ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واقعیت افزوده
تکنولوژی

با قابلیت‌های جدید واقعیت افزوده گوگل آشنا شوید

اگر تلاش‌های گوگل مبنی بر بهبود واقعیت افزوده را دنبال کرده باشید، حتما دستاوردهای جالب این کمپانی در این زمینه را دیده‌اید. به نظر می‌رسد که گوگل پشت پرده در حال بهبود هر چه بیشتر ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

اگر تلاش‌های گوگل مبنی بر بهبود واقعیت افزوده را دنبال کرده باشید، حتما دستاوردهای جالب این کمپانی در این زمینه را دیده‌اید. به نظر می‌رسد که گوگل پشت پرده در حال بهبود هر چه بیشتر و بهتر قابلیت‌های واقعیت افزوده خود از طریق ARCore بوده که پارسال معرفی کرده است. اما این کمپانی اخیرا دموهایی منتشر کرده که این توانایی‌ها و قابلیت‌ها را بهتر به رخ می‌کشد. با ما همراه باشید تا نگاهی به ویژگی‌های جدید ARCore بیاندازیم.

قابلیت انسداد

قابلیت انسداد یا Occlusion، در اصل یکی از ویژگی‌های جدید API عمق ARCore است. این قابلیت که به زودی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت، به واقعی‌تر شدن اشیاء مصنوعی واقع در هر صحنه کمک خواهد کرد. قابلیت اسنداد برای مثال می‌تواند شرایطی را فراهم کند که طی آن، اگر کاربر شیء مصنوعی را در صحنه قرار داد، با تکان دادن صحنه، بتواند آن شیء را پشت اجسام واقعی مخفی کند.

در مثالی که خود گوگل به نمایش درآورده است، گربه‌ای مصنوعی را در صحنه قرار می‌دهد و کاربر با تغییر مکان گوشی، می‌تواند گربه را پشت یکی از وسیله‌های واقعی در صحنه مخفی کند. ویژگی جدید عمق، باعث می‌شود تا اشیاء در صحنه بهتر هم دیگر را درک کرده و بتوانند فاصله خود از جسم دیگر را نیز تشخیص دهند.

واقعیت افزوده

گوگل می‌گوید که برای دریافت این برزورسانی‌ها، اصلا احتیاجی به خرید گوشی جدید نیست، زیرا API عمق گوگل، کاملا نرم‌افزاری بوده و تقریبا هر گوشی معرفی شده در چند سال اخیر از آن پشتیبانی می‌کند. با این حال قابلیت انسداد چندان جدید هم نیست.

توسعه‌دهندگان بازی محبوب Pokémon Go، این قابلیت را پارسال به نمایش درآوردند. البته در دموی نمایش داده شده که پیکاچو (Pikachu) در فضایی مشخص قرار داده شده بود، به خوبی توسط اجسام واقعی پوشش داده می‌شد و کاربر می‌توانست او را پشت اجسام دیگر مخفی کند. اما چیزی که Niantic نشان داد، یک ویدیو از پیش آماده شده بود تا دموی واقعی.

واقعیت افزوده

البته این را هم فراموش نکنید که دموی‌های نمایش داده شده توسط گوگل هم در محیطی کنترل شده ضبط شده و هنوز نمی‌توان آن را در محیط‌های معمولی‌تر آزمایش کرد. اما با وجود این که قابلیت انسداد به صورت بروزرسانی در اختیار عموم قرار نمی‌گیرد، کاربران می‌توانند از آن در برنامه Houzz برای قرار دادن وسایل خانه در صحنه‌های مختلف استفاده کنند.

قابلیت‌های دیگر API عمق

ویژگی‌های دیگری نیز در این دموها به نمایش درآمدند که فعلا API آن به توسعه‌دهندگان ارائه نمی‌شود. یکی از این قابلیت‌ها، نقشه‌برداری 3D است که به خوبی می‌تواند کوچکترین جزئیات در صحنه را تشخیص داده و نسبت به آن‌ها، واکنش‌های فیزیکی بسیار واقعی انجام دهد. این واکنش‌ها دقیقا مشابه یک جسم فیزیکی واقعی صورت می‌گیرند و بسیار طبیعی تولید می‌شوند.

واقعیت افزوده

علاوه بر این، گوگل یک مینی گیم نیز درست کرده است که در آن یک ربات آشپز به شما حمله می‌کند و باید با پرتاب دسر به سمت او، در این بازی برنده شوید. این مینی گیم در اصل برای به رخ کشیدن قابلیت‌های حرکت اجسام مصنوعی از بین اجسام واقعی بوده که به کمک API عمق ARCore میسر شده است.

واقعیت افزوده

البته فراموش نکنید که هیچ کدام از این دموها به صوت عمومی منتشر نخواهند شد و گوگل می‌گوید، امیدوار است که هر وقت این API آماده شد، آن را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد. نزدیک‌ترین زمانی که می‌توان برای عرضه این قابلیت‌های واقعیت افزوده در نظر گرفت، سال آینده خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی