ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: مذاکرات با بیدود تاکنون نتیجه‌ای نداشته است

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که مذاکرات با شرکت بیدود تا کنون بی‌نتیجه مانده و بعید است این مذاکرات نتیجه‌ای در برداشته باشد. «یوسف حجت» درباره سرانجام دوچرخه‌های نارنجی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۰

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که مذاکرات با شرکت بیدود تا کنون بی‌نتیجه مانده و بعید است این مذاکرات نتیجه‌ای در برداشته باشد.

«یوسف حجت» درباره سرانجام دوچرخه‌های نارنجی پایتخت اظهار داشت که تاکنون چندین جلسه گوناگون با بیدود داشته‌اند ولی این جلسات فعلا به بن‌بست خورده‌اند.وی با بیان اینکه شرکت بیدود اعلام کرده فعالیت دوچرخه‌های نارنجی برای این شرکت مقرون به صرفه نیست، گفت:  «این شرکت از شهرداری درخواست همکاری و کمک داشته تا بتواند به فعالیت‌خود ادامه دهد و ما در حال بررسی این موضوع هستیم.»

به گفته حجت، شرکت بیدود به شهرداری گفته که حدود ۸۰ درصد هزینه‌های دوچرخه را شهرداری و ۲۰ درصد مابقی را خود شرکت پرداخت کند؛ امری که از نظر شهرداری تهران شدنی و امکان‌پذیر نیست: «در نتیجه بعید می‌دانم در این راستا نتیجه‌ای حاصل شود.» او همچنین تاکید کرده که موضوع خرید سهام شرکت بیدود مطرح نبوده و این اخبار را شایعات غلطی خوانده است.

وی همچنین در مورد ارائه وام دوچرخه به مردم تهران گفت: «حدود ۹۹ درصد از مراحل این موضوع انجام شده و احتمالا در دی‌ماه این وام‌ها با اولویت به کسانی که شاغل هستند یا دانشجو همچنین از طرح ترافیک بهره‌مند نشده‌اند، ارائه خواهد شد.»

نزدیک به یک ماه است که نمی‌توان دوچرخه‌های اشتراکی بیدود را در نقشه تهران یافت و عده زیادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر با گلایه از نبود دوچرخه برای استفاده اعلام کرده‌اند که در زمینه استرداد وجه خود نیز با مشکل مواجه شده‌اند. بیدود در ۲۷ آذر ۹۷ رسماً کارش را در منطقه ۲ تهران آغاز کرد و حالا، نزدیک به یک سال بعد، برای مدتی است که نمی‌توان از خدماتش بهره گرفت. پیش‌تر مدیرعامل بیدود در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرده بود که فعالیت آنها به زودی دوباره برقرار خواهد شد و قرار است صحبت‌هایشان با شهرداری تهران به مرحله نهایی برسد؛ صحبت‌هایی که حالا به نظر می‌رسد نتایجی از آن حاصل نشده است.

ناگفته نماند پیش‌تر مدیر توسعه سیستم حمل‌و‌نقل پاک شهرداری تهران از حمایت استارتاپ‌هایی نظیر بیدود که در توسعه دوچرخه سواری نقش بسزایی دارند توسط شهرداری خبر داده بود؛ با این وجود به نظر می‌رسد که جلسات فعلی شهرداری و بیدود به مرحله حمایت نرسیده و شهرداری حاضر نیست ۸۰ درصد هزینه‌های دوچرخه این مجموعه را پرداخت نماید.

حالا باید دید سرنوشت اولین شرکتی که می‌خواست با حمل‌ونقل پاک، پروانه‌ها را به شهر برگرداند و تا حدی هم موفق شد، چه خواهد بود و چه زمان دوباره فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

دیجیاتو در زمان شروع فعالیت بیدود با مدیران این شرکت مصاحبه‌ای انجام داد که می‌توانید آن را مطالعه کنید. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی