ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استفاده از موبایل هنگام رانندگی
تکنولوژی

شناسایی راننده‌های متخلف با هوش مصنوعی برای اولین بار

استرالیا نخستین کشوری است که برای شناسایی راننده های متخلف به استفاده از هوش مصنوعی روی آورده است. استفاده از موبایل هنگام رانندگی یکی از تخلفات عمده رانندگان است اما روش های چندانی برای مقابله با ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۷

استرالیا نخستین کشوری است که برای شناسایی راننده های متخلف به استفاده از هوش مصنوعی روی آورده است.

استفاده از موبایل هنگام رانندگی یکی از تخلفات عمده رانندگان است اما روش های چندانی برای مقابله با آن وجود ندارد. این تخلف را نمی توان با دوربین های تشخیص سرعت ثبت کرد و اغلب راننده ها پس از مشاهده پلیس از فاصله دور مکالمه را قطع می کنند.

پلیس استرالیا برای غلبه بر این چالش به فکر استفاده از فناوری های مدرن افتاده است. مسئولان ایالت «نیو ساوت ولز» این کشور دوربین هایی را در سطح شهر نصب کرده اند که با تکیه بر هوش مصنوعی و به صورت خودکار استفاده راننده از گوشی را تشخیص داده و ثبت می کند. تصاویر ثبت شده سپس توسط اپراتورها بازبینی می شود تا احتمال خطا به حداقل برسد. دوربین ها علاوه بر سطح شهر، روی ماشین های پلیس هم نصب خواهند شد.

در سه ماه اول استفاده از این تجهیزات اولین تخلف رانندگان نادیده گرفته می شود اما پس از آن جریمه هایی هنگفتی در نظر گرفته می شود. رانندگان متخلفی که توسط این دوربین ها شکار شوند، باید خود را برای پرداخت ۳۳۴ دلار استرالیا (۲۳۳ دلار آمریکا) و در برخی موارد دریافت ۵ نمره منفی آماده کنند. در صورتی که تخلف در محدوده مدارس روی داده باشد این جریمه به ۴۵۷ دلار استرالیا و ۱۰ نمره منفی افزایش پیدا می کند.

استفاده از موبایل هنگام رانندگی

مقامات ایالت مذکور اطمینان دارند که دوربین های هوشمند به کاهش تخلفات کمک خواهد کرد. مدل سازی های آنها حاکی از این است که پیاده سازی این سازوکار در بازه ای ۵ ساله از وقوع ۱۰۰ تصادف منجر به صدمات جدی و مرگ جلوگیری خواهد کرد.

در ایران حدود ۲۰ درصد از تصادفات رانندگی ناشی از استفاده راننده از گوشی است و پلیس راهور جریمه ۱۰۰ هزار تومانی برای آن در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۱۱ آذر ۱۳۹۸

    فکرکنم این خبر 1بار دیگه چند وقت پیش هم گذاشته بودین?☹️?

مطالب پیشنهادی