ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

watch-what-hitting-a-speed-bump-at-full-speed-does-to-your-car (1)
خودرو

عبور با سرعت زیاد از روی سرعت گیر چه بر سر خودرو می آورد؟ [تماشا کنید]

بسیاری از رانندگان عادت دارند هنگام رسیدن به یک سرعت گیر، از سرعت خود کاسته و به آهستگی از روی آن عبور کنند. در مقابل افرادی هم هستند که توجه چندانی به سرعت گیرها نداشته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

بسیاری از رانندگان عادت دارند هنگام رسیدن به یک سرعت گیر، از سرعت خود کاسته و به آهستگی از روی آن عبور کنند. در مقابل افرادی هم هستند که توجه چندانی به سرعت گیرها نداشته و حتی گاها بدون کوچک ترین تماس با پدال ترمز آنها را پشت سر می گذارند!

همه ما می دانیم که هر چه سرعت خودرو هنگام عبور از روی یک سرعت گیر یا دست انداز کمتر باشد، فشار کمتری به خودرو – به ویژه مجموعه سیستم تعلیق – وارد شده و دیرتر سر و کارمان به تعمیرگاه خواهد افتاد. اما در این بین یک نکته مهم وجود دارد که گهگاه مالکین وسایل نقلیه توجهی به آن نمی کنند.

watch-what-hitting-a-speed-bump-at-full-speed-does-to-your-car (2)

شاید شما هم رانندگانی را دیده باشید که درست چند لحظه قبل از رسیدن به سرعت گیر یا دست انداز اقدام به ترمز گرفتن نموده و همزمان با نگه داشتن پا روی پدال ترمز از روی سرعت گیر عبور می کنند. آیا می دانستید که این کار به هیچ وجه صحیح نبوده و فشار مضاعفی را به اجزای سیستم ترمز تحمیل می کند؟

دست اندرکاران کانال یوتیوبی Warped Perception اخیرا با تهیه ویدیویی جالب به این موضوع پرداخته و فشاری را که یک خودرو در مواجهه با سرعت گیر متحمل می شود، به تصویر کشیده اند. برای نمایش بهتر میزان فشار وارده، آنها با استفاده از یک دستگاه مرسدس بنز E کلاس اتاق W211، با سرعت و شدت ترمزگیری متفاوت از روی سرعت گیرها رد شده و با دوربین فوق آهسته اقدام به تصویربرداری نموده اند.

watch-what-hitting-a-speed-bump-at-full-speed-does-to-your-car (4)

همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، نوع سرعت گیر نقش بسزایی در میزان فشار وارد شده به خودروها ایفا می کند؛ سرعت خودرو نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در برخی سناریوها ممکن است به علت برخورد لاستیک با دیواره داخلی یا لبه گلگیرها ترکیدگی رخ داده و راننده کنترل خودرو را از دست دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Moji
    Moji | ۲۰ آذر ۱۳۹۸

    هه اینا سوسول بازیه سرعت گیرای ایرانو نقشه گوگل به عنوان عوارض زمین میشناسه بیا اینارو امتحان کن داداش راضی بر میگردی?

  • erfan_amini
    erfan_amini | ۲۰ آذر ۱۳۹۸

    ای بابا من سرعت گیر های دیدم که بیشتر به خاکریز های جنگی می مونه از بس غیر استاندارد هست. زمانی با ماشین میری روشون با حالتی می رسی که خورشید رو میبینی و بعد برمیگردی پایین .

مطالب پیشنهادی