ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جریمه 1 میلیارد دلاری اریکسون به خاطر پرداخت رشوه

کمپانی اریکسون با پرداخت 1.1 میلیارد دلار جریمه به رگولاتورهای آمریکایی موافقت کرد. این شرکت سوئدی در بازه زمانی 17 ساله به دولت چندین کشور رشوه داده است. شرکت اریکسون متهم است با سرپیچی از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۵

کمپانی اریکسون با پرداخت 1.1 میلیارد دلار جریمه به رگولاتورهای آمریکایی موافقت کرد. این شرکت سوئدی در بازه زمانی 17 ساله به دولت چندین کشور رشوه داده است.

شرکت اریکسون متهم است با سرپیچی از قانون اعمال فساد خارجی قاره آمریکا (FCPA)، بین سال های 2000 تا 2016 به مقامات رسمی چندین کشور از جمله چین، عربستان سعودی و ویتنام رشوه داده و به شکل غیرقانونی برای خود مشتری دست و پا کرده است.

این شرکت همچنین متهم به جعل سوابق و عدم رعایت حسابداری صحیح است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نیز اریکسون را به رشوه دهی بین سال های 2011 تا 2017 متهم کرده است.

کمپانی اریکسون با توافق با آمریکا از اتهامات کیفری سنگین که می توانست به تحریم و مجازات های سنگین تری ختم شوند، رهایی یافت. البته شعبه مصری اریکسون به دلیل سرپیچی از قانون FCPA باید 520.6 میلیون دلار به وزارت دادگستری و 539.9 میلیون دلار به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بپردازد.

«Borje Ekholm»، مدیرعامل اریکسون که سکان مدیریت را ژانویه 2017 به دست گرفت، در گفتگویی با سایت رویترز اتهام فساد را «کاملا غیرقابل قبول» خواند و اشاره کرد که برخی از افرادی که در این پرونده درگیر بوده اند، از مدیران ارشد هستند. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که اقدامات لازم برای بهبود آئین های اخلاقی و نظارتی خود را انجام خواهد داد.

اریکسون

کمپانی اریکسون در سه ماهه سوم سال 2019 زیان خالص 726 میلیون دلاری را گزارش کرد. حال به این ضرر و زیان باید هزینه های بازسازی و جریمه تقریباً یک میلیارد دلاری را هم اضافه کرد. با وجود ضررها، درآمد این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 6 درصدی به حدوداً 6 میلیارد دلار رسید.

علاوه بر این درآمد این شرکت سوئدی در بازه زمانی نه ماهه تا پایان ماه سپتامبر با افزایش تقریبا 1.5 میلیارد دلاری، به حدود 17 میلیارد دلار رسید. دلیل اصلی افزایش درآمد این کمپانی قراردادهای 5G و افزایش عرضه شبکه های نسل بعد بوده است.

سال 2010 کمپانی HP نیز به اتهام رشوه به پرداخت 55 میلیون دلار جریمه محکوم شد که در مقایسه با شرکت اریکسون بسیار ناچیز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۸ آذر ۱۳۹۸

    دیگه یک میلیارد خیلی زیاده!

مطالب پیشنهادی