ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عینک واقعیت افزوده اوپو معرفی شد؛ رقیبی برای هولولنز

امروز طی مراسمی در چین، نسخه اولیه عینک واقعیت افزوده اوپو رسما معرفی شد. دقیقا زمانی که انتظار می‌رفت اوپو به رونمایی از تکنولوژی‌های حوزه 5G بپردازد و بیشتر تمرکز خود را روی محصولات ارتباطی ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

امروز طی مراسمی در چین، نسخه اولیه عینک واقعیت افزوده اوپو رسما معرفی شد. دقیقا زمانی که انتظار می‌رفت اوپو به رونمایی از تکنولوژی‌های حوزه 5G بپردازد و بیشتر تمرکز خود را روی محصولات ارتباطی بگذارد، در اقدامی غیر منتظره، محصولی جذاب را به همگان نشان داد.

عینک واقعیت افزوده اوپو می‌تواند یکی از اهداف پیشرفت زیرساخت‌های ارتباطی این کمپانی باشد. پهنای باند سریع و عریضی که تکنولوژی 5G ارائه خواهد داد، قطعا به آسان و سریع کردن ارتباط عینک‌های واقعیت افزوده به دستگاه‌ها و کامپیوترها، کمک شایانی خواهد کرد. با این حال اوپو جزئیات زیادی از عینک واقعیت افزوده خود منتشر نکرده است.

با این حال با توجه به چیزی که در مراسم مشخص شده است، می‌دانیم که عینک واقعیت افزوده اوپو ۴ دوربین خواهد داشت. دو دوربین فیش آی (Fisheye) به همراه یک دوربین HD که یک دوربین ToF نیز این ۳ را همراهی خواهد کرد تا عینک بتواند راحت‌تر لایه‌های دنیای اطراف خود را تشخیص دهد و با سرعت بیشتری آن‌ها را پردازش کند.

عینک واقعیت افزوده اوپو

علاوه بر این، عینک واقعیت افزوده اوپو از سیستم صوتی فراگیر 3D نیز بهره می‌برد تا بیش از پیش کاربر را درگیر محتوا کند. البته پتانسل کامل این سیستم صوتی، زمانی نمایان می‌شود که اوپو سرویس‌ها و محتوای واقعیت افزوده خود را به بازار عرضه کند.

اوپو دمویی نیز در مراسم خود نشان داد که در آن می‌توان به خوبی تعامل دست‌های کاربر با چیزی که می‌بیند را مشاهده کرد. از این رو می‌توان نتیجه گیری کرد که به غیر از فرامین صوتی و دکمه‌های فیزیکی، حرکات دست نیز یکی دیگر از راه‌های کنترل کردن عینک واقعیت افزوده اوپو باشد.

علاوه بر این، عینک نشان داده شده هیچ اتصالی بر پایه کابل هم نداشت و به نظر می‌رسد که کاربران بدون نیاز به سیم از آن استفاده کنند. این نوع اتصال، گستره کاربری عینک واقعیت افزوده اوپو را به شدت افزایش خواهد داد. البته همچنان تاریخ مشخصی از عرضه عینک واقعیت افزوده منتشر نشده است و تا نهایی شدن طراحی و ویژگی‌های آن، باید کمی بیشتر صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ آذر ۱۳۹۸

    خیلی ضعیف بود، یعنی چی یک زوم کرد اینطوری شد، حداقل یک مقدار باید زوم میکرد

مطالب پیشنهادی