ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح دو فوریتی «الزام دسترسی به خدمات اینترنت» تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی الزام دسترسی به خدمات اینترنت خبر داد و اعلام کرد که این طرح امروز تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است. «حمیده ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۰

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی الزام دسترسی به خدمات اینترنت خبر داد و اعلام کرد که این طرح امروز تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

«حمیده زرآبادی» شب گذشته در توییتی نوشته که «طرح دو ‌فوریتی الزام دسترسی به خدمات اینترنت را فردا به هیئت رئیسه مجلس می‌دهم تا در صورت تصویب، اعمال هرگونه قطعی یا محدودیت اینترنت بدون‌مجوز مجلس شورای اسلامی ممنوع باشد.» او در همین رابطه به ایسنا گفت:

«در ماده واحده طرح الزام دسترسی به خدمات اینترنت آمده است که اعمال هرگونه قطع و یا مسئولیت استفاده از خدمات مبتنی بر بستر اینترنت ( اعم از داخلی و بین‌المللی) تحت هر عنوان بدون مجوز مجلس ممنوع است و مقررات این حکم عطف به ماسبق می‌شود.»

به گفته وی در تبصره ۱ ماده واحده این طرح آمده است: «دولت صرفا در شرایط اضطرار با مصوبه شورای عالی امنیت ملی می‌تواند پس از اطلاع رسانی عمومی مدت زمان محدودیت دسترسی به برخی از خدمات مبتنی بر بستر اینترنت ( اعم از داخلی و بین‌المللی ) محدودیت را اعمال کند.»

همچنین آنطور که زرآبادی می‌گوید در تبصره ۲ این ماده تاکید شده که  محدودیت دسترسی به خدمات مبتنی بر بستر اینترنت (اعم از داخلی و بین‌المللی) برای دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، دانشگاهها و مراکز پژوهشی شرکت ها و موسسات خصوصی حتی در شرایط اضطرار اعمال نخواهد شد.

زرآبادی با بیان این که هرگونه اختلال در اینترنت کشور، علاوه بر خسارت‌های مادی، خسارت‌های غیر قابل محاسبه و عمیقی را بر پیکره نظام تحمیل می‌کند برخی از این خسارت‌ها را چنین برشمرده است:

«مهاجرت افراد نخبه، بی اعتمادی و ناامنی برای سرمایه گذاری، ناامیدی و بی انگیزگی نیروی انسانی برای راه اندازی کسب و کارهای دانش بنیان، قطع و همکاری شرکت‌های خارجی و بی اعتمادی نسبت به شرکت‌های ایرانی.»

پیش از این «امیر ناظمی»، معاون وزیر ارتباطات، بعد از وصل شدن اینترنت جهانی پس از قطعی بیش از یک هفته‌ای در سراسر کشور طی توییتی خبر از تدوین لایحه‌ای مشابه داده بود.

«امیر ناظمی» در این توییت گفته بود: «برای جلوگیری از عادی‌سازی قطع اینترنت در حال تهیه لایحه‌ای هستیم تا از این پس قطع اینترنت و هر اپ با بیش از ۱۰ میلیون کاربر ایرانی تنها با تصویب مجلس امکان‌پذیر باشد! از نمایندگان می‌خواهم از آن پشتیبانی کنند.»

البته در همان زمان، دیگر نماینده مجلس یعنی «طیبه سیاوشی» اعلام کرده بود که نیازی به زحمت دولت برای ارسال لایحه نیست:

گفتنیست متن اصل 79 قانون اساسی دقیقا به این شرح است:

«برقراری حکومت نظامی ممنوع است. در حالت جنگ و شرایط اضطراری نظیر آن، دولت حق دارد با تصویب مجلس شورای اسلامی موقتاً محدودیت‌های ضروری را برقرار نماید، ولی مدت آن به هر حال نمی‌تواند بیش از سی روز باشد و در صورتی که ضرورت همچنان باقی باشد دولت موظف است مجدداً از مجلس کسب مجوز کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Peyman
    Peyman | ۲۰ آذر ۱۳۹۸

    طرح عوام فریبانه و پوپولیستی کاملاً بی خاصیت در آستانه انتخابات

  • porsesh
    porsesh | ۱۹ آذر ۱۳۹۸

    حرف مفت... من به شخصه به ادعا و حرف صحبت هیچ اعتقادی ندارم. نخست باید عملا ببینم آنچه که می‌خوام اتفاق افتاده... سپس با بررسی و گذشت زمان می‌شه گفت تغییر انجام شده یا خیر... / انتقاد به دیجیاتو : معمولا از طریق کامپیوتر وارد سایت میشم و نظر می‌دم. نام کاربری و رمز عبور در صفحه اول ورودی ظاهری هست و عمل نمی‌کند... دوباره در صفحه ورود دوم با وارد شدن دوباره نام کاربری و رمز عبور میشه وارد شد. جای تعجب هست که توسعه دهندگان شما قبل محصول رو کاملا تست نمی‌کنند. آن هم چنین چیزی ... که کافیه یکبار تست بشه تا خطاش مشخص بشه

  • HhMojtaba666
    HhMojtaba666 | ۱۹ آذر ۱۳۹۸

    دستور از بالا بیاد،مجلس میتونه بگه نه!!!

مطالب پیشنهادی