ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۵ کتاب پیشنهادی بیل گیتس برای مطالعه تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی

اگر قصد خرید کتاب برای هدیه دادن را دارید یا می خواهید در سفرهای طولانی و بعضا خسته کننده درون شهری اندکی از زمان خود استفاده ببرید باید بدانید که بیل گیتس فهرست جدیدی از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

اگر قصد خرید کتاب برای هدیه دادن را دارید یا می خواهید در سفرهای طولانی و بعضا خسته کننده درون شهری اندکی از زمان خود استفاده ببرید باید بدانید که بیل گیتس فهرست جدیدی از کتاب های مورد علاقه اش برای مطالعه را منتشر کرده است. روز سه شنبه این هفته گیتس عنوان پنج کتاب شامل یک رمان را منتشر کرد که به تصورش بهترین حسن ختام برای سال ۲۰۱۹ میلادی هستند.

کتاب های پیشنهادی گیتس

گیتس در این باره گفت:

همزمان با نزدیک شدن عقربه های ساعت به شب سال نو بد نیست نگاهی به عقب بیاندازیم و ببینیم که امسال چه کارهایی را به اتمام رساندیم. دسامبر زمانی فوق العاده است تا ارزیابی جامعی از فعالیت های خود طی ۱۲ ماه گذشته انجام دهیم از جمله همه کتاب هایی که در این دوران خوانده ایم را برشماریم.

در ادامه نگاهی می اندازیم به فهرست تازه کتاب های معرفی شده توسط گیتس:

یک ازدواج آمریکایی، اثر Tayari Jones

جِن دختر گیتس ظاهرا مطالعه این کتاب را به پدرش پیشنهاد داده و این تنها کتاب داستانی است که در فهرست جدید مدیرعامل سابق مایکروسافت برای مطالعه دیده می شود. کتاب داستان یک زوج سیاه پوست را به تصویر می کشد که به خاطر یک بی عدالتی وحشتناک ازدواجشان به جدایی ختم می شود. سوژه داستان بسیار سنگین و در عین حال تامل برانگیز است و گیتس حسابی درگیر داستان عشقی زوج این ماجرا شده است.

این حقایق، اثر Kill Lepore

اگر به دنبال یک کتاب ۸۰۰ صفحه ای در مورد تاریخ آمریکا هستید این کتاب میتواند گزینه اول شما باشد. گیتس ضمن اشاره به این موضوع که مولف کتاب با گنجاندن نقطه نظرات متنوع در آن «صادقانه ترین  تصویر از آمریکا» را در نظر بیننده ایجاد کرده از مخاطبانش دعوت کرده که حتما این کتاب را بخوانند.

رشد، اثر Vaclav Smill

این کتاب که توسط یکی از مولفان مورد علاقه گیتس نوشته شده (پروفسور اهل چک-کانادا) تلفیق هوشمندانه ای از تمام چیزهایی است که میتوانیم از الگوهای رشد در طبیعت و دنیای ساخت بشر بیاموزیم. البته آنطور که گیتس می گوید این کتاب برای همه مناسب نیست و بخش هایی طولانی دارد که خواندنشان مثل دوره کردن کتاب های درسی و دستورالعمل های مهندسی است. اما اگر این سبک را دوست داشته باشید مسحور همه معجزاتی می شوید که تمدن مدرن بر پایه شان ساخته شده و از جمله میتوان به شبکه های برق، سیستم آب و فاضلاب، حمل و نقل هوایی و رایانش اشاره کرد.

آماده، اثر Diane Tavenner

مولف این کتاب موسس مدارس سامیت است که به خاطر عملکرد بالایشان در خاک آمریکا مورد تقدیر قرار گرفتند: ۹۹ درصد از دانش آموزان سامیت به دوره چهار ساله کالج راه پیدا می کنند و معمولا با معدلی دو برابر متوسط ملی تحصیلاتشان را به پایان می برند.

خانم Tavenner در کتاب خود به فلسفه یادگیری در سامیت پرداخته که براساس یادگیری خودآموز، پروژه محور و منتورینگ طراحی شده و اشاره کرده که چطور باید بچه ها را برای مدرسه و زندگی آماده کرد. بخش اعظمی از این کتاب شخصی است و در آن دیان به داستان کودکی اش و بزرگ شدنش در یک خانواده مشکل دار پرداخته است.

چرا می خوابیم، اثر Matthew Walker

در نخستین روزهای راه اندازی مایکروسافت گیتس عادت داشت که شب ها بیدار می ماند و کار میکرد. به یاد می آورد که یک یا دوبار دو شب متوالی را بیدار مانده و کار کرده است. می دانستم وقتی با زور کافئین خودم را بیدار نگه می داشتم می دانستم مانند همیشه مغزم کار نمی کند اما به شدت غرق کارم بودم و به نظرم زیاد خوابیدن بیهوده بود.

اما بعد از خواندن این کتاب متوجه شدم که تمام شب بیداری هایم در کنار این مساله که تابحال هیچوقت ۸ ساعت کامل در شب نخوابیده ام چه ضربه مهمی به من زده است. در این کتاب مولف توضیح داده که چطور غفلت از خواب کامل خلاقیت را در شما می کشد و توانایی حل مساله، تصمیم گیری، یادگیری و حفظ کردن تان را تحت تاثیر قرار می دهد و شما را دچار بیماری های قلبی، مغزی، روانی می کند و سلامت حسی، سیستم ایمنی و حتی چرخه زندگی تان را تحت تاثیر قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی