ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

میت ۳۰ پرو
تکنولوژی

میت ۳۰ پرو از قطعات ساخت آمریکا استفاده نمی‌کند

زمانی که دولت دونالد ترامپ تحریم‌های خود علیه هواوی را تمدید کرد، کمتر کسی می‌توانست تصور کند که این شرکت چینی بتواند گوشی‌های خود را بدون وابستگی به قطعات تولید کنندگان آمریکایی به بازار عرضه ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

زمانی که دولت دونالد ترامپ تحریم‌های خود علیه هواوی را تمدید کرد، کمتر کسی می‌توانست تصور کند که این شرکت چینی بتواند گوشی‌های خود را بدون وابستگی به قطعات تولید کنندگان آمریکایی به بازار عرضه کند. اما کالبد شکافی میت ۳۰ پرو خلاف این قضیه را ثابت می‌کند.

تحلیلی که توسط UBS و Fomalhaut Techno Solutions صوت گرفته، نشان می‌دهد که هواوی میت ۳۰ پرو از هیچ قطعه ساخت آمریکا، استفاده نمی‌کند. به نظر می‌رسد هواوی تولید کنندگان غیر آمریکای‌ای برای تامین قطعات مورد نیاز خود پیدا کرده است. برای مثال، این غول چینی به جای استفاده از آمپیلی‌فایرهای آمریکایی ساخت شرکت Cirrus Logic، از شرکت هلندی NXP تجهیزات خود را می‌خرد.

میت ۳۰ پرو

همچنین این کمپانی به جای استفاده از مودم‌های وای فای و بلوتوث ساخت کمپانی برادکام، از بازوی تولیدات تجهیزات شبکه خود به نام Hisilicon استفاده می‌کند. همچنین دیگر قطعات و تجهیزات را از شرکت‌های ژاپنی و تایوانی مثل موراتا و مدیاتک خریداری می‌کند. یکی از سخنگویان هواوی در این رابطه به وال استریت ژورنال گفته است:

هواوی تمایل آشکاری به خریداری قطعات آمریکایی دارد، اما اگر این کار به دلایلی که دولت آمریکا تصمیم گرفته است، غیر ممکن شود، آنگاه ما مجبوریم با دیگر شرکت‌ها همکاری کنیم.

با این حال هواوی به طور تمام و کمال نتوانسته وابستگی خود به قطعات ساخت آمریکا را از بین ببرد. گفته می‌شود که این کمپانی از قطعاتی استفاده می‌کند که پیش از این انبار کرده بود. به نطر می‌رسد که نگرانی‌های این غول چینی در رابطه با اعمال تحریم‌ها به داد این کمپانی رسیده و فعلا می‌تواند در گوشی‌های پرچمدار خود مانند میت ۳۰ پرو، از این قطعات استفاده کند.

میت ۳۰ پرو

چند مورد از کالبدشکافی‌ها هم چنین چیزی را تایید کرده و می‌گویند که در میت ۳۰ پرو می‌توان قطعات ساخت شرکت Texas Instrument و مودم‌ها 5G ساخت کوالکام را یافت. یکی از دلایلی که برای این منظور ارائه شده، استفاده هواوی از قطعات داخل انبارهایش است. با این حال، این کالبدشکافی‌ها نشان می‌دهند که هواوی به خوبی می‌تواند وابستگی خود به قطعات چینی را از طریق شرکت‌های دیگر جبران کند تا به زودی شاهد هیچ قطعه آمریکایی در گوشی‌های این کمپانی بزرگ نباشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۱۴ آذر ۱۳۹۸

    این چند وقت یاد گرفتم بدون گوگل نمیشه زندگی کرد
    هواوی هم بدون گوگل به درد سطل اشغال میخوره
    با بالای ده سال داده تو جیمیلم چی کار کنم؟ با کرم چی ؟
    درست فایر فاکس هم دارم ولی بیشتر پسفوردام روی کروم اونارو چیکار کنم

    • آریا
      آریا | ۱۵ آذر ۱۳۹۸

      اینها فقط به درد زندان پرجمعیتی به اسم چین میخوره . نه همه دنیا
      حیف پول که پای هواوی بدی

  • آریا
    آریا | ۱۴ آذر ۱۳۹۸

    آخرش چی شد؟ استفاده کرده یا نکرده بالاخره؟

    • کورش چایچی
      کورش چایچی | ۱۴ آذر ۱۳۹۸

      خرید جدیدی انجام نداده و بیشتر قطعات خودش رو از تولید کنندگان غیر آمریکایی تامین کرده. اون بخشی هم که آمریکایی هست، مروبط به ذخایر انبار شده هواوی میشه، که در آینده دیگه از اوناهم استفاده نمی‌کنه

مطالب پیشنهادی