بررسی شود که راننده متخلف در کدام آموزشگاه رانندگی آموزش دیده است.»

کرمی اسد ادامه داد:‌ «با انجام این بررسی‌ها اگر مشخص شود که در آموزش این رانندگان بی‌توجهی یا کوتاهی صورت گرفته و آنان به درستی آموزش ندیده باشند، برابر تبصره 3 ماده 14 رسیدگی به تخلفات رانندگی، سهم آموزشگاه رانندگی در وقوع تصادف نیز مشخص می‌شود.»

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مورد اینکه آیا این اقدام اجرایی شده یا خیر نیز گفت:‌ «همانطور که گفتم این طرح چند روز پیش به سراسر کشور ابلاغ شده است.»

دیجیاتو: مشخص نیست معیارهای مربوط به سهم یابی آموزشگاه های رانندگی چه خواهد بود، اما پرسش مهم تر آن است که آیا پلیس می تواند سهم خودروهای ناامن و جاده های غیر استاندارد را نیز در وقوع تصادفات رانندگی تعیین و نسبت به اخذ برخورد با خودروسازان و وزارت راه اقدام نماید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hossein MI
    Hossein MI | ۱۱ آذر ۱۳۹۸

    شیوه آموزش کلا با استاندارد جهانی فاصله زیادی داره

  • porsesh
    porsesh | ۱۰ آذر ۱۳۹۸

    باید افسر راهنمایی رانندگی که فرد متخلف گواهینامه داده مورد تحقیق قرار بگیره نه آموزشگاه. البته لازمه ۱- آزمون اعطای گواهینامه به وسیله ۳ مامور و بصورت گروهی برگزار بشه تا فساد اعطای گواهینامه کاهش پیدا کنه ۲- قوانین آزمون اصلاح بشه و ملاک اون ۳ نفر فقط این باشه که مهارت‌آموز واقعا بلد باشه ( ایمن ) رانندگی کنه. نه اینکه یه جا استرس داشت چراغ نزد بگن رد شدی...

مطالب پیشنهادی