ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

100125-Manny-Khoshbin-Bugatti-Veyron-11
خودرو

ماشین بازی: توضیح مانی خوشبین در مورد هزینه نگهداری بوگاتی ویرون

مانی خوشبین یکی از ایرانیان موفق ساکن در ایالات متحده به شمار می رود. این تاجر ثروتمند به دلیل علاقه زیادی که به خودرو دارد، اقدام به خرید برخی از مشهورترین مدل های اسپرت و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

مانی خوشبین یکی از ایرانیان موفق ساکن در ایالات متحده به شمار می رود. این تاجر ثروتمند به دلیل علاقه زیادی که به خودرو دارد، اقدام به خرید برخی از مشهورترین مدل های اسپرت و سوپر اسپرت نموده و کلکسیونی بسیار جذاب و البته گران قیمت را تشکیل داده است.

برای نمونه در کلکسیون آقای خوشبین دو دستگاه بوگاتی ویرون، پنج دستگاه مرسدس SLR مکلارن و یک دستگاه بوگاتی شیرون دیده می شود. البته این ها مدل هایی هستند که فقط در گوشه ای از گاراژ پارک شده اند و در بخش های دیگر مدل های مطرحی چون مکلارن P1 و سنا، پاگانی هوایرا، کوئنیگزگ RS و پورشه کاررا GT نگهداری می شوند.

Manny-Khoshbin-Cars

آقای خوشبین که این روزها فعالیت پررنگی در شبکه های اجتماعی دارد، اخیرا با انتشار ویدیویی از هزینه های نگهداری بوگاتی ویرون صحبت کرده و به جزئیات جالبی در این رابطه اشاره نموده داست. به گفته آقای خوشبین کمپانی بوگاتی تاکید دارد تمامی سیالات و مایعات ویرون باید هر ساله تعویض شوند. این سرویس به ظاهر ساده تنها 25 هزار دلار هزینه در پی دارد که البته بخش اعظمی از آن به دستمزد اختصاص می یابد.

با هزینه سرویس تعویض سیالات ویرون می توان یک دستگاه تویوتا کمری خریداری کرد

به عنوان نمونه بوگاتی ویرون در مجموع 16 پیچ برای تخلیه مایعات و سیالات دارد که دو برابر خودرویی مثل لامبورگینی هوراکان است. دسترسی به این پیچ ها اصلا کار ساده ای نبوده و تکنیسین ها برای رسیدن به آنها باید چرخ های عقب، ترمزها و پوشش های موجود در زیر گلگیرها و کف بخش عقب را از جای خود خارج کنند.

بوگاتی مالکین ویرون را ملزم کرده تمامی تایرها را هر دو یا سه سال یک بار تعویض کنند، الزامی که نیازمند اختصاص بودجه 38 هزار دلاری است! جالب اینکه تعویض تایرهای بوگاتی شیرون بسیار به صرفه تر بوده و هر حلقه لاستیک برای خریدار این سوپر اتومبیل جدید 2 هزار دلار آب می خورد.

به غیر از تایر، بوگاتی توصیه می کند رینگ ها نیز هر 10 هزار مایل (16 هزار کیلومتر) با نمونه های جدید عوض شوند؛ این امر هم 50 هزار دلار هزینه روی دوش مالک ویرون می گذارد.

طبق گفته های آقای خوشبین و با یک حساب سرانگشتی می توان نتیجه گرفت که هر ساله باید چیزی در حدود یکصد هزار دلار صرف نگهداری از بوگاتی ویرون کرد. از آنجایی که این کلکسیونر معروف دو دستگاه ویرون دارد (یکی با تیونینگ منصوری و دیگری گرند اسپرت ویتس)، هزینه نگهداری برای او دو برابر می شود، شاید به همین خاطر باشد که وی از احتمال فروش ویرونِ تیونینگ منصوری خبر داده است!

manny-khoshbin-bugatti-veyron-mansory

آقای خوشبین نسبت به خرید ابر اتومبیل های دیگری چون مرسدس AMG One، مکلارن اسپیدتیل، فورد GT، پورشه 935 و کوئنیگزگ جسکو نیز اقدام کرده و با تحویل این مدل ها، کلکسیون وی رویایی تر از قبل خواهد شد.

manny khaoshbin

ناگفته نماند سال گذشته اسنادی به بیرون درز کرده و در فضای مجازی منتشر شدند که نشان می دادند هزینه های نگهداری از بوگاتی ویرون خیلی هنگفت هستند. برای مثال هر توربوشارژر قیمتی برابر با 6.400 دلار داشته و برای تعویض دو عدد از آن باید 9 هزار دلار دیگر به عنوان دستمزد پرداخت کرد. هر کدام از دو کولر ویرون هم 9 هزار دلار قیمت گذاری شده و دستمزد تعویض هر یک از آنها برابر با 2 هزار دلار است.

اما جالب تر از همه اینها، هزینه های مربوط به تنظیم کننده میل بادامک است. این قطعه اگر چه 800 دلار قیمت دارد، اما برای تعویض آن باید 21 هزار دلار کنار گذاشت! این مساله در پیچیدگی ساختار و باز شدن بخشی از موتور برای تعویض قطعه مذکور ریشه دارد. گران ترین قطعه بوگاتی ویرون نیز باک سوخت 20 هزار دلاری است که دستمزد تعویض آن 22 هزار دلار اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ahmadhrc
    Ahmadhrc | ۱۳ آذر ۱۳۹۸

    تا جایی که من میدونم آقای خوشبین هنوز بوگاتی شیرون رو تحویل نگرفتن

  • rasool sharifi
    rasool sharifi | ۱۳ آذر ۱۳۹۸

    ? ?

مطالب پیشنهادی