ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی تشخیص چهره
تکنولوژی

دولت چین استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره را برای خرید گوشی الزامی کرد

شهروندان چینی از این پس ملزم هستند هنگام خرید گوشی هوشمند یا دریافت شماره جدید، علاوه بر نشان دادن کارت شناسایی، صورتشان را نیز اسکن کنند تا هویت آن‌ها توسط دولت تایید شود. استفاده از ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۵

شهروندان چینی از این پس ملزم هستند هنگام خرید گوشی هوشمند یا دریافت شماره جدید، علاوه بر نشان دادن کارت شناسایی، صورتشان را نیز اسکن کنند تا هویت آن‌ها توسط دولت تایید شود. استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره از دیروز اجباری شده و شامل تمام شهروندان هم می‌شود.

اقدام دولت چین در ظاهر برای جلوگیری از کلاه برداری است ولی در عین حال باعث می‌شود تا شهروندان نتوانند به صورت ناشناس از خدمات همراه استفاده کنند. علاوه بر این، دولت چین هم راحت‌تر می‌توانند مخالفان خود را سرکوب کند. با این حال، مشکلاتی در رابطه با حریم خصوصی شهروندان در این زمینه وجود دارد.

تکنولوژی تشخیص چهره

دولت این کشور اخیرا با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، جنبش‌های اقلیت‌های بومی را سرکوب کرده است. همچنین تقریبا از این تکنولوژی برای ردیابی هر شخصی که در لیست سیاه این کشور قرار دارد، استفاده می‌شود. با این حال مشخص نیست که آیا دولت چین پس از اسکن چهره شهروندان، آن‌ها را از بین می‌برد یا خیر، زیرا در غیر این صورت ممکن است داده‌های محرمانه کاربران نیز در خطر باشد.

همچنین در صورتی که از اسکن چهره شهروندان برای ردیابی نیز استفاده نشود، این پایگاه اطلاعات داده، به یکی از اهداف هکرها تبدیل می‌شود. هکرها با استفاده از این عکس‌ها می‌توانند کلاه‌برداری کنند و این اقدام دقیقا همان دلیلی است که در درجه اول دولت چین، از شهروندان اسکن چهره می‌گیرد.

تکنولوژی تشخیص چهره

با این حال بحث‌های زیادی پیرامون استفاده دولت چین از اطلاعات بیومتریک و تکنولوژی تشخیص چهره شنیده می‌شود. همچنین شواهدی مبنی بر مخالفت با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره در ادارات و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. اخیرا نیز اقدامات یک دانشگاه به منظور شناسایی دانشجویان به وسیله این تکنولوژی آن قدر سر و صدا کرد که دولت چین مجبور به تعدیل مواضع خود شد.

البته با توجه به پیشینه دولت چین، بعید به نظر می‌رسد که مقامات این کشور، برای فرونشاندن مخالفین سیاسی، از این تکنولوژی استفاده نکنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۱ آذر ۱۳۹۸

    ببینید چه کثافتیه این چین. و صد البته رفیق و شفیق دیکتاتورهای دنیا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی