ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی آپشن تکمیلی تسلا سایبرتراک: یک ATV تمام برقی

در مراسم رونمایی از سایبرتراک، تسلا سورپرایزهای زیادی برای علاقه مندان در سالن داشت. یکی از این سورپرایزها موتور چهار چرخ یا به عبارت صحیح تر خودروی همه جا رویی (ATV) بود که مردی سیاه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

در مراسم رونمایی از سایبرتراک، تسلا سورپرایزهای زیادی برای علاقه مندان در سالن داشت. یکی از این سورپرایزها موتور چهار چرخ یا به عبارت صحیح تر خودروی همه جا رویی (ATV) بود که مردی سیاه پوش روی صحنه آورده و با پارک کردن آن در قسمت بار سایبرتراک، کابلش را به سوکت شارژ متصل کرد. ایلان ماسک با این سناریو قصد داشت به بینندگان نشان دهد که پیکاپ عجیب و غریب تسلا فضا و ظرفیت مناسبی را برای حمل بار یا خودروهای ATV ارایه نموده و امکان شارژ دیگر وسایل نقلیه را دارد.

آپشن تسلا

اما اندکی پس از پایان مراسم، برخی از کاربران کنجکاو در توئیتر به سراغ آقای ماسک رفته و از وی درباره ATV برقی پرسیدند. مدیرعامل تسلا نیز در پاسخ ضمن تایید تولید چنین مدلی از ارایه آن به عنوان یک آپشن برای سایبرتراک خبر داد.

حال با گذشت چند هفته یک کاربر توئیتر مجددا درباره ATV از ایلان ماسک سوال کرده و گفته که آیا خبر تازه ای درباره این محصول وجود دارد یا خیر. آقای ماسک هم در جواب وی گفته که این موتور چهار چرخ الکتریکی تقریبا همزمان با سایبرتراک راهی بازار خواهد شد. با این حساب می توان نتیجه گرفت که علاقه مندان برای خرید ATV تسلا باید تا سال 2021 صبر کنند.

Tesla ATV آپشن تسلا

اما در این بین یک نکته مبهم وجود دارد، چرا که آقای ماسک پیشتر گفته ATV به عنوان یک آپشن برای مشتریان سایبرتراک عرضه خواهد شد. با توجه به این بخش از صحبت های ماسک، مشخص نیست که آیا امکان خرید ATV به صورت محصولی مجزا فراهم خواهد بود یا فقط خریداران پیکاپ سایبرتراک می توانند آن را سفارش دهند.

توئیت اخیر مدیرعامل تسلا حاوی یک نکته دیگر است. وی گفته موتورهای کراس الکتریکی هم جالب هستند، شاید از این جمله بتوان اینگونه برداشت کرد که در آینده نه چندان دور علاقه مندان تسلا باید منتظر عرضه چنین محصولی باشند. اما در ادامه ایلان ماسک به وضوح احتمال تولید موتورسیکلت های برقی خیابانی را رد کرده و افزوده چنین مدلی به دلیل بیش از اندازه خطرناک بودن، توسعه نخواهد یافت.

Tesla ATV (2)

ایلان ماسک در توجیه این مساله به گذشته خود اشاره نموده و گفته زمانی که در هفده سالگی مشغول موتورسواری بوده، در اثر برخورد با یک پیکاپ دچار صدمات شدیدی شده است.

در حال حاضر درباره مشخصات فنی ATV الکتریکی تسلا جزئیاتی در دست نیست و برای اطلاع از نوع پیشرانه باید منتظر توئیت های ایلان ماسک یا همایش های بعدی تسلا ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی