ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلاینر
تکنولوژی

پرتاب کپسول فضایی بوئینگ استارلاینر به دلیل مشکلات فنی به تاخیر افتاد

به نظر می‌رسد که پرتاب کپسول فضایی بوئینگ استارلاینر چند روزی بیشتر طول بکشد و این کمپانی نتواند در تاریخ اعلام شده پیشن خود، اولین تست پرتابی کپسول فضایی خود را انجام دهد. مشکل اصلی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

به نظر می‌رسد که پرتاب کپسول فضایی بوئینگ استارلاینر چند روزی بیشتر طول بکشد و این کمپانی نتواند در تاریخ اعلام شده پیشن خود، اولین تست پرتابی کپسول فضایی خود را انجام دهد.

مشکل اصلی در رابطه با پرتاب کپسول فضایی بوئینگ، مربوط به داکت اکسیژن سوز موشک اطلس ۵ سازمان ULA می‌شود. در بررسی‌های انجام شده پیش از پرتاب این کپسول، مسئولین متوجه مشکلی در داکت اکسیژن سوز موشک شده و پرتاب آن را لغو کردند. سازمان ULA در این رابطه می‌گوید:

طی مراحل روتین بررسی پیش از پرتاب این موشک، متوجه مشکلی در داکت اکسیژن اطلس ۵ شدیم. از آن جایی که تیم بوئینگ برای بررسی و تحلیل این مشکل و همچنین تعویض داکت زمان نیاز داشتند، مجبور شدیم که پرتاب آن را کمی به تعویق بیاندازیم.

استارلاینر

با این حال به نظر می‌رسد تمامی کارهایی که باید صورت گیرد، در همان محل پرتاب واقع در فلوریدای آمریکا صورت خواهد گرفت. این محل پرتاب از چند ماه پیش، میزبان اطلس ۵ و کپسول فضایی بوئینگ استارلاینر بوده است. همچنین این تاخیر کوچک، نیز مانعی برای پرتاب این کپسول نخواهد بود و تنها تاریخ این پرتاب از ۱۷ دسامبر به چند روز بعدتر موکول می‌شود.

پرتاب کپسول فضایی بوئینگ استارلاینر، اولین تلاش ناسا برای پرتاب کپسول بی‌سرنشین برای بررسی امکان فرستادن سرنشینان به ایستگاه بین‌المللی فضایی است. ناسا قصد دارد تا با بررسی کارایی و موشک اطلاس ۵ و کپسول فضایی بوئینگ استارلاینر، توانایی‌ باربری، فرود و دور زدن در مدار زمین را بسنجد تا در آینده، فضانوردان را به کمک این کپسول‌‌های به ایستگاه فضایی بفرستد.

با این حال ناسا در این راه تنها نیست و ایلان ماسک به همراه کمپانی اسپیس ایکس نیز قصد دارد تا ۱۲ ماه آینده، ۲ بار اقدام به پرتاب کپسول‌های فضایی خود به ایستگاه بین‌المللی کند. باید دید در این راه، کدام کمپانی موفق‌تر عمل خواهند کرد؛ اسپیس ایکس یا ناسا.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی