ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

chery-tiggo-5x- tiggo 4 (1)
خودرو

ام وی ام X55 به بازار ایران رسید + قیمت

چند روز قبل حضور یک کراس اوور کوچک با پوشش استتاری در خیابان های کشور خبرساز شد. با توجه به شرایط موجود قابل پیش بینی بود که این کراس اوور اهل پر جمعیت ترین کشور ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

چند روز قبل حضور یک کراس اوور کوچک با پوشش استتاری در خیابان های کشور خبرساز شد. با توجه به شرایط موجود قابل پیش بینی بود که این کراس اوور اهل پر جمعیت ترین کشور جهان باشد. با کمی دقت در فرم اتاق و المان های بدنه هم، می شد شباهت هایی را بین میهمان جدید و محصولات برند ام وی ام (MVM) به ویژه X22 پیدا کرد، اما در نهایت مشخص شد که این خودرو تازه ام وی ام X55 نام دارد که در واقع با چری تیگو 4 یکسان است.

ام وی ام X55

اندکی پس از گمانه زنی ها، بالاخره مدیران خودرو واکنش نشان داده و با انتشار بیانیه ای، رسما پذیرفت که مدل مورد بحث متعلق به این شرکت بوده و به منظور پشت سر گذاشتن تست های جاده ای وارد کشور شده است. البته این شرکت درباره جزئیات کراس اوور جدید خود حرفی به میان نیاورده و کماکان دوست دارد که اسرار مربوط به آن سربسته باقی بمانند.

با توجه به همکاری مدیران خودرو و چری، بسیاری از علاقه مندان این خودرو را در واقع تیگو 4 می دانستند. اما در این بین تفاوت های جزئی در نمای روبرو - به خصوص چراغ های اصلی و شکل سپر - باعث به وجود آمدن شک و تردیدهایی می شد.

Tiggo4

با این حال اخیرا چند سایت روسی و چینی تصاویری از نسخه فیس لیفت چری تیگو 4 را منتشر کرده اند که با مدل استتار یافته مدیران خودرو تا حد بسیار زیادی تطابق داشته و می توان با احتمال قریب به یقین نتیجه گرفت که محصول جدید این شرکت برای مشتریان ایرانی همان تیگو 4 است.

chery-tiggo-5x- tiggo 4 (1)

تیگو 4 که بسته به بازار با نام تیگو 5X نیز شناخته می شود، نسخه تولیدی کانسپت بتای چری است که در سال 2014 معرفی شد. این کراس اوور کوچک، از نیمه دوم سال گذشته راهی نمایندگی های چری در سرزمین مادری شده و قرار است در چند کشور مختلف از جمله روسیه به فروش می رسد.

مفهومی چری بتا

مساله عجیب درباره تیگو 4 یا 5X اینکه تنها پس از یک سال از زمان تولید این خودرو، چینی ها تصمیم به ارایه نسخه فیس لیفت کرده اند؛ اقدامی که در نوع خود بسیار غیرمنتظره بوده و مشابه آن در صنعت خودروی جهان نادر است.

یکی از دلایل این کار به شکل چراغ های اصلی و چهره نه چندان زیبای تیگو 4 در نمای جلو نسبت داده شده است. استقبال ضعیف مشتریان چینی از این کراس اوور هم می تواند تاییدی بر نامناسب بودن نمای ظاهری آن باشد. بد نیست اشاره کنیم بین ژانویه و آگوست امسال 40,608 دستگاه چری تیگو 4 فروخته شده که در مقایسه با فروش 250,507 دستگاه بائوجون 510 بسیار کمتر است.

MVM X55

برخلاف مدل اصلی، نسخه فیس لیفت چری تیگو 4 یا 5X از طراحی به مراتب زیباتری برخوردار بوده و کاملا جذاب تر احساس می شود. در نمای روبرو این خودرو اکنون شباهت زیادی با تیگو 2 یا همان X22 پیدا کرده است.

در کنار نمای روبرو، در طراحی قسمت های دیگری مثل سپرها و چراغ های عقب نیز بازنگری شده است. همچنین لبه گلگیرها و رکاب جانبی اکنون به رنگ مشکی هستند.

chery- tiggo 4 2
چری تیگو 4 قبل از فیس لیفت
chery-tiggo-5x- tiggo 4 (4)
چری تیگو 4 پس از فیس لیفت

هنوز مشخص نیست که تغییرات ظاهری تیگو 4 با نظارت مدیر طراحی جدید چری یعنی آقای کوین رایس انجام شده یا خیر. این طراح برجسته که سابقه حضور در کمپانی های مطرحی مثل مزدا و ب ام و را در کارنامه دارد، اخیرا به شرکت چری نقل مکان کرده است.

دامنه تغییرات به داخل کابین نیز کشیده شده و اکنون شاهد به کارگیری فرمانی جدید، دسته دنده شکیل تر و دکمه هایی متفاوت در اطراف آن هستیم. در این بخش شکل کنسول مرکزی هم نسبت به قبل تغییراتی را به خود دیده است.

MVM X55
کابین MVM X55- چری تیگو 4 - قبل از فیس لیفت
chery-tiggo-5x- tiggo 4 (2)
کابین -MVM X55 -چری تیگو 4 پس از فیس لیفت

قبل از ارایه نسخه فیس لیفت، چری تیگو 5 با موتورهای 1.5 لیتری توربو به قدرت 144 اسب بخار و 2 لیتری تنفس طبیعی با 120 اسب بخار قدرت به فروش می رسید. وظیفه انتقال قدرت را نیز گیربکس های 6 سرعته دستی، CVT یا خودکار دو کلاچه بر عهده داشتند.

اما به گفته یکی از سایت های روسی، ظاهرا نسخه فیس لیفت نیروی خود را از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی دریافت می کند. این موتور 116 اسب بخار قدرت داشته و چرخ های جلو را به حرکت در میاورد. متاسفانه درباره گیربکس یا گیربکس هایی که چری برای نسخه فیس لیفت تیگو 4 در نظر گرفته، اطلاعاتی در دست نیست، اما به احتمال زیاد یکی از موارد یاد شده با موتور 1.5 لیتری همکاری می کند.

MVM X55
چری تیگو 4 قبل از فیس لیفت
MVM X55
MVM X55 یا چری تیگو 4 پس از فیس لیفت

برخی تصمیم چری در کنار گذاشتن موتورهای قوی تر را اقدامی در راستای کاهش هزینه تمام شده تلقی نموده و پیش بینی کرده اند که با تغییرات ظاهری و فنی صورت گرفته، تیگو 4 با استقبال خوبی در چین روبرو خواهد شد.

پیش از معرفی نسخه فیس لیفت، تیگو 4 دارای ویژگی هایی مثل چراغ های خودکار، سقف پانورامیک و ریل سقفی بود. در داخل کابین هم فرمان با پوشش چرمی، قطعات تزئینی نقره ای و صندلی های اسپرت از ویژگی های قابل ذکر بودند.

MVM X55

از امکانات و تجهیزات ایمنی تیگو 4 قبل از فیس لیفت می توان به مواردی مثل سیستم ESP ساخت بوش، سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی ها، سنسور پارک، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها، سازه مستحکم در بخش کابین، ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای ساخت شرکت سوئدی Autoliv اشاره کرد.

نمایشگر لمسی 9 اینچی HD، پنل 4.8 اینچی پشت فرمان برای نمایش اطلاعات خودرو، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، استارت دکمه ای، بلوتوث هندزفری و شیشه های برقی هر چهار پنجره برخی دیگر از تجهیزات رفاهی تیگو 4 قبل از فیس لیفت بودند. انتظار می رود همه یا بخش اعظمی از این تجهیزات در نسخه فیس لیفت نیز عرضه شوند.

Tiggo-4-interior

درباره بهای تیگو 4 یا 5X فیس لیفت هنوز اطلاعاتی منتشر نشده، اما از آنجایی که فروش این کراس اوور کوچک تا پایان ماه اکتبر (10 روز آینده) در سرزمین مادری آغاز می شود، زمان زیادی را برای مشخص شدن قیمت نهایی منتظر نخواهیم ماند.

گفته می شود کراس اوور جدید چینی ها با نام X55 توسط مدیران خودرو و با برند ام وی ام در ایران ارایه خواهد شد. در صورت صحت چنین ادعایی، این خودرو برخلاف نام خود از لحاظ ابعاد بین X33 و X22 جای می گیرد.

شایان ذکر است چند هفته پیش چری از نسخه فیس لیفت کراس اوور تیگو 7 نیز رونمایی کرد. این کراس اوور نیز به لطف جراحی پلاستیک خفیف اکنون چهره بروزتری داشته و تغییرات انجام شده در آن را می توان مثبت ارزیابی کرد.

قیمت و شرایط فروش MVM X55 مدیران خودرو مشخص شد [به روز رسانی]

برای اولین بار طرح فروش خودروی جدید MVM X55 آغاز شد [به روز رسانی]

شرکت مدیران خودرو برای اولین بار طرح فروش خودروی جدید ام وی ام ایکس 55 را ویژه آذرماه 98 منتشر نمود.

این خودرو از یک پیشرانه مشترک با تیگو7 بهره میبرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Amiran
    Amiran | ۳۰ مهر ۱۳۹۷

    اگر به وضعیت قیمت خودرو سر و سامانی داده نشه بزودی شاهد از دسترس خارج شدن توان خرید خودروهای چینی نیز خواهیم بود...که بعید میدونم شرایط تغییر کن با این مدیریتی که تو این کشور هستش.

  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۳۰ مهر ۱۳۹۷

    آرزوی همین ماشینای آشغال داخلی و چینی هم به دل ما مونده
    بدبخت ترین جوونای دنیا در ثروتمند ترین کشور دنیا از لحاظ منابع طبیعی ...
    افسوس

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۳۰ مهر ۱۳۹۷

    اول امریکایی ها برامون ارزو شد
    بعد ایتالیایی ها
    بعد المانی ها
    چند سال قبل فرانسوی ها
    حالا کره ای ها و ژاپنی ها
    و امروز بازاری شدیم برای چینی ها
    ملت بی غیرتی مثل ما باید در این بدبختی بمونه و هشدار باشه برای بقیه دنیا تا بفهمن چه قشری رو نباید میدون بدن بهشون

  • Shahab Hosseini
    Shahab Hosseini | ۲۹ مهر ۱۳۹۷

    همون روز اول من کامنت گذاشتم گفتم بهتون که , خبر داشتم که گفتم

مطالب پیشنهادی