ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاه نزدیک به حسگر اثر انگشت 3D Sonic Max کوالکام [تماشا کنید]

همانطور که دیشب در خبرها خواندید کوالکام از تکنولوژی تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر خود با نام 3D Sonic Max رونمایی کرد و قرار است که این فناوری را در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

همانطور که دیشب در خبرها خواندید کوالکام از تکنولوژی تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر خود با نام 3D Sonic Max رونمایی کرد و قرار است که این فناوری را در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه کند.

البته برای آشنایی با عملکرد این فناوری نیازی به انتظار نیست و روز گذشته نمونه اولیه ای از آن در اختیار خبرنگاران حاضر در کنفرانس خبری کوالکام قرار گرفت تا از نزدیک با سازوکار 3D Sonic Max آشنا شوند.

پیش از هرچیز شاید بد نباشد که به دو ضعف همیشگی این سیستم ها اشاره کنیم: نخست سرعت قفل گشایی دستگاه های موبایل با کمک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر موبایل و دیگر ابعاد محدوده اسکن و البته خطر فریب دادن این سیستم ها با کمک ابزارهایی چون محافظ صفحه نمایش که پیشتر در خبرها به هرکدام از این موارد پرداخته شده است.

با در نظر داشتن تمامی این موارد مهندسان کوالکام با فهرستی از بایدها برای توسعه تکنولوژی جدید خود روبرو بودند و باید سیستمی را توسعه می دادند که فاقد این کاستی ها باشد. اصلی ترین به روز رسانی ایجاد شده در این سنسور محدوده اسکن آن است که حالا کل نیمه پایینی نمایشگر را پوشش می دهد؛ به این ترتیب شانس آنکه انگشت خود را در نقطه صحیح برای اسکن قرار دهید به میزان چشمگیری زیاد خواهد شد.

حسگر اثر انگشت

این فضای اضافه همچنین امکانی را در اختیار مهندسان کوالکام قرار داد تا تعداد انگشتان قابل تشخیص توسط حسگر را هم افزایش دهند. به این ترتیب کاربران میتوانند به صورت همزمان دو انگشت خود را برای اسکن شدن روی نمایشگر قرار دهند و هر دوی آنها را ثبت کنند.

سیستم ابداعی کارشناسان کوالکام همچنین به لحاظ دقت نیز تکنولوژی های قدیمی را پشت سر می گذارد و طبق ادعای مدیران این شرکت تا ۲۰ برابر دقیق تر از آنها عمل می کند. از آنجایی که سیستم ابداعی سامسونگ برای اسکن انگشت با تصویر پرینت شده از اثرانگشت کاربر فریب داده می شد کوالکام اعلام کرده که 3D Sonic Max می تواند واقعی بودن و زنده بودن انگشت را هم تشخیص دهد. این سیستم با تشخیص جریان خون و نبض فرد از طریق امواج فراصوت می تواند بفهمد که آیا از یک انگشت واقعی برای این کار استفاده می شود یا ماکت پلاستیکی.

تغییر دیگر به ابعاد این سنسور مربوط می شود. همانطور که اشاره شد این سنسور نسبت به قبل ابعاد بزرگتری پیدا کرده هرچند که طبق ادعای کوالکام قطر آن تنها ۰.۱۵ میلیمتر بیشتر شده است. در نتیجه شرکت های سازنده گوشی از انعطاف پذیری بیشتری برای تعیین محل قرارگیری این سنسور برخوردار خواهند بود و می توانند در کنار آن از باتری های بزرگ تر و دیگر قطعات تکمیلی در موبایل های تولیدی شان استفاده نمایند.

در نهایت به فاکتور سرعت می رسیم که در نمونه اولیه ارائه شده از تکنولوژی کوالکام بهبود قابل توجهی داشته و میتوان آن را سریع تر از هر تکنولوژی مشابهی دانست. تشخیص اثر انگشت در نیم ثانیه و وسعت یافتن فضای اسکن تفاوتی چشمگیر را در این سیستم ایجاد کرده اند که در ویدیوی زیر میتوانید مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali rezaie
    ali rezaie | ۱۴ آذر ۱۳۹۸

    اون مستطیلی که اونجا مشخص کرده شد کل نیمه پایینی نمایشگر؟

مطالب پیشنهادی