ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

پایرت بی به سرویس غیر قانونی استریم ویدیو تبدیل می شود

سایت تورنت «پایرت بی» (The Pirate Bay) که محتواها را به طور غیرقانونی در اختیار کاربران قرار می دهد، در حال آزمایش قابلیت استریم ویدیو است. در صورت راه اندازی این قابلیت، کنار دکمه دانلود ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

سایت تورنت «پایرت بی» (The Pirate Bay) که محتواها را به طور غیرقانونی در اختیار کاربران قرار می دهد، در حال آزمایش قابلیت استریم ویدیو است.

در صورت راه اندازی این قابلیت، کنار دکمه دانلود برخی از محتواها دکمه ای سبز رنگ قرار خواهد گرفت که به کاربران اجازه استریم ویدیوها روی مرورگر را می دهد. البته این قابلیت هنوز به طور کامل فعال نشده است.

سایت پایرت بی پیش از این تلاش هایی برای ورود به دنیای استریم ویدیو انجام داده بود. سال 2016 این سایت قابلیتی به نام Torrents Time را معرفی کرد که امکان استریم محتوا با کیفیت متوسط در مرورگر را امکان پذیر می کرد. این سرویس هنوز فعال است، ولی پایرت بی دیگر استفاده ای از آن نمی کند.

اضافه شدن قابلیت استریم ویدیو به پایرت بی

سایت مورد بحث سال 2011 نیز از پلتفرم اشتراک گذاری فایل خود به نام BayFiles رونمایی کرد. این سرویس پس از یورش پلیس سوئد به سرورهای پایرت بی در سال 2014، از کار افتاد ولی سال گذشته میلادی تحت مالکیت جدید مجدداً شروع به فعالیت کرد.

با افزایش سرویس های استریم ویدیو، محتواها گران تر و دسترسی به آنها سخت تر می شود. این موضوع نگرانی هایی را پیرامون سرقت ادبی و رفتن کاربران به سمت گزینه های غیرقانونی را به وجود آورده است.

برخی سریال ها مثل «بازی تاج و تخت» و «ماندالوریان» به طور انحصاری برای برخی از سرویس های استریم ویدیو منتشر می شوند. پیش بینی می شود سریال «ماندالوریان» با پشت سر گذاشتن سریال «بازی تاج و تخت»، بیشترین آمار دانلود غیرقانونی در سال را به خود اختصاص دهد.

فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» در 24 ساعت اول پخش، بیش از 55 میلیون بار به شکل غیرقانونی مشاهده شد که بیش از سه برابر بیشتر از آمار بازدید این سریال در سرویس های قانونی HBO بود. حال با اضافه شدن دکمه استریم به این سایت، انتظار بالا رفتن چنین آمارهایی وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی
    علی | ۲۰ آذر ۱۳۹۸

    شما که با سوادی، ترجمه می‌کنی،
    mandalorian می‌شه ماندالوری. کسی که از ماندالوره

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۲۰ آذر ۱۳۹۸

      اسم خاصی که خیلی هم شناخته شده نیست رو میشه ترجمه نکرد. توی وب فارسی هم این سریال به ماندالورین معروفه.

مطالب پیشنهادی