ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل کروم ۷۹
تکنولوژی

گوگل کروم ۷۹ منتشر شد؛ هشدار سرقت رمزعبور و محافظت در برابر فیشینگ

گوگل همواره امنیت را به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف خود در نظر گرفته است. در همین راستا ویژگی‌های جدید زیادی نیز به گوگل کروم آورده تا امنیت کاربران بیش از پیش تامین شود. در ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

گوگل همواره امنیت را به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف خود در نظر گرفته است. در همین راستا ویژگی‌های جدید زیادی نیز به گوگل کروم آورده تا امنیت کاربران بیش از پیش تامین شود. در ادامه با ما همراه شوید تا ویژگی‌های امنیتی جدید گوگل کروم ۷۹ را مرور کنیم.

از الان به بعد هرگاه که بخواهید در سایتی لاگین شوید، کروم به شما می‌گوید که آیا رمز عبور و نام کاربری شما افشا شده است یا خیر. همچنین گوگل کروم سعی می‌کند تا به شما رمز عبور جدیدتر و قوی‌تری پیشنهاد دهد. گوگل در این رابطه گفته که مدت زیادی روی این ویژگی صرف کرده است. در ابتدا گوگل این قابلیت را در قالب افزونه برای کروم ارائه داده و چندی بعد نیز آن را برای تمام حساب‌های کاربری گوگل فعال کرده بود.

گوگل کروم ۷۹

علاوه بر این، گوگل کروم ۷۹ ویژگی محافظت از پرداخت‌های مشکوک به فیشینگ را نیز خواهد داشت. البته پیش از این نیز گوگل از ورود به سایت‌های فیشینگ نیز جلوگیری می‌کرد ولی بنا بر سخنان این کمپانی، از این پس این قابلیت ۳۰ درصد امن‌تر می‌شود. همچنین هرگاه کاربران بخواهند در سایتی وارد شوند که رمزعبور حساب کاربری آن سایت با رمز عبور حساب کاربری گوگل یکی باشد، با اخطار گوگل کروم مواجه خواهند شد.

تا پیش از این تنها کاربرانی که همگام‌سازی گوگل کروم را روشن کرده بودند می‌توانستند از این ویژگی استفاده کنند، ولی از الان به بعد تمامی کاربران می‌توانند از قابلیت جدید گوگل کروم ۷۹ بهره ببرند. همچنین گوگل می‌گوید که این ویژگی برای تمامی پسوردهای ذخیره شده در مرورگر کروم نیز فعال می‌شود.

گوگل کروم ۷۹

در آخر نیز گوگل رابط کاربری مرورگر خود را در نسخه ۷۹ تغییر داده تا کاربران بهتر بفهمند که رمز عبور ذخیره شده داخل حساب کاربری خودشان ذخیره شده یا شخص دیگری. در نتیجه از این پس در سمت راست نوار آدرس، نام صاحب اکانت فعلی برای مدت کوتاهی نمایش داده می‌شود تا کاربران راحت‌تر پسوردهای ذخیره شده خود را مدیریت کنند.

با این حال اگر از برنامه‌های مدیریت کننده رمزعبور مانند Laspass استفاده می‌کنید، احتمالا این ویژگی‌ها را برای مدت زیادی تجربه کرده‌اید. اما اگر می‌خواهید از برنامه‌های کمتری استفاده کنید، آپدیت ۷۹ گوگل کروم برای شماست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Yahaqe
    Yahaqe | ۷ دی ۱۳۹۸

    چرا من هر کاری میکنم نصب نمیشه
    حتی کلیر دیتا هم زدم
    و
    انیستال آپدیت
    اما آپدیت نمیشه که نمیشه

  • M o h s e n
    M o h s e n | ۲۱ آذر ۱۳۹۸

    نکته جالب در مورد آپدیت های کروم اینه که بعد از هر بار ریلیز شدن، اگر به بخش Developer tools برید، اون پایین هایلایت هایی از قابلیت های جدید کروم در قالب ویدیویی آموزشی و باکیفیت رو بعلاوه توضیحاتش خواهید دید که نشون دهنده اهمیت و حوصله بالای تیم توسعه دهنده کروم هست.

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲۱ آذر ۱۳۹۸

    عالی بود مقاله

  • سعید
    سعید | ۲۰ آذر ۱۳۹۸

    :google:

مطالب پیشنهادی