ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تفاوت فروشندگی خودرو در ایران و جهان از زبان کارشناس ایرانی ب ام و

بازار خودرو در ایران تنوع چندانی ندارد و اکثر خریداران ناچارند بسته به بودجه و نیازهای خود از میان چند خودرو معدود یکی را انتخاب کرده و در موارد بسیاری نیز به گفته های فروشنده ...

فریبرز رفیعی
نوشته شده توسط فریبرز رفیعی | ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

بازار خودرو در ایران تنوع چندانی ندارد و اکثر خریداران ناچارند بسته به بودجه و نیازهای خود از میان چند خودرو معدود یکی را انتخاب کرده و در موارد بسیاری نیز به گفته های فروشنده اعتماد نمایند. اما در بازار بسیار متنوع خودرو جهان که رضایت مشتری نقش بسیار پر رنگ تری ایفا می کند، موضوع فروش خودرو بسیار پیچیده و تخصصی است.

برای مثال جالب است بگویم که براساس تجربه من، اکثر افرادی که در بازار خودرو ایران از خودرو خودو رضایت نداشتند، در نهایت سرخورده از خدمات دهی نامناسب شرکت های داخلی ناچار به فروش خودرو می شدند که البته در برخی موارد نیز بخاطر تورم بالای کشور، با سود مالی برای ایشان همراه بود. این افراد سپس اقدام به خرید خودرو دیگری می کردند که شاید می توانست انتظارات ایشان را بیشتر برآورده سازد.

بازار خودرو
نمایندگی بی ام و در شهر دوسلدورف آلمان که توسط یک معمار ایرانی (هادی تهرانی) اجرا شده است.

اما در سطح جهان ماجرا کاملا متفاوت است، خرید نقدی در بازار خودرو بسیار به ندرت اتفاق می افتد و خودروها به محض استفاده با افت قیمت قابل توجهی مواجه می شوند، در واقع برخلاف ایران، خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای مطرح نیست و در عوض نقش یک کالای کاملا مصرفی را ایفا می کند و نارضایتی مشتری نیز می تواند آسیب های کوتاه مدت و بلند مدت و حتی شکایت از کمپانی را در پی داشته باشد.

از این رو پروسه فروش خودرو توسط کمپانی های بزرگ به کلی با آنچه در بازار خودرو ایران رواج دارد متفاوت است و تمرکز زیادی بر روی تجربه خاص مشتری و فروش صادقانه خودرو براساس مزیت های رقابتی برند های مختلف وجود دارد که در ویدیو زیر یک مورد از این تفاوت ها را مطرح کرده ایم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۷ آذر ۱۳۹۸

    ضمن تشکر از شما، خوشحالم که بالاخره دوربین رو به صورت افقی گرفتین و یک ویدیوی تمام صفحه ضبط کردین

    • فریبرز رفیعی
      فریبرز رفیعی | ۱۷ آذر ۱۳۹۸

      ????نظرات شما همیشه سازندست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی