ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

طراحی سیستمی که از سایه‌ها ویدیو تولید می‌کند [تماشا کنید]

محققین دانشگاه MIT سیستمی طراحی کرده‌اند که به کمک آن ماشین‌ها می‌توانند به صورت خودکار اقدام به پارک کردن ماشین کنند. این سیستم بر اساس تهیه فیلم از سایه‌ها، الگوریتمی تهیه می‌کند که می‌تواند اجسامی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

محققین دانشگاه MIT سیستمی طراحی کرده‌اند که به کمک آن ماشین‌ها می‌توانند به صورت خودکار اقدام به پارک کردن ماشین کنند. این سیستم بر اساس تهیه فیلم از سایه‌ها، الگوریتمی تهیه می‌کند که می‌تواند اجسامی که نمی‌بیند را نیز باز طراحی کرده و آن ها را تشخیص دهد.

اما نحوه انجام این آزمایش نیز در نوع خود جالب است. محققین دانشگاه MIT برای آزمایش سیستم جدید خود، از یک سری  اجسام استفاده کردند که در گستره دید سیستم نبود. سپس شخصی خارج از میدان دید سیستم، به کمک مکعب‌ها و دیگر اجسام، سایه‌هایی را درست کردند که الگوریتم نوشته شده، نحوه انتقال نور یا نحوه حرکت مورد انتظار نور در محیط را بررسی می‌کند و ویدیویی از آن صحنه را باز تولید می‌کند.

با این حال نتایج به دست آمده محو و غیر قابل استفاده هستند اما همچنین حرکت و رنگ‌ها برای سیستم قابل تشخیص است. البته این نکته هم باید بدانیم که پردازش این ویدیو ۲ ساعت طول کشیده است و محققین در آینده قصد دارند تا زمان پردازش آن را کاهش دهند تا بتوانند در سناریو‌های واقعی‌تر نیز از آن‌ها استفاده کنند.

برای مثال، این سیستم می‌تواند روزی جایگزین دوربین عقب ماشین‌های خودران شود تا بهتر بتوانند نقاط کور را تشخیص دهند. محققین دانشگاه MIT می‌گویند این سیستم به دوربین‌های پیشرفته نیز نیازی ندارد و تقریبا با هر دوربینی می تواند ویدیو‌ها را بازطراحی کند. در ادامه محققین قصد دارند تا رزولوشن این ویدیو‌ها را بالاتر ببرند و در شرایط غیر کنترل شده نیز سیستم خود را تست کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آلبرده
    آلبرده | ۱۹ آذر ۱۳۹۸

    دیجیتاتو مخابرات چند روزیه که خیلی بیصدا و مجلسی حجم ها رو چند برابر کم کرده لطفاً پیگیری کنین

مطالب پیشنهادی