ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی 5G
تکنولوژی

کدام شرکت بیشترین پتنت های فناوری 5G را در اختیار دارد؟

طبق جدیدترین گزارشات سامسونگ از لحاظ ثبت پتنت های مبتنی بر فناوری 5G، رتبه دوم را در دنیا کسب کرده است. به نقل از مؤسسه تحقیقاتی IPlytics، سامسونگ تاکنون 2846 درخواست اختراع مرتبط با فناوری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

طبق جدیدترین گزارشات سامسونگ از لحاظ ثبت پتنت های مبتنی بر فناوری 5G، رتبه دوم را در دنیا کسب کرده است.

به نقل از مؤسسه تحقیقاتی IPlytics، سامسونگ تاکنون 2846 درخواست اختراع مرتبط با فناوری 5G را در مراکز مالکیت معنوی در سراسر دنیا به ثبت رسانده و از این بابت پشت سر هواوی با 3325 درخواست قرار گرفته است.

دیگر غول فناوری کره جنوبی یعنی ال جی نیز با 2463 درخواست اختراع به جایگاه سوم تکیه زده است. نام تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی از جمله نوکیا، ZTE و اریکسون نیز در بین ده کمپانی اول لیست به چشم می خورند.

کدام شرکت ها در ثبت اختراع فناوری 5G پیشرو هستند؟

بزرگ ترین تأمین کننده تجهیزات مخابراتی دنیا یعنی هواوی به خاطر تحریم های آمریکا در بازارهای جهانی ضعیف ظاهر شده و همین مسئله باعث شده تا سامسونگ از این فرصت نهایت استفاده را برده و برای حضور پرقدرت در حوزه 5G بیشتر تلاش کند.

ماه اوت سال جاری میلادی، سامسونگ از سرمایه گذاری 152 میلیارد دلاری در سه سال آینده برای افزایش رشد خبر داد. این سرمایه گذاری هنگفت در زمینه هایی همچون توسعه هوش مصنوعی، شبکه 5G و حوزه های زیستی و خودرویی انجام شده است. سامسونگ آبان ماه سال گذشته نیز از سرمایه گذاری 22 میلیارد دلاری در فناوری 5G و هوش مصنوعی خبر داد.

تحلیلگران می گویند فناوری 5G موبایلی به شبکه ها کمک می کند تا حجم بیشتری از داده ها را با تأخیر کم منتقل کنند که در زمینه های مختلفی از جمله استریم روانتر ویدیوهای باکیفیت، رانندگی خودران و کنترل دقیق تر ربات ها در کارخانه ها تأثیرگذار خواهد بود.

با توجه به اینکه پتنت ها اهمیت بالایی در تسلط بر بازارهای تجهیزات شبکه و تلفن های هوشمند دارند، می توان گفت که سامسونگ در حال حرکت در مسیر تبدیل شدن به بازیگر اصلی حوزه 5G است. پیش بینی می شود غیبت هواوی نیز بیش از پیش به رشد سامسونگ در حوزه 5G کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی