ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۱
تکنولوژی

چیپ باند اولترا واید؛ علت مکان‌یابی مکرر در آیفون ۱۱

اگر به خاطر داشته باشید، چند روی پیش اخباری پیرامون مکان‌یابی آیفون ۱۱ منتشر شد که کمی نگران کننده و نامفهوم بود. بر اساس گزارش‌ها، حتی اگر کاربری مکان‌یابی برنامه‌ای را خاموش می‌کرد، بعنی اجازه ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

اگر به خاطر داشته باشید، چند روی پیش اخباری پیرامون مکان‌یابی آیفون ۱۱ منتشر شد که کمی نگران کننده و نامفهوم بود. بر اساس گزارش‌ها، حتی اگر کاربری مکان‌یابی برنامه‌ای را خاموش می‌کرد، بعنی اجازه دسترسی به سیستم GPS را به آن نمی‌داد، باز هم ممکن بود آن برنامه اقدام به مکان‌یابی کند. حال اپل پاسخی برای این موضوع ارائه داده و علت این کار چیپ جدید باند اولترا واید است.

اپل می‌گوید چیپ جدید باند اولترا واید یا همان U1، علت درخواست‌های مکرر آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ برای مکان‌یابی است و در آیند، گزینه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا آن را به کلی خاموش کنند. در عین حال، بیانیه‌ای نیز توسط اپل صادر شده که در ادامه با هم می‌بینیم:

تکنولوژی باند اولترا واید، در بازار امروزی یک استاندارد به حساب می‌آید و به همین دلیل، در بعضی از مکان‌ها، قانون‌هایی وجود دارد که به کاربر ابلاغ می‌کنند این چیپ را خاموش کنند. iOS از سرویس‌های مکان‌یابی استفاده می‌کند تا تشخیص دهد آیا کاربر در این مکان‌های ممنوعه حضور دارد یا خیر. در صورتی که کاربر در یکی از این مکان‌‌ها باشد، آیفون خود به خود این چپ را خاموش می‌کند. مدیریت داده‌های چیپ باند اولترا واید به کلی روی آیفون صورت می‌گیرد و اپل هیچ داده‌ای از موقعیت مکانی کاربر جمع‌آوری نمی‌کند.

آیفون ۱۱

چیپ U1 در آیفون ۱۱ بر اساس گفته‌های اپل مانند GPS در محیط خانه است. این چپ به کاربر اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های دیگر که چیپ مشابه دارند را به سادگی پیدا کند. برای مثال کاربران می‌توانند به منظور فرستادن فایل‌های خود از آیفون به آیفون دیگری، گوشی خود را به سمت آن بگیرند تا آیفون به سادگی آن را پیدا کند.

با این حال اپل راه حل موقتی پیش پای کاربران قرار داده و آن هم خاموش کردن کلی سرویس‌های مکان‌یابی در آیفون ۱۱ است. زیرا در صورتی که این تنظیمات را بر اساس هر اپلیکیشن انجام دهید، باز هم ممکن است که آیکون مکان‌یابی را بالای نمایشگر آیفون خود ببینید. البته این قابلیت بر اساس گفته‌های اپل، آن قدرها هم به حریم خصوصی کاربران لطمه وارد نمی‌کند و نباید زیاد نگران آن بود. اما اگر این قضیه آزارتان می‌دهد، راه حل آن خاموش کردن کلی مکان‌یابی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی