ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

مایکروسافت تیمز، اولین اپلیکیشن آفیس برای لینوکس منتشر شد

مایکروسافت با انتشار مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) برای لینوکس، اولین اپلیکیشن آفیس را برای این سیستم عامل منتشر کرد. نسخه پیش نمایش عمومی مایکروسافت تیمز در فرمت های deb. و rpm. برای لینوکس منتشر شده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

مایکروسافت با انتشار مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) برای لینوکس، اولین اپلیکیشن آفیس را برای این سیستم عامل منتشر کرد.

نسخه پیش نمایش عمومی مایکروسافت تیمز در فرمت های deb. و rpm. برای لینوکس منتشر شده و از تمامی قابلیت های هسته این اپلیکیشن پشتیبانی می کند. ویرایش لینوکس مایکروسافت تیمز شباهت زیادی به نسخه ویندوز و مک داشته و غول نرم افزاری قصد دارد پیش از انتشار نسخه نهایی، اصلاحات را روی آن انجام دهد.

انتشار مایکروسافت تیمز برای لینوکس

«جیم زملین» (Jim Zemlin)، مدیر اجرایی بنیاد لینوکس با اشاره به اینکه از انتشار مایکروسافت تیمز برای لینوکس بسیار هیجان زده شده، گفت که مایکروسافت با اعلام این خبر قطب ارتباطات دسته جمعی را به لینوکس آورد.

سرمایه گذاری مایکروسافت روی لینوکس، خصوصاً از طریق اپلیکیشن های آفیس، قابل توجه است. غول نرم افزاری تا پیش از این هیچ گاه علاقه ای به انتشار اپ های آفیس برای این سیستم عامل علاقه ای نشان نداده بود، ولی حالا قصد دارد با عرضه تیمز برای لینوکس این خلاء را پر کند.

البته احتمال عرضه نسخه کامل ورد، اکسل و پاورپوینت در آینده نزدیک برای لینوکس بسیار پایین است؛ ولی انتشار تیمز می تواند به عنوان رابطی برای بهبود نسخه های برنامه های پیشرفته وب (PWA) نرم افزار آفیس عمل کند.

غول نرم افزاری با انتشار اپلیکیشن چت محور خود برای لینوکس، قصد دارد آن را به هاب آفیس و ارتباطات تیمی تبدیل کرده و کاربرانی که به لینوکس وابسته هستند را به استفاده از این نرم افزار تشویق کند.

مایکروسافت در حال توسعه فریم ورکی به نام Fluid است که اسناد را به اپلیکیشن فضای ابری تبدیل کرده و چندین کاربر می توانند نمودارها، جدول ها، متون و قسمت های دیگر را ویرایش کنند. غول نرم افزاری اخیراً اعلام کرد که با سرویس تیمز قصد دارد نرم افزاری های سنتی مثل ورد را با فریم ورک Fluid ترکیب کرده و یک هاب مرکزی ایجاد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی