ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استان سیچوآن چین 54 درصد از هش ریت بیت کوین را به خود اختصاص داده است

طبق جدیدترین گزارشات، ماینرهای چینی دو سوم هش ریت شبکه بیت کوین را به خود اختصاص داده اند که بیش از نیمی از این آمار تنها از یک استان این کشور نشأت می گیرد. بر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

طبق جدیدترین گزارشات، ماینرهای چینی دو سوم هش ریت شبکه بیت کوین را به خود اختصاص داده اند که بیش از نیمی از این آمار تنها از یک استان این کشور نشأت می گیرد.

بر اساس داده های سایت CoinShares که از دو سال پیش هش ریت بیت کوین را اندازه گیری می کند، این آمار از ماه ژوئن سال جاری میلادی 60 درصد افزایش داشته و ماینرهای شهر سیچوآن چین به تنهایی 54 درصد از هشت ریت بیت کوین را به خود اختصاص داده اند.

این سایت در ادامه گزارش خود می نویسد:

«از 35 درصد باقی مانده از ماینرهای جهان، تخمین می زنیم که 31 درصد از هش ریت بیت کوین به طور مساوی بین واشنگتن، نیویورک، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، کبک، نیوفاندلند و لابرادور، ایسلند، نروژ، سوئد، ناحیه فدرالی سیبری، قزاقستان، گرجستان و ایران تقسیم شده است.»

به گفته سایت مذکور ماینرهای بیت کوین برق مورد نیاز برای استخراج را از انرژی تجدیدپذیر تامین می کنند. بر اساس برآوردهای این سایت، 73 درصد از انرژی استفاده شده توسط ماینرهای جهان از نوع تجدیدپذیر است. در صورتی که این آمار صحت داشته باشد، منتقدانی که می گویند استخراج بیت کوین به محیط زیست صدمه می زند را کمی آرام خواهد کرد.

در یک سال گذشته، هش ریت بیت کوین به طور قابل ملاحظه ای روندی صعودی داشته است. اواسط شهریور ماه امسال نرخ هش بیت کوین برای نخستین بار به 8.35 میلیون ترا هش در ثانیه رسید.

سایت CoinShares علت افزایش بی سابقه هش ریت بیت کوین را عرضه تراشه های استخراج قدرتمندتر توسط شرکت های چینی مثل Bitmain می داند. این سایت پیش بینی می کند با صادرات این تراشه ها به دنیا و دسترسی ماینرهای بیشتر به آنها، هش ریت بیت کوین به طور مساوی بین کاربران دنیا توزیع شود.

هش ریت معیاری برای سنجش توان محاسباتی ماینرهاست که با واحد هش بر ثانیه (h/s) سنجیده می شود. هرچه این میزان بیشتر باشد به معنی اختصاص توان بیشتر به شبکه است که در نهایت پاداش بیشتری را از مخزن نصیب ماینر می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی