ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا بزرگ ترین راکت دنیا را در یک آزمایش کنترل شده منفجر کرد [تماشا کنید]

ناسا نمونه آزمایشی راکت اسپیس لانچ سیستم (SLS) را به منظور آگاهی از میزان مقاومت آن در یک آزمایش کنترل شده منفجر کرد. این راکت قرار است فضانوردان را سال 2024 به ماه ببرد. ناسا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

ناسا نمونه آزمایشی راکت اسپیس لانچ سیستم (SLS) را به منظور آگاهی از میزان مقاومت آن در یک آزمایش کنترل شده منفجر کرد. این راکت قرار است فضانوردان را سال 2024 به ماه ببرد.

ناسا برای اندازه گیری میزان فشار و مشاهده نحوه منفجر شدن این راکت، هزاران سنسور را روی آن نصب کرده بود. یکی از مهندسین ارشد ناسا در مورد این آزمایش می گوید که آنها به طور هدفمند راکت را تحت فشار فوق العاده بالا منفجر کرده اند و از داده های به دست آمده برای ساخت هوشمندانه راکت ها استفاده خواهند کرد.

مهندسین ناسا برای این آزمایش راکت SLS را با ترکیبی از گاز نیتروژن پر کرده و از طریق پیستون های هیدرولیک، صدها هزار کیلوگرم فشار به آن وارد کردند. این تست در واقع نوعی شبیه سازی از فشارهایی است که راکت حین ماموریت تجربه می کند؛ با این تفاوت که میزان فشار آنقدر افزایش یافت که راکت سرانجام مثل بادکنک منفجر شد.

«مایک نیکولز»، از مهندسین ارشد ناسا نیز این آزمایش را بزرگ ترین آزمایش کنترل شده راکت تحت فشار ناسا قلمداد کرد و گفت که تمام کمپانی های هوافضا می توانند از داده های به دست آمده از آن برای ساخت راکت بهره مند شوند.

راکت SLS برای ماموریت بازگشت به ماه در سال 2024 طراحی شده و در روند توسعه آن بارها تاخیر به وجود آمده و آزمایشاتی از این دست دستاورد خوبی برای ناسا به شمار می روند.

راکت اسپیس لانچ سیستم حدوداً 40 متر ارتفاع و 8 متر عرض داشته و می تواند به طور تقریبی 2 میلیون لیتر هیدروژن مایع بسیار سرد را در خود جای دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۲ آذر ۱۳۹۸

    تمام کمپانی های هوا فضا میتوانند از این داده ها استفاده کنند، یعنی سازمان هوا و فضای ایران هم میتونه؟

  • سعید
    سعید | ۲۲ آذر ۱۳۹۸

    دمشون گرم بعضی ها به اشتباه فرک ردن نقص فنی بوده با افزایش بودجه سیستم فضایی امریکا احتمالا ناسا هم میتونه زودتر کارش پیش ببره

مطالب پیشنهادی