ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپانی پورشه
تکنولوژی

ورود کمپانی پورشه به قلمرو جنگ ستارگان با طراحی استارفایتر

کمپانی پورشه معمولا خود را درگیر طراحی ماشین‌های زمینی می‌کند. کمتر پیش آمده که ببینیم این کمپانی در طراحی و ساخت هواپیما، دخالتی داشته باشد. فرضا اگر بپرسید که پورشه اخیرا فضاپیمایی طراحی کرده که ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

کمپانی پورشه معمولا خود را درگیر طراحی ماشین‌های زمینی می‌کند. کمتر پیش آمده که ببینیم این کمپانی در طراحی و ساخت هواپیما، دخالتی داشته باشد. فرضا اگر بپرسید که پورشه اخیرا فضاپیمایی طراحی کرده که شباهت زیادی به استارفایترهای سری استاروارز دارد، امکان ندارد کسی حرفتان را باور کند. اما این دقیقا همین کاری است که پورشه انجام داده و نتیجه آن فضاپیمای «Tri-Wing S-91x Pegasus» شده است.

پورشه با کمپانی لوکاس آرتز همکاری کرده است تا طرحی مفهومی از این فضاپیما را تولید کند. البته دلتان را زیاد خوش نکنید. فضاپیمای ساخته شده ابعاد اصلی و واقعی ندارد و تنها یک مدل ۱.۵ متری با جزئیات فوق‌العاده بالاست که کمپانی پورشه و لوکاس آرتز، آن را در روز پخش فیلم «Rise of the Skywalker» به نمایش در خواهند آورد.

حتی قرار نیست که از این فضاپیما در فیلم اصلی نیز استفاده شود. به نظر می‌رسد که هدف لوکاس آرتز از همکاری با پورشه در طراحی Tri-Wing S-91x Pegasus، بیشتر تبلیغاتی بوده است. همچنین در طراحی این فضاپیما، از زبان طراحی کمپانی پورشه استفاده شده که خودرو‌های سوپر اسپرت ۹۱۱ و تایکان می‌بینیم. از این پورشه اصالت در طراحی را نیز به این فضاپیما آورده است.

کمپانی پورشه

لوکاس آرتز هم دخالت‌هایی جزئی، ولی به جا در طراحی این فضاپیما داشته است. برای مثال می‌توان جایگاه استرومک‌های مخصوص استاروارز را در Tri-Wing S-91x Pegasus دید. در نتیجه می توان این گونه برداشت کرد که این فضاپیما انگار از دل دنیای استاروارز بیرون آمده است. اما اگر تصور می‌کنید که پورشه تنها به طراحی بیرونی بسنده کرده، سخت در اشتباهید.

کابین ۳ سرنشین این فضاپیما بسیار جادار بوده و شاهد انتخاب مواد مرغوب و جزئیات بالا با مواد کیفیتی هستیم. همچنین از لحاظ زیبایی طراحی کابین این فضاپیما، باید بگوییم که نسبت به طراحی داخلی کسالت آور X-Wing یا طراحی کابین خشن فضاپیمای جنگی TIE fighter، بسیار بهتر است.

البته کمپانی پورشه هنوز قیمت این فضاپیما را مشخص نکرده و علاقه‌مندان تنها می‌تواند هنگام اولین پخش فیلم جدید استاروارز، آن را در لس آنجلس مشاهده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی