ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خبرهای هفتگی صنعت خودرو جهان؛ از اولین خودرو برقی ترکیه تا جایگزین شگفت انگیز مکلارن F1

با نزدیک شدن به پایان سال خودروسازان در تکاپوی اساسی برای آماده سازی خود برای سال آینده میلادی هستند. به نظر می رسد که سال آینده میلادی سالی پر از فراز و نشیب برای خودروسازان ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

با نزدیک شدن به پایان سال خودروسازان در تکاپوی اساسی برای آماده سازی خود برای سال آینده میلادی هستند. به نظر می رسد که سال آینده میلادی سالی پر از فراز و نشیب برای خودروسازان خواهد بود و عرضه خودروهای برقی برای ایجاد رونق بخشی در این رکود اقتصادی بزرگ ترین قمار تاریخ صنعت خودروسازی باشد. در ادامه به مهم ترین خبرهای صنعت خودرو جهان در هفته های پایانی سال 2019 می پردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

خبر اول هفته به اسب سرکش مودنا ایتالیا فراری تعلق می گیرد. لوئیس کامیلری مدیرعامل این شرکت در مصاحبه با Reuters اعلام کرده است که مدل تمام برقی فراری برای سال های پس از 2025 به بازار راه خواهد یافت.

مهم ترین دلیل فراری نیز عدم رسیدن فن آوری امروزی باتری ها به استانداردهای فراری است. با این وجود این کمپانی به طور گسترده در حال مطالعه و امکان تولید مدل تمامی برقی در ظاهر یک گرند تورر است.

فراری قصد دارد تا سال 2022 در حدود 60 درصد از محصولاتش را به قوای محرکه هیبریدی مجهز کند. در حال حاضر این کمپانی مدل SF90 Stradale را به عنوان اولین مدل هیبریدی تولید انبوه خود معرفی کرده است که مجهز به موتور 3.9 لیتری V-8 دو توربوشارژر و 3 موتور الکتریکی است.

خبر دوم هفته اما به کشور ترکیه تعلق می گیرد. با وجود این که ترک ها سابقه طولانی در تولید و مونتاژ به روز ترین خودروهای جهان را دارند کمتر صحبتی از صنعت خودروسازی این کشور شنیده می شود. ترک ها قصد دارند تا از اولین خودرو با برند خود پرده برداری کنند.

این خودرو که توسط استدیو طراحی مشهور پینین فارینا طراحی شده است یک SUV تمام برقی خواهد بود که توسط شخص رجب طیب اردوغان پرده برداری خواهد شد. قرار است اردوغان در مراسم ویژه ای در استان صنعتی Kocaeli با نمونه اولیه این شاسی بلند برقی رانندگی کند.

5 شرکت بزرگ صنعتی ترکیه در یک جوینت ونچر مشترک قصد تولید محصولات تمام برقی را برای بازار این کشور دارند. اولین محصول این جوینت ونچر از سال 2021 عرضه خواهد شد و تا سال 2030 تولید 5 مدل دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

خبر سوم هفته نیز به مرسدس بنز تعلق دارد که پس از رونمایی از نسل جدید کراس اوور سایز کوچک این شرکت یعنی GLA خبر تولید مدل تمام برقی آن با نام EQA توسط مدیرعامل این کمپانی یعنی اولا کالنیوس اعلام شد.

پیش از این قرار بر این بود که مرسدس بنز این خودرو را بر پایه مدل هاچبک کلاس A تولید کند اما چون که ارتفاع مدل کراس اوور بیشتر است بنابراین امکان قرار دادن بسته بزرگ تر باتری در بخش زیرین آن فراهم می شود. مرسدس به زودی از دومین مدل تمام برقی خود یعنی EQB پرده برداری خواهد کرد. هفته گذشته نیز خبری در رابطه با مدل EQS که به نوعی مدل برقی کلاس S خواهد بود منتشر شد.

خبر چهارم هفته نیز به سر طراح جدید گروه فولکس واگن یعنی جوزف کابان تعلق می گیرد. او پیش از این طراح شرکت های بی ام و، رولزرویس و اشکودا بوده است.

او از 1 جولای 2020 به عنوان سر طراح فولکس واگن کار خود را آغاز خواهد کرد زیرا بند قرارداد او با بی ام و تا آن زمان معتبر خواهد بود و بر اساس این قرار داد وی حق  فعالیت در شرکت های دیگر را ندارد. جوزف کابان با گروه فولکس واگن غریبه نیست. او پیش از این در دهه 90 میلادی کار خود را با همین گروه خودروسازی آغاز کرد و نقش اساسی در طراحی ظاهری  بوگاتی ویرون به عنوان نسل قبلی شیرون ایفا کرد.

خبر پنجم هفته نیز به گوردن میوری طراح افسانه ای مک لارن F1 سریع ترین خودروی جهان در قرن 20 میلادی تعلق می گیرد که قصد دارد یک ابرخودرو جدید با طراحی خاص خود را با نام T50 معرفی کند. از این ابرخودرو 2.3 میلیون پوندی تنها 125 دستگاه تولید خواهد شد که 100 دستگاه آن به مدل شهری و 25 دستگاه آن به مدل مخصوص پیست اتومبیل رانی تعلق می گیرد.

در بخش آیرودینامیکی گوردن میوری از تیم فرمول یک ریسینگ پوینت و تونل باد آن استفاده خواهد کرد. این ابرخودرو تمام ویژگی های خاص محصولات قبلی میوری یعنی جایگاه خاص راننده در بخش مرکزی اتاق و همین طور فن بزرگ قرار گرفته در بخش انتهایی خودرو برای تولید نیروی رو به پایین (که از مدل فرمول یک طراحی شده توسط میوری یعنی BT46B الهام گرفته شده است) را دارا خواهد بود. پیش از این در مطلبی به معرفی کامل این پروژه پرداخته بودیم.

خبر آخر هفته نیز به درگذشت موسس شرکت دوو یعنی کیم وو-چونگ تعلق می گیرد. او پس از سالها مبارزه با بیماری های مزمن در سن 82 سالگی درگذشت.

او در سال 1936 در شهر دائجو که در آن زمان بخشی از امپراتوری ژاپن بود متولد شد و پدر او فردی سابقه دار در ارتش و دولت محلی در شهر دائجو بود. پدر او هدف بازسازی کره جنوبی پس از جنگ برای راه اندازی یک اقتصاد تولید محور با قابلیت گسترده در بخش صادرات را دنبال می کرد.

دوو در سال 1967 تاسیس شد و در ابتدا به تولید قایق می پرداخت. سپس این شرکت وارد تولید وسایل الکترونیکی، نظامی، ساختمان، تبلیغات و...شد. دوو تا سال 1982 و در دست گرفتن شرکت Saehan Motor خودروساز نشده بود. اولین محصولات دوو بر پایه محصولات شرکت اوپل تولید شد و در واقع دوو پا جای پای شرکت هیوندای گذاشت.

صنعت خودرو جهان

دوو در آن سال ها دکتر اولریچ بز را به عنوان مهندس اصلی خود در بخش قوای محرکه که سابقه کار در بی ام و و پورشه را داشته است به استخدام خود در آورد و این کمپانی در سالهای طلایی بعدی تبدیل به دومین شرکت بزرگ کره جنوبی شد. با این وجود پس از ورشکستگی مالی آسیا در سال 1999 کیم در حدود 113 میلیون دلار بدهی بالا آورد و در همان سال از کشور متواری شد.

او سپس در سال 2005 به کشور خود بازگشت و محاکمه شد و دو سال را در زندان گذراند و پس از آن توسط رئیس جمهور وقت کره جنوبی عفو دریافت کرد.

در حال حاضر از نام دوو تنها در کشتی رانی استفاده می شود و شرکت های زیر مجموعه آن به دیگر شرکت ها واگذار شد. در سال 2011 جنرال موتور به عنوان مالک بخش خودروسازی دوو پرونده تولید خودرو با نام دوو را برای همیشه بست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی