ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز ۱۰ موبایل
تکنولوژی

پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایل فردا رسما پایان خواهد یافت

ویندوز ۱۰ موبایل، ویندوز فون ۸ یا ویندوزفون ۷؛ این‌ها همگی یادآور خاطرات تلخ و شیرینی هستند که تنها طرفداران دو آتشه سیستم‌عامل مایکروسافت به خاطر می‌آورند. اگر به یاد بیاورید، چندی پیش مایکروسافت گفته ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۴

ویندوز ۱۰ موبایل، ویندوز فون ۸ یا ویندوزفون ۷؛ این‌ها همگی یادآور خاطرات تلخ و شیرینی هستند که تنها طرفداران دو آتشه سیستم‌عامل مایکروسافت به خاطر می‌آورند. اگر به یاد بیاورید، چندی پیش مایکروسافت گفته بود که پشتیبانی از ویندوز موبایل را پایان می‌دهد و عملا پرونده جاه‌طلبانه خود برای رقابت با اندروید و iOS را می‌بندد. پایان پرونده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل فردا ۱۹ آذر خواهد بود.

پایان رسمی پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایل به منزله تمرکز این کمپانی بر دیگر محصولات خود خواهد بود. از این پس مایکروسافت با دست بازتری برای ترغیب توسعه‌دهندگان به پیروی از زبان طراحی جدیدش می‌پردازد. از این پس فلوئنت دیزاین و سری سرفیس مایکروسافت، پرچمداران جدید این کمپانی ردموندی خواهند بود.

با این حال مایکروسافت گوشی‌هایی با این سیستم‌عامل فروخته که موظف است از آن‌ها پشتیبانی کند. مخصوصا بسیاری از شرکت‌های بزرگ از ویندوز موبایل ۱۰ استفاده می‌کردند که نیاز به پشتیبانی‌ها امنیتی داشتند. اما تمامی این پشتیبانی‌ها، فردا پایان خواهد یافت و ویندوز ۱۰ موبایل دیگر هیچ گونه پشتیبانی‌ای دریافت نمی‌کند.

ویندوز ۱۰ موبایل

البته این گوشی‌ها همچنان کاربرد خود را حفظ خواهند کرد و مایکروسافت در رابطه با پایان مایکروسافت استور چیزی نگفته است. همچنین پشتیبانی از برنامه‌ها نیز به کلی بر عهده توسعه‌دهندگان بوده و تا زمانی که آن‌ها بروزرسانی برای برنامه‌ها خود ارائه دهند، کاربران می‌توانند بدون نگرانی از آن‌ها استفاده کنند.

این بدان معناست که کار مایکروسافت با سیستم‌عامل اختصاصی خود در بازار موبایل پایان یافته است. اما این کمپانی همچنان به این بازار علاقه داشته و در نظر دارد تا با سرفیس Duo با قدرت بیشتری بازگردد؛ البته این بار با پلتفرم اندروید.

همچنین میزان موفقیت تلاش جدید مایکروسافت بسیار وابسته با این است که چقدر توسعه‌دهندگان علاقه داشته باشند برای دستگاهی با نمایشگر دوگانه، برنامه بنویسند. همچنین چقدر مایکروسافت نسبت به پیروی توسعه‌دهندگان از زبان طراحی فلوئنت سختگیرانه عمل خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۱۸ آذر ۱۳۹۸

    من یکی لومیا دارم، میخوام اندروید روش نصب کنم، کسی تجربه اش رو داره، نوکیا لومیا ۹۲۰. ویندوز ۱۰ موبایل

    • NyAbbane
      NyAbbane | ۱۸ آذر ۱۳۹۸

      در کل مایکروسافت ویندوز رو از اولویت هاش خارج کرده دیگه پشتیبانی ویندوز موبایل که معلومه، ویندوز 10 هنوز هنوز که ناهماهنگه حداقل توی طراحی UI

      • Ali Reza
        Ali Reza | ۱۸ آذر ۱۳۹۸

        همون وقت میتونستم آیفون ۴ اس بگیرم نگرفتم، گفتم پشتیبانیش با مایکروسافته، شرکت با اون عظمت نمیدونستم اینطوری میخوره زمین با مخ

        • Alex
          Alex | ۱۹ آذر ۱۳۹۸

          منم دقیقا با همین فکر رفتم یکی خریدم الان رو دستم مونده نه کسی اینو ازم میخره نه پول دارم که بخوام یه گوشی اندرویدی خوب بگیرم . ماکروسافت نامرد

مطالب پیشنهادی