ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون 8c
تکنولوژی

چیپست های اسنپدراگون 8c و 7c برای لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت ARM معرفی شدند

سال هاست که کوالکام برنامه های ویژه ای برای لپ تاپ های ویندوزی بهره مند از معماری ARM دارد و بالاخره در جریان نشست سالانه خود موسوم به اسنپدراگون تِک که روز گذشته برگزار کرد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

سال هاست که کوالکام برنامه های ویژه ای برای لپ تاپ های ویندوزی بهره مند از معماری ARM دارد و بالاخره در جریان نشست سالانه خود موسوم به اسنپدراگون تِک که روز گذشته برگزار کرد از بزرگ ترین طرح های خود در این زمینه رونمایی به عمل آورد: اسنپدراگون 8c و اسنپدراگون 7c؛ دو چیپست ARM جدید که برای لپ تاپ های ویندوزی ارزان قیمت تولید شده اند.

اسنپدراگون 8c در اصل جایگزینی برای اسنپدراگون ۸۵۰ است که چیپ نسل دوم ARM کوالکام برای ویندوز محسوب می شود. 7c اما یک محصول اقتصادی کاملا جدید است که برای رقابت در بازار لپ تاپ های ویندوزی ارزان قیمت تولید شده است. اما در مورد اسنپدراگون 8cx باید بگوییم که قرار نیست جایی برود و همچنان در راس جدول پرچمدارها برای آنهایی که به دنبال بهترین عملکرد هستند باقی خواهد ماند.

اسنپدراگون 8c

در مورد امکانات و ویژگی ها باید بگوییم که طبق اعلام کوالکام عملکرد 8c تا ۳۰ درصد بهتر از اسنپدراگون ۸۵۰ خواهد بود. این چیپست به یک پردازنده کایرو 490، پردازنده گرافیکی آدرنو 675 و مودم یکپارچه X24 LTE برای ارتباط با شبکه اینترنت مجهز شده است. البته گفته شده که تولید کنندگان لپ تاپ میتوانند از این چیپست در کنار مودم X55 5G هم استفاده کنند.

اسنپدراگون 7c همانطور که در ابتدا اشاره کردیم یک رده پایین تر است؛ یک پردازنده کایرو 468 با هشت هسته، پردازنده گرافیکی آدرنو 618 و مودم X15 LTE از جمله امکانات این چیپست به شمار می روند (هیچگونه نسخه 5G از آن وجود ندارد). برتری این چیپست اما عملکرد آن است که طبق گفته شرکت سازنده تا ۲۵ درصد بهبود یافته و عمر باتری آن نیز نسبت به پلتفرم های رقیب تا دو برابر افزایش یافته.

روی هم رفته سری جدید چیپست های کوالکام طیف به مراتب وسیع تری از راهکارهای پردازشی مبتنی بر ARM را با قیمت های متنوع و سطح عملکرد متفاوت پیش روی تولیدکنندگان پی سی قرار خواهند داد.

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چه شرکت هایی حاضر می شوند اینتل را کنار بگذارند و در عوض از چیپست های کوالکام در پی سی های تولیدی شان استفاده نمایند. یکسالی از معرفی محصول دیگر این کمپانی یعنی 8cx می گذرد و تابحال هیچ شرکتی محصول خود را به همراه آن معرفی نکرده است. البته نزدیک ترین گجت شاید سرفیس پرو X باشد که به نسخه ای سفارشی سازی شده از 8cx به نام Microsoft SQ1 مجهز شده است. گلکسی بوک اس مایکروسافت نیز همراه با این چیپست معرفی شد اما هنوز وارد بازار نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Saeid Azm
    Saeid Azm | ۱۶ آذر ۱۳۹۸

    گلکسی بوک اس برای مایکروسافت نیست عزیز برای سامسونگه این نشون میده که فقط صرفا ترجمه گرید و لاغیر ... نویسنده باید کمی دانش در مورد خانواده محصولات کمپانی ها داشته باشه که نویسنده شما نداره

    • mohamadamak
      mohamadamak | ۱۶ آذر ۱۳۹۸

      شریک های کاری مایکروسافت هستن زیاد فرقی ندارن

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۱۵ آذر ۱۳۹۸

    به نظرم کمتر شرکتی پیدا بشه باز دوباره ریسک بکنه، بعد از شکست تجاری ویندوز آرم، که بخواد به این سو برگرده مگرم پردازنده هاش بتونند معماری x86 رو اجرا بکنند، همانطور که کمتر گوشی یا اصلا هیچ گوشی تو بازار نیست که از پردازنده های اینتل توش استفاده بشه، چند سال پیش ایسوس داشت چند تا گوشی.

مطالب پیشنهادی