ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوبر
تکنولوژی

۳۰۰۰ تعرض جنسی در یک سال؛ امنیت سفرهای اوبر در سال ۲۰۱۸ چقدر بوده است؟

روز گذشته اوبر نخستین گزارش شفاف سازی خود پیرامون امنیت سفرهایش را منتشر کرد و در آن به ارائه جزئیات پیرامون تعرض های جنسی، قتل و سوانح مرگباری پرداخت که به واسطه خدمات آن رقم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۳

روز گذشته اوبر نخستین گزارش شفاف سازی خود پیرامون امنیت سفرهایش را منتشر کرد و در آن به ارائه جزئیات پیرامون تعرض های جنسی، قتل و سوانح مرگباری پرداخت که به واسطه خدمات آن رقم خورده اند.

اوبر در گزارش خود اعلام کرده که ۳۰۴۵ مورد گزارش تعرض جنسی را طی یک سال اخیر از سوی مشتریان خود در آمریکا دریافت کرده است. علاوه بر این اشاره شده که در بازه یاد شده ۹ مورد قتل نیز در فرایند ارائه خدمات آن رخ داده و ۵۸ تن نیز در سراسر آمریکا به واسطه سفرهایی که با تاکسی های اینترنتی آن انجام گرفته، به کام مرگ کشیده شده اند.

البته اشاره کنیم که تعداد این حوادث تنها کسری از کل خدمات ارائه شده توسط تاکسی اینترنتی اوبر بوده؛ ۰.۰۰۰۲ درصد از ۱.۳ میلیارد سفری که سال گذشته با استفاده از تاکسی های اوبر انجام شده است.

سال گذشته ۱.۳ میلیارد سفر از طریق تاکسی های اوبر در آمریکا صورت گرفته است

برای آنکه به درک بهتری از میزان امنیت سفرهای اوبر دست پیدا کنید شاید ذکر آمار و ارقام مربوط به جرائم در آمریکا بد نباشد. اداره پلیس نیویورک که در واقع آمار مربوط به جرائم جنسی و تجاوز در سیستم حمل و نقل عمومی این شهر را در اختیار دارد خبر داده که در سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۳۳ گزارش در این بازه را دریافت کرده است.

اما جالب اینکه حتی یکی از مدیران ارشد اوبر نیز هضم این این ارقام را دشوار توصیف کرده است.

اوبر

تونی وست مدیر ارشد حقوقی اوبر در این باره گفت:

ارقام اعلام شده تکان دهنده و هضم شان دشوار است. این گزارش نشان می دهد که اوبر بازتابی از جامعه ایست که به آن خدمت رسانی میکند.

امنیت همواره پاشنه آشیل شرکت های تاکسی اینترنتی بوده؛ شرکت هایی که به شمار زیادی از مردم خدمت رسانی می کنند. اوبر هم که بزرگترین تاکسی اینترنتی دنیاست حالا تصمیم گرفته در رابطه با موارد تعرض جنسی، قتل و تصادف های مرگباری که به واسطه خدماتش رقم می خورند با مشتریانش روراست باشد و در این رابطه شفاف سازی کند.

در واکنش به این اتفاقات اوبر تصمیم گرفت که امکانات و تدابیر امنیتی خود را افزایش دهد. این شرکت با ارائه نوعی تکنولوژی خودکار که به صورت مستمر سوابق رانندگی راننده ها و سوء پیشینه آنها را بررسی میکند تا حدودی در بالا بردن امنیت سفرهایش موفق عمل کرد. از سال ۲۰۱۸ نیز اوبر بیش از ۴۰ هزار راننده را در آمریکا با تکیه بر اطلاعات ارائه شده توسط این سیستم خودکار اخراج کرد.

سال گذشته ۴۰ هزار راننده اوبر در آمریکا به خاطر ملاحظات امنیتی اخراج شدند

روز گذشته و بعد از انتشار این گزارش، الکساندرا لامانا سخنگوی لیفت (رقیب اوبر) نیز از انتشار گزارش مشابه در روزهای آتی خبر داد:

لیفت متعهد است که گزارش شفاف سازی امنیتی خود را منتشر کند و در تلاش است تا رانندگانی که بررسی های اولیه را با موفقیت پشت سر نمی گذارند یا پیشینه خوبی نداشته اند را غیرفعال نماید و اطلاعات مربوط به تعداد آنها را با مخاطبانش به اشتراک بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۱۵ آذر ۱۳۹۸

    کاش اسنپ و تپسی هم آمار های اینچنینی رو شفاف ارائه میدادند
    هرچند که تعریف تعرض جنسی در جوامع مختلف فرق داره

    • Mehrdad313
      Mehrdad313 | ۱۸ آذر ۱۳۹۸

      اینجا از این خبرا نیست، برای غرب این‌چیزها عادی شده، چیزی به نام فرهنگ و انسانیت ندارن، البته نه همشون

مطالب پیشنهادی