ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای اولین بار در جهان: رمزارز ملی چین به طور آزمایشی عرضه می شود

برای اولین بار در جهان، دولت چین قصد دارد رمزارز بانک مرکزی خود را به شکل آزمایشی راه اندازی کند. خبرگزاری محلی کایجینگ (Caijing) از طرح آزمایشی دولت چین و بانک مرکزی این کشور برای ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

برای اولین بار در جهان، دولت چین قصد دارد رمزارز بانک مرکزی خود را به شکل آزمایشی راه اندازی کند.

خبرگزاری محلی کایجینگ (Caijing) از طرح آزمایشی دولت چین و بانک مرکزی این کشور برای عرضه محدود رمزارز ملی در شهر شنژن تا پایان سال 2019 خبر داده است. احتمال دارد شهر سوژو هم در این طرح قرار گیرد.

این طرح با همکاری بانک خلق چین (PBoC)، چهار بانک اصلی این کشور و شرکای تجاری بزرگ مانند اپراتور چاینا تلکام اجرا می شود تا پرداخت با استفاده از رمزارز بانک مرکزی چین مورد آزمایش قرار گیرد. در گزارش خبرگزاری کایجینگ آمده است:

«در گام اول باید منطقه طرح آزمایشی را به شکل منطقی انتخاب کرد، سناریو و خدمات را برگزید و سپس استفاده از شکل دیجیتالی ارز رسمی کشور را به آرامی ارتقاء داد. در مقایسه با طرح های قبلی، این بار رمزارز ملی از سیستم بانک مرکزی خارج شده و به دنیای واقعی می آید تا در حوزه هایی مثل حمل و نقل، آموزش و خدمات درمانی به کار گرفته شود.»

دیپ فیک

عرضه رمزارز ملی بانک مرکزی چین در شنژن به شکل رقابتی خواهد بود، یعنی هر بانک به شکل متفاوتی به مدیریت این رمزارز پرداخته و با یکدیگر رقابت می کنند تا برای ارائه خدمات نهایی آماده شوند.

اقدام چین برای عرضه رمزارز بانک مرکزی، اولین نمونه واقعی در جهان به شمار می رود و نشان می دهد که دولت چین عزم خود را برای استفاده از این فناوری نوظهور جزم کرده است. توسعه رمزارز ملی چین از چند سال قبل آغاز شده و حالا به مرحله تست نهایی رسیده است.

با این حال انتقادات نسبت به رمزارز بانک مرکزی (CBDC) همچنان ادامه دارد و کارشناسان معتقدند این نوع ارز دیجیتال، کاربرد چندانی در سطح جهانی نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی