ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

bmw-vision-m-next-concept (4)
خودرو

جا لیوانی ژیروسکوپی ب ام و؛ راهکاری برای جلوگیری از ریختن مایعات داخل کابین

کانسپت ب ام و Vision M Next یکی از ستارگان این دوره از نمایشگاه خودروی فرانکفورت بود. این اتومبیل اسپرت مفهومی ریشه در گذشته داشته و برای ادای احترام به مدل جاودانه M1 طراحی و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

کانسپت ب ام و Vision M Next یکی از ستارگان این دوره از نمایشگاه خودروی فرانکفورت بود. این اتومبیل اسپرت مفهومی ریشه در گذشته داشته و برای ادای احترام به مدل جاودانه M1 طراحی و ساخته شده است. از سوی دیگر باوارایی ها با توسعه این کانسپت پیش نمایشی از مدل های آینده را برای علاقه مندان برند خود ارایه کرده اند.

bmw-vision-m-next-concept (2)

بی تردید ب ام و Vision M Next شاخصه های زیادی برای بحث کردن دارد که از جمله مهم ترین موارد ظاهری می توان به طراحی هیجان انگیز و آینده نگرانه، شکل خاص باز شدن درها و ترکیب جذاب رنگ های نقره ای، مشکی و نارنجی اشاره کرد. علاوه بر این ها باید از کابین بسیار پیشرفته و پیشرانه هیبریدی 600 اسب بخاری نیز یاد کنیم که به لطف آن کانسپت ژرمن ها می تواند صفر تا 100 را در عرض 3 ثانیه پیموده و نهایت سرعت 300 کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

bmw-vision-m-next-concept (1)

اما فارغ از جذابیت های ظاهری و فنی، پس از گذشت چند ماه مشخص شده ب ام و Vision M Next یک ویژگی بسیار جالب دارد که تاکنون به عنوان یک راز باقی مانده است. به گزارش نشریه استرالیایی CarsGuide، جالیوانی های به کار رفته در این مدل مفهومی به ژیروسکوپ مجهز هستند. همانطور که قابل حدس است، با این تکنولوژی جالیوانی ها همواره در حالت عمودی حفظ می شوند.

bmw-vision-m-next-concept (7)

پایه و اساس عملکرد جالیوانی های ژیروسکوپی ب ام و Vision M Next با عملکرد تثبیت کننده هایی که در گیمبال ها و DJI Osmo وجود دارند، مشابه است. البته خوزه آلبرتو کاساس پنا (Jose Alberto Casas Peña) طراح Vision M Next در مصاحبه با نشریه CarsGuide به جزئیات بیشتری اشاره کرده و گفته این جالیوانی ها وقتی که حس کنند خودرو در حال پیچیدن است، در جهتی مخالف خم می شوند تا لیوان را همواره نسبت به زمین عمود نگه دارند.

روشن است که در این حالت از ریختن و پخش شدن نوشیدنی ها در داخل کابین جلوگیری شده و راننده خواهد توانست با آرامش خیال بیشتری "لذت ناب رانندگی" را تجربه کند.

bmw-vision-m-next-concept (11)

هنوز مشخص نیست که جالیوانی های ژیروسکوپی ب ام و وارد فاز تولید خواهند شد یا خیر، اما باید امیدوار بود که این ویژگی جالب و تکنولوژیک در محصولات آتی باواریایی ها به کار گرفته شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Unconventional_NyTro
    Unconventional_NyTro | ۱۰ آذر ۱۳۹۸

    بی ام و لامصب عجب طرح های قشنگی میزنه
    از طرح های بی ام و خیلی خوشم میاد بجز جلوش که میشه نماد شرکت بی ام و باعث شده همه طرحاشو این جلوش خراب کنه
    منظورم همون 2تا سوراخ دماغ بزرگی که همیشه می ذاره

    • Meysam.n
      Meysam.n | ۱۱ آذر ۱۳۹۸

      منظورت جلو پنجرس؟؟؟

      • Unconventional_NyTro
        Unconventional_NyTro | ۱۱ آذر ۱۳۹۸

        جلوی پنجره نه این که قشنگش کرده
        جلوی ماشین بالا سپر نارنجیِ
        خیلی بدم میاد و باوجود اینکه بی ام و طرح های قشنگی میزنه اما فقط این جلوش زشتش می کنه
        همه ماشیناش جلوش این حالتُ دارن

        الان این ماشین به این قشنگی ولی همین جلوش بدجوری خرابش کرده

  • Meysam.n
    Meysam.n | ۱۰ آذر ۱۳۹۸

    اینجا هم احساس کردن زه بغل ماشین مزاحم رانندگی میشه، بخاطر تجربه حس ناب رانندگی حذفش کردن. کلا احساس کنن هر چی مزاخم رانندگی شماست حذفش میکنن مثل رینگ آلمینیومی، سانروف (باعث حواس پرتی میشه)، ترمز دیسکی عقب و.....
    چقد دلسوز هستند عزیزان
    خودروساز های بزرگ دنیا یاد بگیرن لطفا

مطالب پیشنهادی