ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

ناتوانی یا کم‌کاری؛ ۹۵ درصد اکانت‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی حذف نمی‌شوند

خرید و ساخت حساب کاربری جعلی آسان است اما شناسایی و برخورد با آنها به چالشی برای پلتفرم ها تبدیل شده است. شبکه های اجتماعی کوچک و بزرگ از اینستاگرام و فیسبوک گرفته تا توییتر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

خرید و ساخت حساب کاربری جعلی آسان است اما شناسایی و برخورد با آنها به چالشی برای پلتفرم ها تبدیل شده است.

شبکه های اجتماعی کوچک و بزرگ از اینستاگرام و فیسبوک گرفته تا توییتر پر از اکانت های جعلی  و بات هایی‌اند که سلامت این پلتفرم ها را تحت تاثیر قرار می دهند. هرچند بارها و بارها وعده مقابله با اقداماتی از این دست از سوی پلتفرم‌ها داده شده اما گزارشی جدید نشان می دهد که اراده چندانی برای حذف این حساب ها ندارند.

محققان «مرکز عالی ارتباطات استراتژیک ناتو» اوایل امسال مطالعه ای چهار ماهه را برای بررسی سطح پیچیدگی ایجاد شبکه ای از اکانت های فیک و استفاده از آنها در شبکه های اجتماعی ترتیب دادند. این تیم ۳۳۲ دلار را صرف خرید تعاملات غیرواقعی در فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب کردند که در مجموع ۳۵۲۰ نظر، ۲۵۷۵۰ لایک، ۲۰۰۰۰ بازدید و ۵۱۰۰ فالوور را نصیبشان کرد. محققان از این تعاملات برای فعال سازی ۱۹ هزار حساب کاربری جعلی استفاده کرده اند که به منظور تحقیق و پیشبرد اهداف مد نظرشان در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده بودند.

حساب کاربری جعلی

حدود یک ماه بعد از خریدن تعاملات تقلبی مذکور هنوز ۸۰ درصد از حساب های ناامن به قوت خودشان باقی بودند. محققان برای بررسی عملکرد پلتفرم ها تعدادی از اکانت ها را به عنوان جعلی به اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و یوتیوب گزارش کردند. نتیجه کار ناامیدکننده بود و ۳ هفته بعد از گزارش هنوز هم ۹۵ درصد از حساب های کاربری حذف نشده بودند.

یکی از دلایل ناکارآمدی پلتفرم ها تعداد سرسام اور کاربرانی است که در آنها فعالیت می کنند. برای مثال فیسبوک ۲.۴۵ میلیارد و اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهیانه دارند که کنترل و مدیریت آنها فوق العاده دشوار به نظر می رسد.تا کنون نهادهای حقوق بشری بارها در رابطه با خطرات اکانت های فیک برای جهت دهی نادرست به افکار مردم هشدار داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی