ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

ایلان ماسک از اتهام توهین به غارنورد بریتانیایی تبرئه شد

قاضی دادگاه فدرال شهر لس آنجلس روز جمعه ایلان ماسک را در پرونده غارنورد بریتانیایی بی گناه شناخت. مدیرعامل تسلا در بحث و جدل های خود با این غارنورد، به وی تهمت «کودک آزاری» زده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۵

قاضی دادگاه فدرال شهر لس آنجلس روز جمعه ایلان ماسک را در پرونده غارنورد بریتانیایی بی گناه شناخت. مدیرعامل تسلا در بحث و جدل های خود با این غارنورد، به وی تهمت «کودک آزاری» زده بود.

«ورنون آنسورث» (Vernon Unsworth) سپتامبر سال 2018 از ماسک به خاطر تهمت کودک آزاری، شکایت و درخواست غرامتی 190 میلیون دلاری کرد. آنسورث سال گذشته میلادی 12 پسربچه و مربی آنها را از غاری در تایلند نجات داد.

ورنون آنسورث

ماسک در جلسه دادگاه با معذرت خواهی از آنسورث، گفت که فکر نمی کند او کودک آزار است. وکلای ایلان ماسک می گویند وی لفظ «کودک آزار» را صرفاً برای واکنش دادن استفاده کرده و چنین حرفی حقیقت ندارد.

این اصطلاح ریشه در فرهنگ اجداد آفریقایی ماسک دارد و وکلای وی می گویند که این لغت در فرهنگ آفریقایی معنای متفاوتی دارد و توهین محسوب نمی شود. آنها مدعی شده اند آنسورث قصد دارد با شکایت از ماسک پول هنگفتی به جیب بزند و این کلمه او را ناراحت نکرده است.

دعوای ماسک و آنسورث زمانی شروع شد که غارنورد بریتانیایی از مدیرعامل تسلا و کارمندان او به خاطر تلاش هایشان برای نجات 12 پسربچه و مربی آنها از غارهای تایلند انتقاد کرد. ماسک و همکارانش زیردریایی کوچکی برای انتقال افراد به بیرون از غار ساختند که البته هیچ گاه مورد استفاده قرار نگرفت.

پیش از پایان عملیات نجات ماسک از همکارانش خواست تا مقامات تایلندی را وادار کنند تا در مورد او و زیردریایی‌اش تعریف کنند. پس از پایان عملیات نجات، آنسورث با مسخره کردن زیردریایی ماسک، اقدامات ماسک را «شوی تبلیغاتی» خواند. ماسک نیز در پاسخ به آنسورث لقب «کودک آزار» را داد.

وکیل آقای آنسورث در جلسه دادگاه ماسک را «دروغگو» و «میلیاردر قلدر» نامید و گفت وی با کودک آزار خواندن آنسورث در صفحه توییتر خود که چندین میلیون دنبال کننده دارد، جنجال گسترده ای به راه انداخته و پیامدهای این کار او تا چندین دهه طول خواهد کشید.

وکیل آنسورث مجموعاً تقاضای 190 میلیون دلار غرامت کرد که کمتر از یک درصد از دارایی های ماسک با ثروت تقریبی 20 میلیارد دلار است.

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس پس از اعلام رأی قاضی و حین خروج از جلسه دادگاه به خبرنگاران گفت: «دوباره به انسانیت ایمان آوردم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfanalone۹۲
    Erfanalone۹۲ | ۱۶ آذر ۱۳۹۸

    وکیل مدافع یعنی همینا??گناه کار میگیرن بیگناه تحویل میدن نامردا....ببین چجوری هم با کلمات بازی میکنن

مطالب پیشنهادی