ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلفن های همراه
تکنولوژی

افزایش آمار جراحات ناشی از کاربرد موبایل با بیشتر شدن محبوبیت این گجت ها

طبق پژوهشی جدید آمریکایی ها مرتبا به خاطر تلفن های هوشمند شان دچار حواس پرتی می شوند و این حواس پرتی خسارات جبران ناپذیری را برای آنها در پی دارد. محققان دست اندرکار این پژوهش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

طبق پژوهشی جدید آمریکایی ها مرتبا به خاطر تلفن های هوشمند شان دچار حواس پرتی می شوند و این حواس پرتی خسارات جبران ناپذیری را برای آنها در پی دارد.

محققان دست اندرکار این پژوهش که آن را در نشریه JAMA Otolaryngology منتشر کرده اند برای این منظور یک دیتابیس ملی از جراحات سر و گردن طی ۲۰ سال اخیر را مورد بررسی قرار دادند که همگی به تلفن های هوشمند ارتباط داشتند و به بستری شدن افراد در بیمارستان منتهی شدند. آنها اینطور نتیجه گرفتند که وابستگی بشر به تلفن های هوشمند در زندگی مدرن مرتبا بیشتر می شود و به تبع این امر جراحات مرتبط با این گجت ها نیز زیادتر می گردد.

طی ۲۰ سال گذشته ۷۶ هزار نفر در آمریکا به خاطر استفاده از موبایل دچار جراحت شدند

طبق این پژوهش، از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۷ بالغ بر ۷۶ هزار جراحت مرتبط با موبایل در سراسر آمریکا اتفاق افتاده که این جراحات به دو گروه مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند. در گروه نخست افراد مستقیما به واسطه برخورد موبایل دچار جراحت می شدند (مثلا موبایل را روی خودشان می انداختند یا هدف برخورد موبایل فرد دیگری قرار میگرفتند) و در گروه دوم جراحات ایجاد شده در افراد به استفاده از موبایل مربوط می شد که از آن جمله میتوان به حواس پرتی از طریق این گجت ها و آسیب هایی اشاره کرد که به واسطه آنها در فرد ایجاد می شد.

تلفن های همراه

بیشترین میزان جراحات مستقیم در اطفال کمتر از ۱۳ سال گزارش شد و آنطور که در گزارش آمده بزرگسالان نیز بیشتر در معرض خطر جراحات مرتبط با استفاده از تلفن های همراه قرار دارند و این خطر در افراد بالاتر از ۵۰ سال بیشتر است.

آسیب های ایجاد شده در افراد نیز طیف وسیعی را شامل می شود که از جراحت برداشتن حین ارسال پیام های متنی و رانندگی همزمان گرفته تا پیاده روی و نگاه کردن به صفحه موبایل را در بر می گیرد. محققان این پژوهش اعلام کرده اند که ۹۰ نفر در آمریکا نیز به خاطر حواس پرتی ناشی از بازی پوکمون گو دچار جراحت شده اند.

طبق این پژوهش همچنین مشخص شد که تعداد هر دو نوع جراحت بعد از عرضه نخستین آیفون در آمریکا بیشتر از هر زمان دیگری شده است. به همین خاطر نیز محققان خواستار افزایش آموزش در رابطه با خطرات حواس پرتی ناشی از تلفن های همراه شدند.

آنها در مقاله خود اینطور نوشتند:

با افزایش تعداد تلفن های همراه و اپلیکیشن های موبایلی که همگی به دنبال جلب توجه کاربران هستند ضروریست که بیشتر از همیشه به استفاده ایمن از اسمارت فون ها فکر شود. به خصوص افراد در گروه های سنی پرخطر باید آموزش های لازم را دریافت کنند تا از بروز جراحات غیرضروری در آنها پیشگیری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۱۵ آذر ۱۳۹۸

    من خودم بار گوشی افتاد رو پام و ناخن شستم رو شکست یه بار هم رفتم تو تابلو ایست!

مطالب پیشنهادی