ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیک تاک
نرم افزار و اپلیکیشن

تیک‌تاک به جاسوسی از کاربران برای دولت چین متهم شد

در دادخواست مطرح شده علیه تیک تاک این اپ به استفاده از نرم افزارهای نظارتی چینی متهم شده است. تیک تاک شبکه‌ای اجتماعی با قابلیت انتشار ویدیوهای کوتاه است که به واسطه قابلیت های جذاب، ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۳

در دادخواست مطرح شده علیه تیک تاک این اپ به استفاده از نرم افزارهای نظارتی چینی متهم شده است.

تیک تاک شبکه‌ای اجتماعی با قابلیت انتشار ویدیوهای کوتاه است که به واسطه قابلیت های جذاب، در میان نوجوان محبوبیت بسیاری پیدا کرده. این اپ در مدتی کوتاه به رشد خیره کننده ای دست یافته و برخی کاربران اینستاگرام به استفاده از ان روی آورده اند. حالا اما تیک تاک در دادگاه فدرال کالیفرنیا به جمع آوری غیرقانونی داده های کاربران و ارسال آنها به چین متهم شده است.

در این دادخواست نه تنها کمپانی تیک تاک بلکه شرکت مادر آن یعنی ByteDance هم به رهگیری محتوای کاربران بدون اجازه آنها (حتی ویدیوهای پست نشده) و سیاست های حریم خصوصی مبهم متهم شده اند. این سیاست باعث نگرانی هایی در مورد استفاده از این اطلاعات برای شناسایی کاربران، تشکیل پرونده و رهگیری آنها حتی در خارج از چین منجر شده است. به گفته شاکیان داده های جمع آوری شده در این اپ شامل شماره تلفن، مخاطبان شبکه های اجتماعی، آدرس ایمیل، آدرس IP، مکان و غیره است.

تیک تاک تا کنون بیش از ۱.۵ میلیارد بار در دنیا دانلود شده اما بر اساس شکایت مذکور انتشار ویدیو در این اپ بهای سنگینی به دنبال دارد. توسعه دهندگان این اپ جدای از جاسوسی برای مقامات پکن، از داده های کاربران برای فروش تبلیغات هدفمند بر اساس علایق افراد بهره می برد.

اغلب ویدیوهای تیک تاک شامل نمای نزدیک از صورت افراد هستند که اجازه جمع آوری داده های بیومتریک را به توسعه دهنده می دهند. آنطور که در این شکایت آمده پس از فیلمبرداری و به محض لمس کلید Next، بدون آنکه کاربر بداند ویدیو به دامنه های مختلفی ارسال می شود. این اتفاق حتی قبل از ذخیره یا انتشار ویدیو انجام می شود.

پیش از این برخی قانونگذاران آمریکایی و در راس آنها سناتور جمهوری خواه «مارکو روبیو» به بهانه سانسور محتوا توسط اپ های چینی خواستار تحقیق و تفحص در مورد ByteDance شده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ آذر ۱۳۹۸

    چین همه اپهاش جاسوسیه.
    ویچت رو یادتونه؟.
    گندش تا جایی بالا زد که حتی دولت ایران که نوچه چینه اون اپ رو مسدود کرد

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۱۲ آذر ۱۳۹۸

    باید همه نرم افزار های چینی تحریم بشن حکومت دیکتاتور و کمونیست از این کارا کثیف زیاد میکنه نباید به همچین حکومت های اعتماد کرد از نرم افزار هاش استفاده کرد

  • sagittarius19
    sagittarius19 | ۱۲ آذر ۱۳۹۸

    تیک تاک مشخص بود.

مطالب پیشنهادی