ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناسا هتل ربات ها را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می کند

ناسا قصد دارد در ماموریت آتی خود، محفظه نگهدارنده ای موسوم به «هتل ربات ها» را با راکت فالکون 9 اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد. این وسیله بیرون ایستگاه متصل شده و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

ناسا قصد دارد در ماموریت آتی خود، محفظه نگهدارنده ای موسوم به «هتل ربات ها» را با راکت فالکون 9 اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد. این وسیله بیرون ایستگاه متصل شده و از سخت افزارهای مهم در برابر آسیب های فضایی محافظت می کند.

وسیله مورد بحث که با نام RiTS هم شناخته می شود، نوعی محفظه است که ناسا نام «هتل ربات ها» را روی آن گذاشته است. از این وسیله برای نگهداری از ربات هایی به نام RELL استفاده خواهد شد که مسئول شناسایی بروز نشتی در فضای بیرونی ایستگاه فضای بین المللی هستند.

محفظه نگهدارنده ربات های ضروری ایستگاه فضایی بین المللی موسوم به هتل ربات ها

در حال حاضر دو ربات RELL داخل ایستگاه فضایی بین المللی مستقر شده اند و فضای ارزشمند و محدود آن را اشغال کرده اند. از آنجا که این واحدها باید در بیرون از ایستگاه به کار گرفته شوند، فضانوردان باید با تلف کردن وقت، آنها را راه اندازی کنند.

اما به لطف محفظه مذکور، ربات های RELL خارج از ایستگاه نگهداری شده و از آنها در برابر شهاب سنگ های بسیار کوچک یا ریزشهاب‌واره ها (Micrometeroids)، تابش های کیهانی و دماهای بسیار پایین محافظت می شود.

محفظه نگهدارنده به شکلی قرار خواهد گرفت تا بازوی رباتیک Dextre بتواند ابزارها را برداشته و پس از اتمام کار آنها را سر جای خود بگذارد.

ناسا می گوید در صورتی که ربات RELL بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی قرار بگیرد، با توالی بیشتری نسبت به زمانی که داخل ایستگاه قرار گرفته می تواند نشت بخار آمونیاک را تشخیص دهد.

ریزشهاب‌واره ها با اینکه خطری برای جان فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی ندارند، ولی مسئول اصلی بروز نشتی های بسیار کوچک در ایستگاه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی