ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعات هزاران کارمند فیسبوک به سرقت رفت

اطلاعات 29 هزار کارمند فیسبوک که به شکل ساده و بدون رمزنگاری روی چند هارد دیسک ذخیره شده بود، به سرقت رفت. به گزارش بلومبرگ این هارد دیسک ها از داخل ماشین یکی از کارمندان ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

اطلاعات 29 هزار کارمند فیسبوک که به شکل ساده و بدون رمزنگاری روی چند هارد دیسک ذخیره شده بود، به سرقت رفت.

به گزارش بلومبرگ این هارد دیسک ها از داخل ماشین یکی از کارمندان بخش حقوق و دستمز این شرکت دزدیده شده اند. داخل این درایوها اطلاعات هزاران کارمند آمریکایی قرار داشته که در سال 2018 به استخدام فیسبوک درآمده اند. این اطلاعات شامل شماره حساب، نام کامل و چهار رقم آخر شماره تأمین اجتماعی، مقدار حقوق، مزایا، پاداش و دیگر موارد مالی هستند. فیسبوک روز جمعه از طریق ارسال ایمیل، کارمندانش را در جریان این واقعه قرار داده است.

اگرچه برخلاف همیشه، درایوهای به سرقت رفته حاوی اطلاعات کاربران نبوده، اما باز هم نقطه ضعفی برای این غول شبکه های اجتماعی به شمار می رود؛ شرکتی که رسوایی های زیادی را در مورد حریم شخصی به بار آورده و حالا حتی نمی تواند اطلاعات کارکنان خودش را حفظ کند.

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک

شیوه اطلاع رسانی فیسبوک هم به تنهایی جای بحث دارد. سرقت حدود یک ماه قبل یعنی در تاریخ 17 نوامبر رخ داده اما کارکنان از آن بی اطلاع بودند. سه روز بعد فقط سرقت درایوها به اطلاع آنها رسیده و 12 روز بعد مشخص شده که اطلاعات کاربران روی آنها قرار داشته است. فیسبوک با همکاری پلیس به دنبال کشف درایوهاست و به کارکنانش هم دو سال اشتراک خدمات حفاظت از جعل هویت ارائه می دهد.

سخنگوی فیسبوک در این رابطه به بلومبرگ گفته است:

ما هیچ نشانه ای از سوء استفاده مشاهده نکردیم و به نظر می رسد سرقت درایوها بدون انگیزه خاص صورت گرفته، یعنی سارق برنامه ای برای کسب اطلاعات کارکنان فیسبوک برنامه ریزی نکرده است.

با این حال هنوز مشخص نیست چرا اطلاعات کارکنان فیسبوک به شکل رمزنگاری نشده و از طریق درایوهای قابل حمل به بیرون از ساختمان این شرکت منتقل شده و با وجود آمار بالای سرقت خودرو در منطقه خلیج سان فرانسیسکو، چرا این درایوها بدون ملاحظات امنیتی به حال خود رها شده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی