ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کِشنده الکتریکی Tre معرفی شد؛ محصول مشترک نیکولا موتور و ایویکو

تنها سه ماه پس از اعلام همکاری نیکولا و ایویکو، اولین محصول مشترک این دو کمپانی رونمایی شد. این کِشنده سنگین تجاری Tre نام داشته و برای بازار اروپا توسعه یافته است. برخلاف کانسپت نیکولا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

تنها سه ماه پس از اعلام همکاری نیکولا و ایویکو، اولین محصول مشترک این دو کمپانی رونمایی شد. این کِشنده سنگین تجاری Tre نام داشته و برای بازار اروپا توسعه یافته است. برخلاف کانسپت نیکولا Tre که سال گذشته رونمایی شد، مدل تولیدی بر اساس کشنده ایویکو S-Way شکل گرفته و به لحاظ ظاهری شباهت های زیادی با آن دارد. این محصول ایویکو کاملا جدید بوده و جولای گذشته در مادرید رونمایی شده است.

ایویکو S-Way
نیکولا Tre
نیکولا Tre؛ تفاوت های ظاهری این کشنده با ایویکو S-Way به چند مورد جزئی محدود می شود

شاخص ترین تفاوت نیکولا Tre و ایویکو S-Way را می توان لوگوی N نصب شده در قسمت جلوپنجره نامید. به غیر از این چراغ های مه شکن و نوار LED باریکی که آنها را به چراغ های اصلی متصل می کند، از دیگر تفاوت های ظاهری به شمار می روند. بد نیست اشاره کنیم تغییرات اندک موجود روی بدنه Tre توسط استودیوی طراحی ایتال دیزاین اعمال شده است.

Nikola-TRE-electric-truck-7

اما در داخل کابین وضعیت به گونه ای دیگر است، چرا که نیکولا Tre از سیستم اینفوتینمنت پیشرفته ای سود می برد. این مساله سبب شده داشبورد Tre تفاوت زیادی با داشبورد S-Way داشته باشد. سیستم اینفوتینمنت Tre با امکاناتی چون سیستم کنترل تهویه مطبوع، تنظیم آینه ها، تنظیم ارتفاع، سیستم دوربین 360 درجه، مسیریاب، انتقال صدا از طریق بلوتوث، تنظیمات مختلف خودرو و سیستم عیب یاب یکپارچه شده است.

Nikola-TRE-electric-truck-2

پیشرانه کشنده سنگین Tre توسط کمپانی نیکولا توسعه پیدا کرده و با همکاری ایویکو روی شاسی S-Way نصب شده است. این پیشرانه 644 اسب بخار قدرت و 1800 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. محصول مشترک نیکولا و ایویکو در نسخه های دو و سه محوره قابل انتخاب خواهد بود. ظرفیت حمل بار این خودروی سنگین بین 18 الی 26 تن اعلام شده است.

Nikola-TRE-electric-truck-1

شرکت نیکولا پک باتری Tre را به صورت ماژولی طراحی کرده تا با نیازهای مشتریان بیشترین تطابق ممکن را داشته باشد. بزرگ ترین پک قابل سفارش دارای ظرفیتی برابر با 720 کیلووات ساعت خواهد بود. مشخص نیست که با چنین پک حجیمی تا چه مسافتی را می توان با یک بار شارژ پشت سر گذاشت، اما نسخه رونمایی شده (با ظرفیت باتری نامعلوم) توانایی پیمایش 400 کیلومتر مسافت را دارد.

Nikola-TRE-electric-truck-4

بر اساس برنامه ریزی ها، نیکولا موتور قصد دارد سال آینده و در نمایشگاه خودروهای تجاری IAA 2020 از نسخه تولیدی Tre رسما پرده برداری کند. این کمپانی آمریکایی قول داده عملکرد Tre "هم تراز یا بهتر از مدل های دیزلی خواهد بود." اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، روند تحویل نیکولا Tre از سال 2021 آغاز می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی