ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

مورد انتظارترین بازی‌های موبایل در سال 2020 را بشناسید

با اینکه 2019 سال پرباری در بخش بازی‌های موبایل بود و بازی‌هایی همچون کال آو دیوتی موبایل، سایبر هانتر، Stardew Valley، The Elder Scrolls Blades، Linn: Path of Orchards، Oddmar و... توانستند پتانسیل‌های این پلتفرم را بیش از پیش ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

با اینکه 2019 سال پرباری در بخش بازی‌های موبایل بود و بازی‌هایی همچون کال آو دیوتی موبایل، سایبر هانتر، Stardew Valley، The Elder Scrolls Blades، Linn: Path of Orchards، Oddmar و... توانستند پتانسیل‌های این پلتفرم را بیش از پیش به رخ گیمرها بکشند، اما مثل همیشه همچنان بازی‌هایی هستند که چشم انتظار انتشار آن‌ها در سال آینده باشیم.

در این مطلب به معرفی مورد انتظارترین بازی‌های موبایل که تاریخ انتشارشان برای سال 2020 برنامه‌ریزی شده و یا انتظار می‌رود که تا پایان سال آینده میلادی منتشر شوند می‌پردازیم. اگر شما هم بازی خاصی مد نظر دارید که اخبار مربوط به تاریخ انتشارش را دنبال می‌کنید و در این لیست نیامده، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

League of Legends: Wild Rift

مورد انتظارترین بازی های موبایل 2020

یکی از نام‌های بزرگ و محبوب در دنیای بازی‌های چند نفره «لیگ آو لجندز» است و همین مساله League of Legends: Wild Rift را به یکی از مورد انتظارترین بازی های موبایل 2020 تبدیل می‌کند. این بازی در رویداد 10 سالگی League of Legends توسط Riot Games برای گوشی‌های موبایل معرفی شد. Wild Rift از همان سیستم گیم‌پلی موبای 5v5 که در بازی پی‌سی لیگ آو لجندز دیده بودیم استفاده می‌کند با این تفاوت که به گفته سازندگان، برای اجرای بهتر روی گوشی‌های موبایل بهینه شده است.

این بهینه‌سازی در واقع به این معنی بوده که سازندگان ساخت بازی را از صفر شروع کرده و به همین خاطر احتمالا از همان ابتدای انتشار نباید انتظار حضور تمام چمپیونزها یا همان هیروهای بازی را داشته باشیم. در حال حاضر گفته شده که 40 چمپیون از ابتدا در بازی حضور خواهند داشت اما توانایی و اسکیل آن‌ها هم دستخوش تغییراتی خواهد شد. علاوه بر این زمان هر بازی هم به 15-18 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

با اینکه برنامه دقیقی از فاز آلفا و بتای بازی در دسترس نیست اما گفته می‌شود که Riot Games تست‌های بتا را تا پایان امسال در مناطق خاصی آغاز می‌کند و نسخه نهایی بازی هم در سال 2020 منتشر خواهد شد. فعلا کاربران اندروید می‌توانند از صفحه پلی استور Wild Rift آن را pre-register کنند و کاربران iOS هم فعلا باید منتظر اخبار بیشتر باشند.

Eve: Echoes

Eve: Echoes در واقع نسخه موبایل مبتنی بر بازی MMO محبوب EVE Online است که توسط استودیوی NetEase در حال توسعه است. به گفته سازندگان این بازی از همان المان‌های محبوب بازی اصلی استفاده می‌کند، عناصری که توانسته‌اند سال‌ها بعد از انتشار اولیه EVE Online برای کامپیوترهای خانگی همچنان آن را در صدر نگه دارند.

همانطور که احتمالا می‌دانید بازی تم فضایی دارد و البته می‌توان آن را در ژانر سندباکس هم دسته‌بندی کرد، و از آنجایی که بازی همان سبک و سیاق EVE را به گوشی‌های موبایل می‌آورد علاوه بر اینکه انتظار درگیر شدن در نبردهای فضایی پر زد و خورد را داریم، قادر خواهیم بود در دنیای وسیع بازی آزادانه به اکتشاف بپردازیم.

Eve: Echoes در ماه سپتامبر یک فاز آلفای کوتاه را سپری کرد و در حال حاضر هم برای گیمرهای اندروید و iOS تعدادی از کشورها وارد فاز بتای عمومی شده است. با این اوصاف احتمالا در ماه‌های ابتدایی سال آینده میلادی می‌توانیم نسخه نهایی Eve: Echoes را روی موبایل بازی کنیم. اگر علاقه‌مند به Pre-register کردن بازی هستید می‌توانید این کار را از طریق وبسایت رسمی Eve: Echoes انجام دهید.

Shadowgun War Games

بازی جدیدی از Madfinger Games که یک شوتر چند نفره اول شخص است و در دنیای Shadowgun اتفاق می‌افتد. این بازی علاوه بر اندروید و iOS قرار است برای نینتندو سوییچ هم منتشر شود. هیروهای شما در Shadowgun War Games وارد مسابقات 5v5 در مد Capture the Flag یا همان فتح پرچم می‌شوند. هر کاراکتر سلاح‌ها و قدرت‌های منحصر بفردی دارد و برای انتخاب هیروی خودتان باید حتما به قدرت و ضعف سایر اعضای تیم هم توجه کنید تا تیم شما برنده مسابقات باشد.

علاوه بر این مسابقات در استادیومی پر از تماشاچی اتفاق می‌افتد که تشنه اکشن و زد و خورد هستند. هنوز تاریخ انتشار دقیق بازی مشخص نیست اما می‌توانید در وبسایت بازی یا صفحه گوگل پلی و اپ استور آن Pre-resigster کرده تا از شروع فاز بتای آن مطلع شوید.

Game of Thrones: Beyond the Wall

با توجه به اینکه سریال گیم آو ترونز به پایان رسیده و جز گمانه‌زنی‌های همیشگی خبر جدیدی از کتاب ششم مجموعه در دست نیست، بنابراین شاید خبر اینکه بازی موبایل استراتژی دنیای نغمه احتمالا به روزهای انتشارش نزدیک شده می‌تواند طرفداران را خوشحال کند. در Game of Thrones: Beyond the Wall شما رهبری نایتز واچ را به عهده می‌گیرید تا از دنیای جنوب دیوار محافظت کنید.

برای انجام این کار هم باید کاراکترهای مختلف دنیای نغمه آتش و یخ را به خدمت گرفته و ارتشی قدرتمند درست کنید. نکته عجیب در مورد بازی این است که گویا خط زمانی بازی چندین دهه پیش از کتاب و سریال اتفاق می‌افتد، اما با این حال شاهد حضور کاراکترهایی همچون جان اسنو، دنریس تارگرین، جیمی لنیستر، ملیساندره و تورموند جاینتزبین هستیم که این کمی عجیب به نظر می‌رسد اما احتمالا طرفداران می‌توانند با این موضوع کنار بیایند.

در واقع بر اساس گفته سازندگان بازی، خط داستان بازی درست از زمان ناپدید شدن فرمانده نایتز واچ «بریندن ریورز» که در واقع همان کلاغ سه چشم در داستان کتاب و سریال است شروع می‌شود.

از آنجایی که گفته شده قرار است سریالی با عنوان پیش در آمد دنیای نغمه آتش و یخ در یکی دو سال آینده پخش شود شاید بتوان این تقارن را به فال نیک گرفت. بازی برای iOS و اندروید در دست توسعه است و فعلا تنها خبری که از روند ساخت آن در دست داریم وارد شدن بازی به فاز بتا برای کاربران اندروید در فیلیپین است. البته می‌توانید در وبسایت بازی هم برای Pre-register اقدام کنید.

Diablo Immortal

تقریبا یک سال پیش بود که بلیزارد اعلام کرد در حال کار روی دومین بازی موبایل خود یعنی Diablo Immortal است. با توجه به توضیحات بلیزارد در مورد روند توسعه بازی، این را می‌دانیم که دیابلوی جدید از ابتدا در حال ساخت است و بنابراین با یک پورت از بازی دیابلوی پی‌سی و کنسول‌ها طرف نخواهیم بود.

داستان بازی رخدادهای بین خط سیر زمانی دیابلو 2 و دیابلو 3 را روایت می‌کند، جایی که تصور همگان بر این است که Tyrael، فرشته اعظم عدالت مرده و Worldstone هم تکه تکه شده است. تکه‌های Worldstone منبع به وجود آمدن موجودات پلید نوظهور اما باستانی می‌شوند که قصدشان استفاده از این تکه‌ها برای به دست گرفتن کنترل دنیاست.

در Diablo Immortal می‌توانید از بین 6 کلاس بربر، کشیش، جادوگر، شکارچی اهریمن، نکرومنسر و کروسیدر انتخاب کنید. هرکدام از این کاراکترها حداقل 12 اسکیل منحصربفرد دارند. مراحل بازی در 9 منطقه اتفاق می‌افتند که در آن‌ها می‌توانید به اکتشاف و مبارزه با موجوداتی بپردازید که تا به حال در سری دیابلو دیده نشده‌اند.

با اینکه صفحه گوگل پلی بازی خیلی وقت است که راه افتاده اما تاریخ انتشار آن مشخص نیست و احتمال می‌رود تا پایان سال 2020 منتشر شود و یا حداقل فازهای بتای آن آغاز شوند. در حال حاضر Pre register بازی در گوگل پلی امکان‌پذیر است اما کاربران iOS باید همچنان منتظر راه افتادن صفحه اپ استور آن باشند.

Super Meat Boy Forever

سوپر میت بوی را می‌توان جزو بازی‌هایی تلقی کرد که محال است گیمر باشید و حداقل اسم آن به گوشتان نخورده باشد. تقریبا 2 سالی می‌شود که نسخه شماره 2 این بازی با نام Super Meat Boy Forever و توسط همان گروه برای کنسول‌ها، استیم و موبایل در دست توسعه است. البته به گفته Tommy Refenes یکی از توسعه دهندگان بازی «روند کار به صورت پیوسته و با انسجام خوبی پیش می‌رود» اما با این وجود همچنان هم تاریخ انتشار دقیقی برای بازی اعلام نشده است.

برخی از منابع می‌گویند که بعد از کنسل شدن برنامه انتشار در آوریل 2019، ریفنز اعلام کرده که می توانیم سال 2020 را به عنوان زمان انتشار Super Meat Boy Forever در نظر بگیریم. در مورد گیم‌پلی بازی می‌دانیم که Super Meat Boy Forever در سبک رانر بی‌نهایت طراحی شده و مثل نسخه قبلی قرار است با چالش‌های فراوانی در آن رو به رو شده و به عبارتی زیاد بمیریم. امکان مشت و لگد زدن به دشمنان را هم خواهیم داشت و این یعنی کاملا بی‌دفاع نخواهیم بود.

اگر دوست دارید در مورد Super Meat Boy Forever بیشتر بدانید می‌توانید به وبسایت رسمی آن مراجعه کرده و اسکرین شات‌ها و تریلر بازی را در کنار اطلاعاتی دیگر از جزئیات گیم‌پلی آن مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲۲ آذر ۱۳۹۸

    عالی بود خدافوت?❤?✌?

  • R.T max
    R.T max | ۱۸ آذر ۱۳۹۸

    من هی میام بازی پلتفرم pc و android دوری کنم بازی هارو پاک کنم بچسب به کار باز دیجیاتو میاد ادم وسوسه میکه ? ?

  • Mamadoo
    Mamadoo | ۱۷ آذر ۱۳۹۸

    پس کو devil may cry
    یا project f2 که خیلی شبیه رینبو هست و cod.live که سه تاش هم تایید شده میاد بازی اولی ثبت نامش شروع شده دومی که میشه گفت خود رینبو هست بتا هست الان سومی هم مثل days gone هست مال خود تنسنت هست که اونم تو بتا هست

مطالب پیشنهادی