ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گجت پوشیدنی
تکنولوژی

رشد ۶۵ درصدی بازار گجت پوشیدنی در سه ماهه سوم ۲۰۱۹؛ شیائومی بالاتر از اپل

هفته گذشته، شرکت IDC اعلام کرد که اپل در صدر بازار گجت پوشیدنی قرار دارد. از نظر این شرکت، جایگاه نخست این کمپانی مدیون فروش بخش گجت‌های شنیدنی بود. اما شرکت دیگری به نام Canalys ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۳

هفته گذشته، شرکت IDC اعلام کرد که اپل در صدر بازار گجت پوشیدنی قرار دارد. از نظر این شرکت، جایگاه نخست این کمپانی مدیون فروش بخش گجت‌های شنیدنی بود. اما شرکت دیگری به نام Canalys فصل سوم سال ۲۰۱۹ را بررسی کرده و اعلام می‌کند که این بار شیائومی در جایگاه نخست ایستاده است. البته فراموش نکنید که این کمپانی تنها گجت پوشیدنی مثل دستبند‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و پایشگرهای سلامتی را بررسی می‌کند.

بر اساس گزارشی که شرکت Canalys منتشر کرده، شیائومی با فروشی ۱۲.۲ میلیون گجت پوشیدنی و رشد سالانه ۷۴.۴ درصد، در جایگاه نخست این بازار قرار گرفته و ۲۷ درصد از سهم بازار را نیز به خود اختصاص داده است. این کمپانی موفقیت شیائومی را در فروش قدرتمند محصولات در بازارهای بومی و همچنین رشد برند در سطح جهانی می‌داند.

تعقیب کننده کمپانی محبوب چینی، اپل است که با ۱۵ درصد از سهم بازار، رتبه دوم عرضه گجت پوشیدنی را به خود اختصاص داده. جالب است بدانید که ۶۰ درصد فروش این کمپانی در این ۳ ماه، مربوط به اپل واچ سری ۵ است. اما هواوی به عنوان دیگر کمپانی چینی این لیست، با ۱۳ درصد سهم بازار و فروش ۵.۹ میلیون دستگاه، رتبه سوم را به خود اختصاص داده. همچنین لازم به ذکر است که این کمپانی، رشد ۲۴۳ درصدی سالانه را تجربه کرده که بیشتر آن را مدیون فروش محصولاتش در چین بوده است.

گجت پوشیدنی

فیت بیت با ۸ درصد، تنها سازنده گجت پوشیدنی بوده که نسبت به دیگر رقبا، رشد چندانی نداشته است. سامسونگ هم با ۶ درصد از سهم بازار، رتبه پنجم را کسب کرده که بیشتر آن را مدیون فروش گلکسی فیت ارزان قیمت در بازارهای آسیایی است.

اما در آمریکا، اپل نسبت به گذشته تقاضا برای اپل واچ سری ۵ را بهتر پیش‌بینی کرده و ۳.۵ برابر بیشتر از این سری اپل واچ را نسبت به سری ۴ به بازار عرضه کرد. همچنین ارزان‌تر شدن اپل واچ سری ۳ نیز کمک شایانی به افزایش فروش محصولات این کمپانی کرده است.

اما در بازار آسیا به جز چین، سامسونگ و فیت بیت توانستند به بازار پایشگرهای سلامتی ارزان‌قیمت وارد شوند و با قیمت‌گذاری‌های هوشمندانه، کمی سلطه شیائومی را از بین ببرند. با این حال کمپانی چینی، با ورود به بازار اروپا و خاورمیانه توانست به شکل محسوسی، فروش محصولات خود را افزایش دهد.

گجت پوشیدنی

در آخر هم در بازار چین، شاهد ۶۰ درصد افزایش درخواست برای گجت پوشیدنی هستیم که شیائومی در صدر آن قرار دارد. اما هواوی نیز با رشد سالانه ۲۹۰ درصدی، به شدت بازار این کمپانی را تهدید می‌کند. Canalys می‌گوید رشد فروش هواوی بیشتر مدیون باندل کردن دستبندهای پوشیدنی ارزان‌قیمت در کنار گوشی‌های هوشمند این کمپانی بوده است.

با این حال هواوی باید به نحوی رقابت شدید را در حفظ رشد ساعت هوشمند خود تحمل کند، زیرا اپل واچ سری ۵ به شدت در بازار چین فروش داشته و سری GT کمپانی چینی را تهدید می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی