ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ بهترین بازی‌های موبایل 2019 به انتخاب گوگل و اپل

در حالی که آخرین ماه سال جاری میلادی را سپری می‌کنیم نوبت به معرفی بهترین بازی های موبایل 2019 رسید و به رسم هر سال اپل و گوگل بازی‌ها و اپلیکیشن‌های برگزیده سالشان را برای ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

در حالی که آخرین ماه سال جاری میلادی را سپری می‌کنیم نوبت به معرفی بهترین بازی های موبایل 2019 رسید و به رسم هر سال اپل و گوگل بازی‌ها و اپلیکیشن‌های برگزیده سالشان را برای پلتفرم‌های iOS و اندروید معرفی کردند. امسال اپل برنامه ویژه‌ای برای اعلام بهترین‌های خود در نظر گرفت و با برگزاری رویدادی بهترین بازی و البته بهترین اپلیکیشن iOS در سال 2019 را معرفی کرد. شاید چندان هم غیر منتظره نبود که بازی محبوب Sky: Children of the Light ساخته استودیوی thatgamecompany عنوان بهترین بازی سال آیفون را از آن خود کند.

علاوه بر این اپل لیست بازی‌هایی که بیشترین تعداد دانلود اپ استور در سال 2019 را داشته‌اند نیز معرفی کرد که Mario Kart Tour عنوان پر دانلودترین بازی رایگان سال و Minecraft عنوان پر دانلودترین بازی پریمیوم این پلتفرم را به خود اختصاص دادند. نکته جالب اینکه در لیست بازی‌های رایگان محبوب، کال آو دیوتی موبایل رتبه چهارم و فورتنایت رتبه هشتم را در اختیار دارند.

در آن سو گوگل نیز Call of Duty Mobile را با نظر سردبیران گوگل پلی به عنوان بهترین بازی سال برگزید و البته این بازی توانست عنوان بهترین بازی از دیدگاه کاربران این اپ مارکت را نیز به خود اختصاص دهد. علاوه بر این گوگل بازی‌های برتر در دسته‌بندی‌های مختلف دیگر را نیز معرفی کرد که در ادامه می‌توانید لیست آن‌ها را مشاهده کنید.

بهترین بازی رقابتی سال: Brawl Stars از Supercell.

بهترین بازی مستقل سال: CHUCHEL از Amanita Design.

بهترین بازی بازی تفننی سال: Fishing Life از Nexelon Inc.

بهترین بازی نوآورانه سال: Archero از Habby.

Dream Detective

بهترین بازی های موبایل 2019

در یک  عصر سه‌شنبه عادی، کارآگاه Allie در حالی به خود می‌آید که وارد «سرزمین رویا» شده است. او سپس متوجه می‌شود که در این سرزمین، زمان ناپایدار است و کریستال زمان‌سنج بسیار پر ارزش آن توسط دزدانی ناشناس شکسته شده است. به این ترتیب سرزمین رویا را هرج و مرج فرا گرفته و حالا Allie ماجراجویی خود را برای باز گرداندن آرامش به این دنیا آغاز کرده است.

این داستان بازی پازلی Dream Detective است که در آن باید با جستجو و تعامل با دنیای بازی معماهای آن را حل کرده و به کارآگاه Allie در ماجراجوییش کمک کنید. مرحله‌های بازی به زیبایی و با استفاده از هنر دست طراحی شده‌اند و با دنیای فانتزی چشم نوازی طرف هستیم. بازی در واقع المان‌هایی از سبک پیدا کردن اشیا گمشده هم در خود دارد و به گفته سازندگان هزاران خط دیالوگ در آن گنجانده شده است.

Dream Detective

Dream Detective

سازنده: Century Game قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 116/176.2 مگابایت زبان:

Last Day Rules: Survival

از آنجایی که تا به حال بازی‌های زیادی در سبک بقا توسعه داده شده‌اند شاید سخت باشد که از همه این بازی‌ها توقع نوآوری داشته باشیم. با در نظر گرفتن این مساله باید بگوییم که Last Day Rules: Survival جزو بازی‌های خوب این سبک دسته‌بندی می‌شود که البته چیز جدیدی به بازی‌های زامبی محور موبایل اضافه نمی‌کند.

این بازی در واقع یک بازی چند نفره آنلاین سندباکس است که هدف شما در آن، مثل تقریبا هر عنوان دیگر سبک بقا زنده ماندن در فضای آخرالزمانی با استفاده از آیتم‌هایی است که از روزگاران خوش باقی مانده‌اند. شاید به نظر برسد که در Last Day Rules: Survival باید در مقابل موجودات این دنیای مخوف مقاومت کنید اما از آنجایی که بازی کاملا آنلاین است، بیشترین تهدید را باید از جانب بازیکنان دیگر بدانید.

مبارزه‌های بازی با استفاده از سلاح‌های گرم و تجهیزات دست‌ساز انجام می‌شود. این یعنی در بازی بخشی با عنوان crafting حضور دارد که در آن می‌توانید تجهیزات خاصی را بسازید و این امر هم با پیشروی در بازی و یافتن آیتم‌های اولیه مختلف ممکن خواهد شد. غارت کردن و تشکیل کلن و اتحاد از عناصر اصلی دیگر بازی هستند که به زنده ماندن شما در دنیای Last Day Rules: Survival کمک خواهند کرد.

Last Day Rules: Survival

Last Day Rules: Survival

سازنده: HK HERO ENTERTAINMENT CO.,LIMITED قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 100 مگابایت زبان:

Immortal Blade

Immortal Blade یک بازی جدید در سبک Idle RPG برای اندروید است که در آن می‌توانید در مدهای مختلفی همچون PvE، PvP، Dungeon، Boss و... بازی کنید. هدف بازی ساده است و مثل تمام بازی‌های RPG باید کاراکترتان را قدرتمندتر کرده تا بتوانید بر باس‌های قوی و موجوداتی که سر راهتان قرار می‌گیرند غلبه کنید.

از آنجایی که بازی در سیستم Idle طراحی شده بنابراین می‌توانید آن را با یک دست هم بازی کنید. کنترل‌های بازی نسبتا خوب هستند و برای یک بازی در این سبک خوب طراحی شده‌اند. برای اینکه لوت‌های بهتری در بازی به دست بیاورید باید با باس‌های قوی‌تر مبارزه کنید تا کاراکترتان با سرعت بیشتری پیشرفت کرده و لول آپ شود. علاوه بر این بهترین بخش بازی امکان پیوستن به اتحادهاست که در این صورت قادر خواهید بود در جنگ‌های عظیم بین اتحادها هم شرکت کنید.

Immortal Blade

Immortal Blade

سازنده: Glory Play قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.5 مگابایت زبان:

GRID™ Autosport

گرید اتو اسپرت که قبلا برای iOS و حالا برای اندروید منتشر شده یک بازی مسابقه‌ای است که تمرکز اصلی آن روی آوردن کیفیت بازی‌های کنسولی به گوشی‌های موبایل است. البته گرید به عنوان یک بازی پریمیوم عرضه شده که قیمت بالای 9.99 دلار برای آن در نظر گرفته شده است. در این بازی می‌توانید ترکیبی از سبک‌های مختلف مسابقه‌ای را تجربه کنید که از جمله آن‌ها مسابقات رالی در جاده‌های خاکی، مسابقات جاده‌های شهری و البته حضور تعداد متنوعی از ماشین‌های مسابقه‌ای است.

یکی از امکانات خوبی که در گرید اتو اسپرت در اختیارتان قرار داده می‌شود کنترل قابل شخصی سازی است. به این صورت که می‌توانید کنترل ماشین را با کج کردن گوشی، کنترل روی نمایشگر یا گیم‌پد فیزیکی به عهده بگیرید. نکته دیگری که باید بدانید این است که بازی برای دستگاه‌های خاصی ساپورت می‌شود که لیست آن‌ها در صفحه گوگل پلی بازی آورده شده و دستگاه‌هایی که از اجرای بازی پشتیبانی نمی‌کنند قادر به خرید آن نخواهند بود.

GRID™ Autosport

GRID™ Autosport

سازنده: Feral Interactive قیمت: 9.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 3500 مگابایت زبان:

Figment: Journey Into the Mind

خیلی وقت‌ها ممکن است به خاطر خیل عظیم بازی‌های جذاب و البته متفاوتی که برای کنسول‌ها یا پی‌سی عرضه می‌شوند نتوانیم برخی از عناوین خوب را تجربه کنیم و به همین خاطر انتشار این بازی‌ها روی پلتفرم موبایل فرصت خوبی در اختیارمان قرار می‌دهد تا این خلا را جبران کنیم. یکی از مثال‌های خوب این بازی‌ها Figment: Journey Into the Mind است که استودیوی Bedtime Digital آن را طی هفته گذشته برای iOS منتشر کرد، در حالی که بازی چند سال پیش برای PC منتشر شده بود.

این بازی یک عنوان اکشن/ادونچر است که البته در آن تمرکز روی المان ادونچر قرار گرفته است و حس قوی‌ای از یک بازی اشاره و کلیک کلاسیک به شما القا می‌کند. البته این امکان که می‌توانید در دنیای بازی آزادانه چرخیده و همزمان دشمن‌ها را هم به صورت هک اند اسلش سلاخی کنید آن را به یک تجربه منحصر بفرد تبدیل می‌کند.

در Figment: Journey Into the Mind المان‌های ادونچر به این صورت طراحی شده‌اند که باید برای ادامه مسیرتان به سمت جلو، پازل‌های سبک و نه چندان پیچیده‌ای را حل کنید که البته در بعضی از مراحل نیاز به فکر و سوزانده فسفر بیشتر هم دارند. نکته قابل توجه دیگر در Figment: Journey Into the Mind فضای سورئال و جالب آن است و از آنجایی که بازی در مغز اتفاق می‌افتد احتمالا هیچ اتفاقی در آن غیر منتظره نخواهد بود.

Figment: Journey Into the Mind

Figment: Journey Into the Mind

سازنده: Bedtime Digital Games قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 836,8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ali Farahani
    Ali Farahani | ۷ خرداد ۱۳۹۹

    عالی

  • مجتبى
    مجتبى | ۸ دی ۱۳۹۸

    سلام

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۶ آذر ۱۳۹۸

    عاولی مثل همیشه
    خسته نباشید

مطالب پیشنهادی