ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک پرو ۱۶ اینچی
تکنولوژی

مشکلات جدید مک بوک پرو ۱۶ اینچی؛ اسپیکر مشکل دار و نمایشگر کند

به نظر می‌رسد ماه عسل مک بوک پرو ۱۶ اینچی پایان یافته و پس از یکی دو هفته تعریف و تمجید، مشکلات این لپ تاپ ۲۴۰۰ دلاری نیز کم کم پیدا می‌شوند. کاربران مک بوک ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

به نظر می‌رسد ماه عسل مک بوک پرو ۱۶ اینچی پایان یافته و پس از یکی دو هفته تعریف و تمجید، مشکلات این لپ تاپ ۲۴۰۰ دلاری نیز کم کم پیدا می‌شوند. کاربران مک بوک جدید اپل، با دو سری مشکل جداگانه دست و پنجه نرم می‌کنند، که یکی ممکن است روی اعصاب برود و دیگری آن قدرها هم مهم نباشد. با این حال پرداخت ۲۴۰۰ دلار و دیدن چنین مشکلاتی، کمی توی ذوق می‌زند.

مشکل اول مربوط به اسپیکرهای جدید مک بوک پرو ۱۶ اینچی می‌شود. اپل مانور زیادی روی کیفیت صدای این اسپیکرها داده بود ولی مشکلی که کاربران را آزار می‌دهد مربوط به صدای «پاپ» می‌شود. این صدا وقتی شنیده می‌شود که شما در زمان پخش موسیقی با فیلم، آهنگ را جلو ببرید و باعث قطع شدن ناگهانی و وصل شدن صدا شوید.

در این حالت صدای ترکیدن حباب کوچکی را می‌شونید. بسیاری گمان می‌کنند که این مشکل به دلیل خاموش و روشن شدن بی دلیل اسپیکر است. با این حال، اپل عنوان کرده که از وجود این مشکل با خبر است و به زودی آن را با بروزرسانی نرم‌افزاری برطرف خواهد کرد.

مک بوک پرو ۱۶ اینچی

مشکل دوم به پدیده گوستینگ (Ghosting) در نمایگشر جدید مک بوک پرو ۱۶ اینچی باز می‌گردد. کاربران می‌گویند در زمان اسکرول کردن صفحه به پایین یا بالا، نوشته‌ها و آیکون‌ها کش آمده و انگار دنباله‌ای از خودبر صفحه جای می‌گذارند. این پدیده به نرخ رفرش نمایشگر این لپ تاپ مربوط است که از نگاه بسیاری، کمی کندتر از نسل‌های قبلی شده است.

با این حال، پدیده گوستینگ، بیش از همه افرادی را آزار می‌دهد که سال‌ها صبر کرده‌اند تا در چاله کیبورد پروانه‌ای شکل مک بوک‌های جدید نیافتند. بر اساس گفته‌های آن‌‌ها، این مشکل در مک بوک‌های قدیمی‌تر دیده نمی‌شود. البته افرادی هم هستند که پدیده فوق چندان اهمیتی برای آن‌‌ها ندارد و یا کلا از مانیتورهای اکسترنال استفاده می‌کنند.

البته پرداخت ۲۴۰۰ دلار برای یک لپ تاپ و دیدن مشکلات این چنینی، به مذاق هیچ کس خوش نمی‌آید. با این حال اپل می‌تواند با بروزرسانی این مشکلات را حل کند. همچنین گفته می‌شود که اپل قصد دارد ار نمایشگرهای مینی LED در مک بوک‌های سال آینده استفاده کند، پس احتمالا دیگر شاهد این پنل در مک بوک‌ها نخواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Emad Fani
    Emad Fani | ۱۵ آذر ۱۳۹۸

    منم مک 2019 15 اینچی دارم باید بگم وقتی سر لپتاپ رو میبندم و میره حالت اسلیپ وقتی دوباره بازش میکنم دسکتاپ لانچ شده و هنه چیز کار میکه ولی کیبورش خیلی وقتا حداقل 30 ثانیه کار نمیکنه
    حتی یکبار نوشت کیبورد بلوتوثی پیدا نشد که پشمام ریخت

مطالب پیشنهادی