ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم عامل هارمونی
تکنولوژی

برنامه هواوی برای سیستم عامل هارمونی مشخص شد

هواوی سال آینده دستگاه های متعدی را با سیستم عامل هارمونی در سراسر جهان عرضه خواهد کرد. هرچند در این برنامه گوشی های هوشمند و کامپیوترها جایی نداشته و کماکان با سیستم عامل های اندروید و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۴

هواوی سال آینده دستگاه های متعدی را با سیستم عامل هارمونی در سراسر جهان عرضه خواهد کرد. هرچند در این برنامه گوشی های هوشمند و کامپیوترها جایی نداشته و کماکان با سیستم عامل های اندروید و ویندوز به دست کاربران می رسند.

هواوی اواسط تابستان سال جاری از سیستم عاملی به نام هارمونی رونمایی کرد که امکان استفاده از آن در گجت های مختلف از ساعت هوشمند گرفته تا تلویزیون و حتی روتر وجود دارد.

به گفته سخنگوی هواوی این کمپانی در سال ۲۰۲۰ سیستم عامل جدیدش را علاوه بر ساعت هوشمند و تلویزیون آنر ویژن، به اسپیکرهای هوشمند و گجت های واقعیت مجازی نیز آورده و در بازارهای بین المللی عرضه می کند.

هارمونی بر اساس یک کرنل و یک فرمورک اپ طراحی شده، در نتیجه فارغ از نوع سخت افزار، سرویس های مرکزی یکسانی را به کار می گیرد. شنیده حاکی از این است که هارمونی با لپ تاپی مجهز به ۱۲ گیگابایت رم همانقدر سازگاری دارد که با یک لامپ هوشمند مجهز به چند کیلوبایت مموری.

آنطور که سخنگوی هواوی می گوید برنامه ای برای عرضه موبایل، تبلت و کامپیوتر با سیستم عامل هارمونی وجود ندارد. کمپانی چینی پیش از این تاکید کرده بود که فعلا قصد استفاده از سیستم عامل هارمونی در گوشی هایش را ندارد. دلیل این تصمیم ریسک بالای کاهش تمایل مشتریان به خرید موبایل بدون اندروید است که می تواند ضربه مالی شدیدی به کمپانی وارد کند.

از مهمترین مزایای هارمونی جداسازی میکرو کرنل از سرویس های کرنل اکسترنال است که علاوه بر ارتقای امنیت، باعث افزایش سرعت بوت سیستم عامل نیز می شود. یکی دیگر از قابلیت های شاخص این سیستم  عدم نیاز به نوشتن چند باره یک اپ برای پلتفرم های مختلف است چرا که کامپایلر ARK هواوی از چندین زبان برنامه نویسی از جمله جاوا، C++/C و جی اس پشتیبانی می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۰ آذر ۱۳۹۸

    عالی

مطالب پیشنهادی