ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باج افزار
تکنولوژی

اعلام وضعیت اضطراری در نیواورلئان در پی حمله هکرها

در پی حملات هکر‌ها به منظور نصب باج افزار روی سیستم‌های دولتی و ایالتی نیواورلئان، مقامات این شهر دستور خاموشی تمامی سیستم‌ها و سرورها را صادر کرده و اعلام وضعیت اضطراری کردند. در ابتدا حدود ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۰

در پی حملات هکر‌ها به منظور نصب باج افزار روی سیستم‌های دولتی و ایالتی نیواورلئان، مقامات این شهر دستور خاموشی تمامی سیستم‌ها و سرورها را صادر کرده و اعلام وضعیت اضطراری کردند.

در ابتدا حدود ساعت ۵ صبح روز جمعه به وقت محلی، فعالیت‌های مشکوک شناسایی شدند و تا ساعت ۸ این فعالیت‌ها بیشتر شد. از همین رو به منظور جلوگیری از اقدامات فیشینگ و نصب باج افزار، مدیر بخش IT این شهر کیم لاگرو (Kim LaGrue) در بیانیه‌ای خاموش کردن سیستم‌های دولتی را اعلام کرد. پس از تایید این قضیه توسط شهرداری، تمامی سرورها و کامپیوترهای دولتی نیز خاموش شدند.

با وجود این که اقدامات نصب باج افزار توسط تدابیر امنیتی شناسایی شدند، هیچ گونه درخواستی از طرف هکرها به منظور دریافت پول داده نشده است. از همین رو شهردار شهر نیواورلئان، خانم لاتویا کانترل (LaToya Cantrell) طی بیانیه‌ای اعلام کرد تاکنون نیز شواهدی از آلوده شدن کامپیوتری به ما گزارش نشده است.

باج افزار

اگر با باج افزار آشنایی ندارید، باید بگوییم که برنامه‌ای آلوده است که توسط هکرها به سیستم‌های هدف فرستاده می‌شود و با قفل کردن کامپیوتر، وجهی را به ازای از بین نبردن داده‌های شخصی کاربران درخواست می‌کنند. در نتیجه اگر کسی بخواهد کنترل سیستم و داده‌های خود را به دست بیاورد، گاها مجبور می‌شود تا مبالغ کلان درخواست شده را بپردازد یا در غیر این صورت با داده‌های خود خداحافظی کند.

با این حال مقامات نیواورلئان می‌گویند که با آموزش‌هایی که به کارمندان دولتی داده بودند، به نوعی خود را آماده مواجهه با این گونه حملات کرده‌اند. در نتیجه کارمندان بدون استفاده از اینترنت نیز می‌توانند کار ارباب رجوع را راه بیاندازند. البته شهردار می‌گوید که تحقیقات در این زمینه در مراحل اولیه خود قرار داشته و به نظر می‌رسد که کارمندان هیچ گونه تعاملی با هکرها نداشته‌اند.

باج افزار

کولین آرنولد (Colin Arnold) رئیس وزارت امنیت میهن ایالات متحده آمریکا در نیواورلئان در این رابطه می‌گوید:

اگر نیمه پر لیوان را در نظر بگیرید، در این گونه حملات که کل شهر را فلج می‌کند، به این نتیجه می‌رسیم که هنوز می‌توان با اینترنت کار کرد بدون آن که به کل شبکه شهری وصل بود. ولی ما فعلا با خودکار و کاغذ کار می‌کنیم.

از همین رو ایستگاه‌های اورژانس، پلیس و آتش‌نشانی همگی بدون وابستگی به شبکه شهری کار می‌کنند و حتی دوربین‌های نظارتی نیز در حال ضبط اطلاعات هستند. به نوعی هر دوربینی برای خودش داده‌ها را ذخیره می‌کند. اما در حال حاضر، پلیس فدرال، محلی و دولتی همگی در حال بررسی این موضوع هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Vahid .A
    Vahid .A | ۲۴ آذر ۱۳۹۸

    اینجاست که باید تجروبیاتمون رو صادر کنید به شهردار بگید یه زنگ به شاک بزنه مشکلش رو ریشه ای حل کنه

  • Aria80
    Aria80 | ۲۴ آذر ۱۳۹۸

    چرا اینترنت قطع نمیکنن برای یک هفته تا خطر برطرف بشه. تو یک کشور قطع کردن و جواب داد. از اون کشوره کمک بگیرن? ? ? ?

  • iArman
    iArman | ۲۴ آذر ۱۳۹۸

    کاره کلاوسه ?‍♂️

مطالب پیشنهادی